Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A november 18-i workshop napirendje HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A november 18-i workshop napirendje HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése."— Előadás másolata:

1 A november 18-i workshop napirendje HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése

2 2 Napirend – a Miskolci Egyetem vezette konzorcium  10.00-10.15Bemutatkozás, tájékoztató a projektről  10.15-10.45 A modellezési munka menetének áttekintése (ütemezés, feladatok, szerepek)  10.45-11.15Tagok delegálása a modellezési team-ekbe  11.15-11.30A felsőoktatási folyamathierarchia áttekintése  11.30- 12.00A felsőoktatási szervezeti modell áttekintése

3 3 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Napirend – a Pécsi Tudományegyetem vezette konzorcium  13.00-13.15Bemutatkozás, tájékoztató a projektről  13.15-13.45 A modellezési munka menetének áttekintése (ütemezés, feladatok, szerepek)  13.45-14.15Tagok delegálása a modellezési team-ekbe  14.15-14.30A felsőoktatási folyamathierarchia áttekintése  14.30- 15.00A felsőoktatási szervezeti modell áttekintése

4 4 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Az alapgondolat a Corvinus és a Miskolci Egyetem közös kísérleti projektje alapján fogalmazódott meg  Normatív, azaz nem a jelenlegi állapotot írja le, hanem jövőbemutató, innovatív szervezési megoldásokat tartalmaz  Egységes alapelvek mentén kialakított, átlátható struktúra  Tartalmi és módszertani minta a folyamatok kialakításához, biztosítva az adaptáció lehetőségét az intézmények számára  A teljes intézményi működést lefedő folyamatrendszer  2004. január – február: Az Oktatási Minisztérium megbízásából a felsőoktatási intézmények pilot szervezeti- és folyamatirányítási (FOI) modelljének elkészítése.  2004. májusától: Pályázati konzorciumok szervezése a korábbi munkában közreműködők kezdeményezésére.  2005. júliusától: Az elnyert támogatás ismeretében a közös munka megkezdése. Szervezeti modell Folyamat modell

5 5 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése Hierarchikus felépítésű modellünkben stratégiai, alap- és támogató folyamatok szerepelnek Stratégiaalkotás és működésfejlesztés Controlling és teljesítmény- menedzsment Stratégiai humán erőforrás menedzsment OktatásKutatás Információs rendszerek menedzsment Humán erőforrás gazdálkodás Kötelezettségvállalá s, beszerzés, beruházás és készletgazdálkodás Gazdasági adminisztráció Intézményi stratégiai és irányítási folyamatok Alap- folyamatok Létesítmény- gazdálkodás Támogató folyamatok Hallgatói kapcsolatok gondozása Egyéb alap- tevékenység* *Az „Egyéb alaptevékenység” és „Az alaptevékenységet kiszolgáló szakmai tevékenységek” folyamatainak kidolgozása nem tartozott a projekt terjedelmébe. Az alaptevékenységet kiszolgáló szakmai tevékenységek *

6 6 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése  Intézményi stratégiai és irányítási folyamatok: a stratégiai szintű kérdések tisztázásával, valamint az intézmény irányításával, a felsővezetői döntések meghozatalával kapcsolatosak.  A stratégiai folyamatok részét képezi a működés nagyobb alrendszereinek fejlesztése és kialakítása.  Az irányítás feladataihoz rendeljük az intézmény elsőszámú vezetőjének közvetlen irányítása alá tartozó folyamatokat.  Alapfolyamatok: az oktatás és kutatás területeit képezik le.  Az alapfolyamatok részének tekintjük azokat a kiszolgáló szakmai feladatokat, amelyek közvetlenül nem képezik részét az oktatásnak és kutatásnak, azonban szerepük meghatározó azok színvonalas ellátásában. Esetenként törvényi előírás rendelkezik a biztosításukról (pl. könyvtár, sportolási lehetőségek).  Támogató folyamatok: az alapszolgáltatások infrastruktúráját biztosítják, az oktatást és kutatást szolgálják ki.  Mindenekelőtt a gazdasági és humánadminisztráció, a létesítménygazdálkodás és az informatika területei tartoznak ide.  A támogató folyamatok részének tekintjük azokat a területeket is, amelyek az intézmény profiljából (pl. egészségügy, agrár) eredően gyakorló terepet biztosítanak a hallgatók számára. A folyamatmodell tartalmának áttekintése a folyamatcsoportok szintjén A részletes modell a http://www.om.hu/folyamatmodell/ címen érhető el.http://www.om.hu/folyamatmodell/

7 7 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése

8 8 Két nyertes konzorcium hasonló célkitűzésekkel – a hazai felsőoktatásban kritikus tömeget képeznek A felsőoktatási intézmények minőségkultúra váltásának pilot programja (folyamatirányítási alprojekt)  Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola  Budapesti Corvinus Egyetem  Eszterházy Károly Főiskola  Miskolci Egyetem  Szolnoki Főiskola  Veszprémi Egyetem A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagy- egyetemek minőségközpontú támogatása érdekében  Debreceni Egyetem  Pécsi Tudományegyetem  Szegedi Tudományegyetem

9 9 HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése A konzorciumok egy új típusú egyetem/főiskola modelljének kidolgozását és megvalósítását tervezik Célok:  Az intézmények irányításában korszerű, a hatékony működést támogató megoldások és módszerek adaptálása.  A folyamatok fejlesztésével párhuzamosan a szervezetek korszerűsítése.  A bevételi források körének bővítése, a bevételek folyamatos növelése.  A működés kiadások csökkentése, a hatékony gazdálkodás alrendszereinek megteremtése.  A nyújtott szolgáltatások minőségének javítása.


Letölteni ppt "A november 18-i workshop napirendje HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések