Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP 3.1.4. - pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kompetencia alapú oktatás TÁMOP 3.1.4. - pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum."— Előadás másolata:

1 Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum

2 Mi a kompetencia?  Egyszerűen fogalmazva: képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

3 Mi a pályázat célja?  hogy hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához…  a munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodáshoz.

4 Mit kell tehát tennünk? ismereteket közvetítenünk képessé kell tennünk a diákokat a kapott ismeretek alkalmazására, gyakorlati hasznosítására

5 2x2=4 Egy 2x2 méteres ablakra mennyi függönyt vegyek? Ráncolódnia is kell! És fodor is kell az aljára!

6 Ki pályázott, mit nyertünk?  A pályázó Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása  A pályázatban a 2 intézményegység vesz részt: - Játékvár Óvoda - Általános Iskola  A ránk eső rész 22 millió Ft

7 Mit vállaltunk?  Már létező kompetencia alapú oktatócsomagok mellet újak bevezetése  Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása  Tantárgytömbösített oktatás  Oktatási projektek készítése  Témahét megtartása  Modulszerű oktatás  Új technikai eszközök használata a tanórák 50%-ában

8 Milyen kérdést vet ez fel?  Nem tanulja meg a gyerekem az iskolai tananyagot! Nem fog tudni felvételizni?!

9 TÉVEDÉS!!!  Megtanulja, csak érdekesebben, több gyakorlaton, egyéni alkalmazáson keresztül. Esetleg számítógépes órák keretében, tanulói laptoppal, nem könyvvel tanulva.

10 Milyen kompetenciákat fejlesztünk oktatócsomaggal?  HEFOP  Szövegértés-szövegalkotás A, C  Idegen nyelvi (angol-német)  Matematikai  IKT  TÁMOP  Szövegértés B5. o.  Szociális, környezeti, életvitel 1.o, 3. o, 7. o.  Angol7. o.

11 Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása ?  Az 5. osztály nem tanul külön nyelvtant és irodalmat, hanem együtt tanulja ezeket a tárgyakat.  Ki találja ki, milyen irodalmi műből való az idézet? „Tüzesen süt le…” A le igekötő, különírjuk, ha az ige után áll. Petőfi: János vitéz

12 Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás?  A tanulók háromhetes ciklusokban tanulnak.  Egymást követő két napon 3+3 órájuk van természetismeretből, történelemből, idegen nyelvből, informatikából.  Új módszerekkel dolgoznak. Így több lehetőségük van az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra.

13 Milyen projektben vesznek részt a diákok?  Kreatív foglalkoztató- és megmozgató iskolai projekt  Ezekből digitális anyagokat, fotókat, diagramokat, tablókat készítenek, bemutatják, amit megtanultak ezen keresztül.

14 Mi a témahét?  A diákok azon a héten „Ember a természetben” cím alatt Erdei iskola keretében előadásokat hallgatnak, maguk is végeznek kutatómunkát, gyűjtésük eredményét bemutatják tanáruknak és társaiknak.

15 Mi a modulrendszerű oktatás?  A tananyagot téma szerint csoportosítva tanulják a diákok, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvevőként.  Angol nyelvből a 7. osztályban

16 Milyen innovációkat tervezünk?  Tanulói laptoppal a kompetenciák fejlesztéséért.

17 S végül miféle új technikai eszközökről van szó?  Elsősorban a számítógépről.  Intézményünk részt kíván venni a tanulói laptop pályázaton, ahol a diákok személyenként jutnak egy- egy számítógéphez. Ez nem a tulajdonuk, egyenlőre nem vihetik haza, de a tanórán használják, a tananyag jó részét így dolgozzák fel.

18 Nézzünk egy példát!

19 Édes rózsám… A leány arca olyan szép és hamvas, mint a rózsa. leányrózsa rózsám = =>

20 Mindez mire jó? Régi: az ismeretek egy idő után elavulnak. Új: az ismeret elavul, de a tanulási módszer nem, mindig használhatom.

21 Ehhez nekünk is tanulnunk kell!  Szaktanácsadók segítenek.  Tanfolyamokon veszünk részt.  Jó gyakorlatokat veszünk át olyanoktól, akiknél már működik a rendszer.  Amit megtanulunk, tovább kell adnunk, nyilvánossá kell tennünk.  Új módszereket, tanítási-tanulási formákat kell megvalósítanunk.

22 Vége

23 Vége? A tanulásnak? Soha nincs…  Ehhez kérjük az Önök segítségét.


Letölteni ppt "Kompetencia alapú oktatás TÁMOP 3.1.4. - pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum."

Hasonló előadás


Google Hirdetések