Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A november 18-i workshop napirendje

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A november 18-i workshop napirendje"— Előadás másolata:

1 A november 18-i workshop napirendje
HEFOP 3.3 – A felsőoktatás szerkezeti és tartalmi fejlesztése A november 18-i workshop napirendje

2 Napirend – a Miskolci Egyetem vezette konzorcium
Bemutatkozás, tájékoztató a projektről A modellezési munka menetének áttekintése (ütemezés, feladatok, szerepek) Tagok delegálása a modellezési team-ekbe A felsőoktatási folyamathierarchia áttekintése A felsőoktatási szervezeti modell áttekintése

3 Napirend – a Pécsi Tudományegyetem vezette konzorcium
Bemutatkozás, tájékoztató a projektről A modellezési munka menetének áttekintése (ütemezés, feladatok, szerepek) Tagok delegálása a modellezési team-ekbe A felsőoktatási folyamathierarchia áttekintése A felsőoktatási szervezeti modell áttekintése

4 Az alapgondolat a Corvinus és a Miskolci Egyetem közös kísérleti projektje alapján fogalmazódott meg
Szervezeti modell 2004. január – február: Az Oktatási Minisztérium megbízásából a felsőoktatási intézmények pilot szervezeti- és folyamatirányítási (FOI) modelljének elkészítése. 2004. májusától: Pályázati konzorciumok szervezése a korábbi munkában közreműködők kezdeményezésére. 2005. júliusától: Az elnyert támogatás ismeretében a közös munka megkezdése. Normatív, azaz nem a jelenlegi állapotot írja le, hanem jövőbemutató, innovatív szervezési megoldásokat tartalmaz Egységes alapelvek mentén kialakított, átlátható struktúra Folyamat modell Tartalmi és módszertani minta a folyamatok kialakításához, biztosítva az adaptáció lehetőségét az intézmények számára A teljes intézményi működést lefedő folyamatrendszer

5 Hierarchikus felépítésű modellünkben stratégiai, alap- és támogató folyamatok szerepelnek
Intézményi stratégiai és irányítási folyamatok Stratégiaalkotás és működésfejlesztés Controlling és teljesítmény-menedzsment Stratégiai humán erőforrás menedzsment Alap-folyamatok Oktatás Kutatás Egyéb alap-tevékenység* Támogató folyamatok Az alaptevékenységet kiszolgáló szakmai tevékenységek * Gazdasági adminisztráció Létesítmény-gazdálkodás Humán erőforrás gazdálkodás Hallgatói kapcsolatok gondozása Kötelezettségvállalás, beszerzés, beruházás és készletgazdálkodás Információs rendszerek menedzsment *Az „Egyéb alaptevékenység” és „Az alaptevékenységet kiszolgáló szakmai tevékenységek” folyamatainak kidolgozása nem tartozott a projekt terjedelmébe.

6 A folyamatmodell tartalmának áttekintése a folyamatcsoportok szintjén
Intézményi stratégiai és irányítási folyamatok: a stratégiai szintű kérdések tisztázásával, valamint az intézmény irányításával, a felsővezetői döntések meghozatalával kapcsolatosak. A stratégiai folyamatok részét képezi a működés nagyobb alrendszereinek fejlesztése és kialakítása. Az irányítás feladataihoz rendeljük az intézmény elsőszámú vezetőjének közvetlen irányítása alá tartozó folyamatokat. Alapfolyamatok: az oktatás és kutatás területeit képezik le. Az alapfolyamatok részének tekintjük azokat a kiszolgáló szakmai feladatokat, amelyek közvetlenül nem képezik részét az oktatásnak és kutatásnak, azonban szerepük meghatározó azok színvonalas ellátásában. Esetenként törvényi előírás rendelkezik a biztosításukról (pl. könyvtár, sportolási lehetőségek). Támogató folyamatok: az alapszolgáltatások infrastruktúráját biztosítják, az oktatást és kutatást szolgálják ki. Mindenekelőtt a gazdasági és humánadminisztráció, a létesítménygazdálkodás és az informatika területei tartoznak ide. A támogató folyamatok részének tekintjük azokat a területeket is, amelyek az intézmény profiljából (pl. egészségügy, agrár) eredően gyakorló terepet biztosítanak a hallgatók számára. A részletes modell a címen érhető el.

7

8 Két nyertes konzorcium hasonló célkitűzésekkel – a hazai felsőoktatásban kritikus tömeget képeznek
A felsőoktatási intézmények minőségkultúra váltásának pilot programja (folyamatirányítási alprojekt) A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagy-egyetemek minőségközpontú támogatása érdekében Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola Budapesti Corvinus Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Miskolci Egyetem Szolnoki Főiskola Veszprémi Egyetem Debreceni Egyetem Pécsi Tudományegyetem Szegedi Tudományegyetem

9 A konzorciumok egy új típusú egyetem/főiskola modelljének kidolgozását és megvalósítását tervezik
Célok: Az intézmények irányításában korszerű, a hatékony működést támogató megoldások és módszerek adaptálása. A folyamatok fejlesztésével párhuzamosan a szervezetek korszerűsítése. A bevételi források körének bővítése, a bevételek folyamatos növelése. A működés kiadások csökkentése, a hatékony gazdálkodás alrendszereinek megteremtése. A nyújtott szolgáltatások minőségének javítása.


Letölteni ppt "A november 18-i workshop napirendje"

Hasonló előadás


Google Hirdetések