Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani."— Előadás másolata:

1 Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani Csoport labor

2 2 ÁTTEKINTÉS •A közoktatás tehetetlensége •Kik vagyunk •TeaM-ünk alkalmazott pedagógiai modellje •Hozományunk •Hogyan tovább?

3 A közoktatás tehetetlensége

4 4 Tanulás

5 5 IKT Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Offline anyagok Hálózatok Interaktív anyagok

6 6 Tanulás Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés Online anyagok Offline anyagok Hálózatok Interaktív anyagok + IKT

7 7 IKT tanulás ?? Telekommunikáció Számítástechnika Tartalomfejlesztés

8 8 Számítógép szerepe a tanulásban Bloom Tanulás •tudás •Megértés •analízis •szintézis •alkalmazás •értékelés Thomas&Boysen + számítógép •tapasztalatszerzés •informálás •megerősítés •integrálás •alkalmazás Sadera&Hargrave + tanári prekoncepció •konstruktivista •behaviorista •konstruktivista

9 9 A tanárképzés tehetetlensége Informatika •Képzés 5 év (túl hosszú) – a tananyag elavul •Képzettek nem lesznek tanárok •Tanároknak nincs idejük és tehetségük kontextus orientált aktivitások kitalálására •Nem jó az oktatási CD piac •Nincs elektronikus kiadó Magyarországon Irodalom és egyéb főleg humán tantárgy •Nem látnak kiutat a szépirodalomhoz visszavezető útra •Infosztráda és az irodalom oktatás még nem találta meg egymást •Képzettek nem lesznek tanárok •Kevés az idő az anyaghoz képest, komplex órák nem férnek bele a tanmenetbe

10 10 • Turcsányiné Szabó Márta, docens • Abonyi-Tóth Andor, tanársegéd, doktorandusz • Pluhár ZsuZsa, doktorandusz T EA ching with Multimedia TANÍTÁS kreatív, konstruktív, kollaboratív játékos TANULÁS »Oktatási szoftverek és könyvek megjelentetése » Nemzetközi projektekben való részvétel » Aktív munka a tudományos életben » Nemzetközi konferenciák szakmai szervezése » Internetes oktatóanyagok fejlesztése » Teleházak mentorálása • szakdolgozó + kutató hallgatók • több száz órákra járó hallgatók a tanulásért

11 11 ELTE Informatikatanár szak B blokk: Média Kiadványszerkesztés Multimédia oktatóanyagok tervezése Távoktatás I, II C blokk: Iskolai alkalmazás Oktatóprogramok értékelése IKT az alapoktatásban Szerzői rendszerek Oktató mikrovilágok tervezése Speci HTML kezdőknek Flash Speci LEGO-LOGO Telementorálás

12 12 Telementorálási háttér •ELTE Informatikatanár szakos hallgatók •ELTE egyéb tanár szakos hallgatók •ISZE informatika tanárok  minden tanár  minden gyerek ( otthon, iskolában, teleházban )

13 13 „Activity theory” Tanulás eszköze Tanulás alanyaTanulás tárgya

14 14 háttér Cél Tanulás eszköze Tanulás alanyaTanulás tárgya módszertan

15 15 Fejlesztés modellje Kommunikáció Személyiség Tudás Gondolati kapcsolatok Elsajátított tudás Kifejezés technikája Kreativitás

16 16 Konstruktív tanulás Vizsgál Felfedez Tervez Alkalmaz Kommunikál Hallom és elfelejtem. Látom és emlékszem. Csinálom és megértem. Kínai közmondás „Learning by doing”

17 17 Kollaboratív tanulás Stabil tudás 3 Stabil tudás 1 Stabil tudás 2 „Zone of proximal development” (Vygotsky)

18 18 tanár- képző mentor tan- mentor helyi segítő tanulók hazai nemzetközi e-Tanulás modellje

19 19 A tanárképzés modellje •Közvetlenül a tanulót és a gyakorló tanárt célzzuk meg •Egyetemi évek alatt a tanárszakos kutasson+fejlesszen •Kutatás+fejlesztés az egyetem alaptevékenységének része •Mentorként kiegészítő tevékenységet folytathat

20 20 SULINET HW: 386  P III, szkenner, digi kamera,... stb TeaM hozomány SW: Comenius Logo+Office alk.+média szerkesztők Info tanárok: IT kompetenciákHÁLogo Imaginetantárgyi kompetenciák KreaKomVers klub MINERVA Telementorálás ISKOLA Kihívás Okt.pr.értékelés Nyelvtanulás IFIP 2004


Letölteni ppt "Internet és tanulás – a 21. század kihívása Turcsányiné dr. Szabó Márta egyetemi docens ELTE, TTK, Informatika Szakmódszertani."

Hasonló előadás


Google Hirdetések