Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti."— Előadás másolata:

1 „Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti Központ április 16.

2 Pályázatának 3-as egysége  1. Szituatív bűnmegelőzés: folyamatos programok  úszás, úszásoktatás, ping-pong, kispályás foci, csocsó  festés és a tűzzománc, kézműves foglalkozások  családi kirándulások  biztonságos szórakozási lehetőség: disco, koncertek  2. Resztoratív gyakorlatok terjesztése  „szemtől-szembe” képzés és előadások  csoportok (értékfeltárás, konfliktuskezelés, életúttervezés)  3. Partnerségi együttműködés kialakítása a kerületben  szakmai teamek

3 Együttműködő és közreműködő tagok  XVIII. ker. Önkormányzat  Csibész Gyermekjóléti Központ - megvalósító  Családsegítő Szolgálat  Bókay Kert Szabadidős és Közművelődési Kht  MH Líceum Alapítvány – Zöld Kakas Líceum –  Gulner Gyula Általános Iskola  Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény  Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár Lőrinci Kt.  XVIII. kerület Alkotóháza  Csatlakozók:  Bókay Árpád Ált. Isk.  Nagycsaládosok Egyesülete  Romológiai Intézet

4 Resztoratív gyakorlatok  Elméleti háttér  formális és informális resztoratív gyakorlatok  „Szemtől-szembe módszer”  Szakmai segítség:  Zöld Kakas Líceum –MH Líceum Alapítvány  Varga Gabriella, Braun József  Családi Szolgáltatások Alapítványa  Negrea Vidia  Család Gyermek Ifjúság KKE.

5 Miért a resztoratív szemléletet választottuk?  Eszköztelenség tévhite  Alapvető tudatformálás  Atyáskodó, büntető segítés helyett  Együttműködés a klienssel, mint felelős partnerrel  Együttműködés hiánya  Rendszerszemlélet hiánya

6 Elvárásaink a képzéstől  Kárhelyreállító technikák megismertetése  A módszer integrálása az intézményekbe  Közös képzés - partneri kapcsolat  Egy konkrét segítség konfliktushelyzetben  Önismereti, önértékelési lehetőség  A pályázat alatt akut probléma kezelés  Kortárs segítők képzése

7 Tapasztalataink  Az üzenet személyes átadásának fontossága  Személyhez kötöttség  Egy intézményen belüli terjedés folyamata  Kortárs segítők szerepe  Csatlakozás a „szemtől-szembe” programhoz  Média kettős szerepe  A kevesebb több…  Szélesebb körű alkalmazás nehézsége

8 A pályázat egészének eredményessége  Nehézségek - megtalált válaszok  Toborzás: közvetett, közvetlen, média  Célcsoport elérése  Együttműködés elindulása  Fenntarthatósági ígéretek  Bókay Árpád Általános Iskola és Gulner Gyula Általános Iskola szerepvállalása

9 Programok - számok  Csocsó, ping-pong: 2x3ó – 10 fő/alk.- 60 fő  Disco, koncertek: hétvégenként 40 fő/alk fő  Komoly zenei koncertek: 15 fő/alk- 60 fő  Színház: 30/alk -180 fő  Foci: vasárnap délelőtt 2 óra fő/alk. – 500 fő  Úszás: szombat este 2 óra – 20 fő/alk.  Festés, tűzzománc: heti kétszer – 8 fő/alk  Családi kirándulások: hétvégén – 30 fő/alk.-160 fő  Szemtől-szembe 2x18 fő  Csoportok: 3 x 8 fő

10 Az egyik csapat

11 Disco és koncertek

12 Saját élményű csoportok

13 „Szemtől-szembe”

14 Célcsoport elérése  Csellengő gyerekek, fiatalok – Kiből lesz áldozat, elkövető? (kliens arcok, normasértések)  Kortárssegítők: Rigó Szilád, Biziák Bence  Szociális és gyermekvédelmi szakemberek, pedagógusok – Hiányzó láncszemek!  Szülők: szemtől-szembe képzésen, kiránduláson

15 Együttműködés alakulása  Eredmény: a helyi együttműködési rendszer kialakításának elindítása.  Szakmai teamek bővülése – élő kapcsolatok  Közös képzésen kialakult fontos kapcsolatok  Cél: a pályázat egészét demokratikus elvek szerint működtetni, ennek egyes jelei már észlelhetőek

16 Fenntarthatóság kérdése  Pályázat egyes programjai  Gyermekjóléti Központ szerepe – koordináció  Önkormányzat szerepe – finanszírozás felvállalása  Kerületi Bűnmegelőzési Munkacsoport elindítása  Szemtől-szembe folytatása…

17 Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! dr. Bátory Zsófia


Letölteni ppt "„Ha bejön, akkor bejössz?”- Alternatív programok és konfliktusmegoldási módszerek a mindennapokban dr. Bátory Zsófia XVIII. Ker. Csibész Gyermekjóléti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések