Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 Előadó: Cseke Istvánné és Szabó István.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 Előadó: Cseke Istvánné és Szabó István."— Előadás másolata:

1 Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P /1.1 Előadó: Cseke Istvánné és Szabó István

2 Projektben résztvevők: Nyíregyházi Főiskola (Főpályázó) Magyar Akkreditációs Bizottság Titkársága Budapesti Gazdasági Főiskola DE Egészségügyi Főiskolai Kar SZTE Juhász Gy. Tanárképző Főiskolai Kar PTE Illyés Gyula Főiskolai Kar

3 Mérföldkövek: HEFOP pályázat beadása Pozitív döntés Indító értekezlet –munkaterv kidolgozása Szerződéskötés Helyszíni szemle (OMAI) Egyeztető megbeszélés – Tankönyv felépítés végl Tananyag összeállítás Lektorálás (MAB) Képzések (képzők képzése és intézmény szintű) Felsőoktatási minőség modell kidolgozás Önértékelés elvégzése (kiválasztott területeken)

4 Projekt céljai: Minőségi kultúra kialakítása, fejlesztése a projektben résztvevő intézményeknél. Általános cél: Olyan minőségmodell kidolgozása a képzés területén, amely európai szinten is összehasonlítható kritériumokon alapul és a minőség folyamatos fejlesztését szolgálja. Intézményi sajátosságoknak megfelelő Kézikönyv kidolgozása. Konkrét cél:

5 Felsőoktatási minőségmodell kidolgozása (tervezet) Bemenetek Törvényi előírások Nemzetközi gyakorlatok (felsőoktatás) MAB önértékelési szempontrendszere (2005.július) EFQM

6 Vevőközpontúság A folyamatok folyamatos fejlesztése A dolgozók teljes körű részvétele Részvétel a társadalmi méretű közös tanulásban Intézmény küldetés, stratégia megfogalmazása Szervezeti felépítés Minőségpolitika Folyamatok leírása Dokumentálás Érdekeltségi rendszer működtetése Alapok definiálása: TQM alapelvek

7 A Felsőoktatási Minőség Modell fő célkitűzései: Kezelje a felsőoktatás jellemző sajátosságait. A felsőoktatási Intézmények számára a teljesítmény fokozására alkalmas eszközként szolgáljon. A felsőoktatás tömegessé válása mellett az oktatás minőségének megőrzése. Megkönnyítse a minőségi összehasonlító értékeléseket a felsőoktatási intézmények között.

8 Kétszintű önértékelés: Intézményi önértékelés Képzési tevékenység önértékelése (szakonkénti lebontásban)

9 Felsőoktatási intézmény önértékelési modellje

10 Szakok önértékelési modellje

11 Tanterv, tananyag (példa) · tartalom: megfelelés (a szak céljainak, a szakmai követelményeknek, a képesítési követelményeknek, a munkaerőpiac követelményeinek, a szak kompetenciái, valamint az oktatott ismeretanyagok a gyakorlatban hogyan hasznosulnak, a gyakorlat változásait hogyan követik) · struktúra: tantárgyak (egymásra épülése, fő modulok /alapozó, szak, értelmiségi/ aránya, elméleti és gyakorlati képzés aránya, kötelező és más órák aránya, szakosodási lehetőség (szakirányok), a képesítési követelményben rögzített kompetenciák megszerzését a szak kurzusai (tantárgyai) hogyan biztosítják) · dimenzió: átjárhatóság, részképzési lehetőség ( intézményen belül, országosan, Európában) · értékelés, vizsgák: ütemezésük, számok, típusaik, módszereik · kutatási eredmények beépítése · tanulhatóság, kapcsolat a középiskolában tanultakkal

12 Minőségi kultúra kialakítása, fejlesztése Minőségtechnikák oktatása Oktatási anyag kidolgozása („Tankönyv”) Önértékelések megvalósítása Minőségirányítási kézikönyv kidolgozása

13 Tankönyv fejezetek 1.Nemzetközi szakirodalmi áttekintés 2. A minőségügy alapjai és fejlődése 3.Minőségirányítási rendszerek (eltérő nemzeteknél oktatás területén alkalmazott modellek) 4.EFQM Kiválóság Modell, TQM 5.Partneri igény, elégedettség mérés 6.Benchmarking a felsőoktatásban 7.Minőség fejlesztési technikák 8.Jogi és egyéb szabályozások 9.Minőségmodell a felsőoktatásban 10.Fogalom meghatározás 11.Alkalmazott irodalom jegyzék

14 Elvárások A tankönyv célcsoportja: Felsőoktatási intézmények vezetői, középvezetői részére A tankönyv célja: Átfogó minőségügyi ismeretek nyújtása, speciálisan a felsőoktatásra fókuszálva Felhasználás: Önálló tanulás támogatása Fejezetek felépítése Oktatási anyag (elmélet) Munkafüzet (gyakorlati feladatsorok, példák) megj: a tananyag / munkafüzet terjedelmi aránya: 80/20 % Ellenőrző kérdéssor (megoldó kulccsal) Oktatási fóliák kidolgozása

15 Projekt feladatterv Kommunikáció Címlista megadása, kör- létrehozása (HEFOP33) Résztvevők min.szabályozásainak átadása Projekt tanács értekezletek (jegyzőkönyv ismertetése) Kéziratok köröztetése (csak tájékoztatás céljából) Fejezetek közös kidolgozása (pl. DE+NYF)

16 Intézményi feladatterv (NYF)


Letölteni ppt "Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban HEFOP/2004/3.3.1-P.-2004-09-0113/1.1 Előadó: Cseke Istvánné és Szabó István."

Hasonló előadás


Google Hirdetések