Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012-0017 projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012-0017 projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű."— Előadás másolata:

1 TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű tanulók inkluzív nevelése érdekében.

2 Beszámoló a közötti időszakról Megvalósult tevékenységek: • A Szolnoki Szolgáltatási Szakközép és Szakiskola fejlesztő pedagógusai elkezdték előkészíteni az egyéni átvezetési és fejlesztési terveket. Ebbe a programba Varga Hajnalka és Tóthné Páncsics Edina szakemberek vesznek részt. • Ebben a félévben több alkalommal tartottak a konzorciumi tagok fejlesztő pedagógusai megbeszéléseket, mely alkalmakra mindig a kijelölt feladatokat kellett elvégezni. • Folyamatos a konzorcium tagjai között az egymás programjain való részvétel, így érzékenyítő tréningen, játékos délutánon vettünk részt. • A félév során sor került a különböző rajzeszközök megvásárlására, mellyel a fejlesztő órákat tudják a színesebbé tenni.

3 Beszámoló a közötti időszakról Megvalósult tevékenységek: • A program egyik feladatai között szerepelt a logopédiai megsegítés. Ennek keretében egy logopédus szakember – Varga Hajnalka - segíti a tanulókat. Heti rendszerességgel foglalkozik a fejlesztésre szoruló diákokkal. • A félév legnagyobb programja a november 22-én megrendezésre került szakmai konferencia és workshopok. A szakmai rendezvényekre meghívást kaptak az intézménnyel együttműködő gazdálkodó szervezetek, szakemberek, fejlesztő pedagógusok, kollégiumi nevelők és szaktanárok. A workshopok célja, hogy az SNI tanulók problémáit a szakemberek megismerjék, segíteni tudjanak nekik a gyakorlati helyeken. Sikeresebb fiatalok legyenek.

4 Beszámoló a közötti időszakról Következő félévre áttervezett tevékenységek:  Inkluzív nevelést, befogadó pedagógiai gyakorlatot támogató programok, jó gyakorlat adaptációja a pedagógusok horizontális együttműködési, tanulási lehetőségeinek megteremtése pedagógus teamben.  Nem sikerült a fenntartóváltás miatt a jó gyakorlatok tervezett beszerzése, KLIK alá tartoznak a kinézett intézmények, így számlázás nem történhet közöttünk. Folyamatos a keresés, ebben segítségünkre van a felkért szakértőnk is.

5 Beszámoló a közötti időszakról A következő félévre tervezett tevékenységek: • Logopédus bevonása SNI-s gyermekek támogatására: A program folytatása (Varga Hajnalka) Az intézmény pedagógiai dokumentumainak módosítása A program zárásaként • Diákok inkluzív szemléletének kialakítását segítő attitűdformáló tréningek. • Érzékenyítő tréningek (6 csoport x 8 óra) szervezése diákcsoportok részvételével /Ladár Edit/ • Önismereti tréningek (6 csoport x 8 óra) szervezése diákcsoportok részvételével /Szutorisz-Szügyiné Mezei Julianna/

6  Diákok inkluzív szemléletének kialakítását segítő attitűdformáló programok. Konzorciumi tagokkal közös program: Diáknap fogyatékkal élőkkel, sajátos nevelési igényű tanulókkal.  Szakmai nap szervezése a konzorciumi tagok, szülői szervezet, vállalkozói szervezetek képviselőivel együtt;  Az iskolai tanműhelyekben bemutató órák tartása szakmacsoportos bontásban (3 alkalom)  Saját programunk: Közös program a Vakok és Gyengénlátók Egyesületével.  A külső gyakorlati helyek számára módszertani segédlet összeállítása az SNI tanulókról  Intézmények közötti szakmai együttműködések formáinak kidolgozása szakmai team-munka keretében.


Letölteni ppt "TÁMOP 3.4.2.A/11-2-2012-0017 projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű."

Hasonló előadás


Google Hirdetések