Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8."— Előadás másolata:

1 Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8

2 A külső értékelési rendszer fejlesztésének indokoltsága • A Közoktatási törvény (1993. évi LXXIX. tv. ) és a kapcsolódó jogszabályok által definiált külső értékelési rendszer hiányosságai: – A fenntartói ellenőrzések nagy mozgástere, az egységes szemlélet hiánya – A pedagógiai folyamatok vizsgálatának hiánya – A szakértői képzés hiánya • Az új fenntartói struktúrából adódó lehetőségek

3 A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer keretei – Ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálat, célja a pedagógusok, a vezetők és az intézmény pedagógiai munkájának külső, egységes kritériumoknak megfelelő ellenőrzése és értékelése a minőség javítása érdekében – Az ellenőrzés a fenntartótól függetlenül kiterjed minden köznevelési intézményre, annak vezetőjére és pedagógusaira – Az ellenőrzéseket az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatalok közreműködésével – A kormányhivatal ellenőrzési tervet készít és felkéri a pedagógiai- szakmai ellenőrzési szakértőket – Az ellenőrzés eredménye alapján az intézmény öt évre szóló fejlesztési tervet készít

4 TÁMOP – Az ellenőrzési rendszer kidolgozása A köznevelés minőségének fejlesztése A tanulói teljesítménymérés rendszerének fejlesztése Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése

5 Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése Pedagógiai-szakmai ellenőrzés: • A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása • A pedagógiai-szakmai ellenőrzéshez szükséges szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése Önértékelés: • A standard intézményi önértékelés elemeinek kidolgozása • A standard önértékelési rendszer bevezetését támogató képzés kidolgozása Visszacsatolás, minőségfejlesztés: • A fejlesztési standardok (fejlesztési területek, szintek) meghatározása • A tervezést és értékelést szolgáló indikátorrendszer kidolgozása • Az ellenőrzés-értékelésre épülő visszacsatolási rendszer fejlesztése

6 A pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerének kidolgozása A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása: • Tesztverzió kidolgozása • Tesztelés • A javaslat véglegesítése A szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése: • Képzésfejlesztés, akkreditáció • Tréneri képzés • Szakértők képzése

7 A tesztverzió kidolgozása • A köznevelési rendszer különböző területein dolgozó szakértők segítségével • Az aktuális jogi szabályozás kereteihez igazodva, de kísérleti céllal • Együttműködve a szaktárcával és a szakmai szervezetekkel • A pedagógiai szaktudományok és a korábbi értékelési tapasztalatok alapjain • Egységes kritériumok, protokoll és eszközök szakterületi specifikumokkal • július – október

8 A tesztelés • Kutatás-fejlesztési feladat speciális szakemberek és módszerek alkalmazásával ( • Az összetett köznevelési intézménystruktúrának megfelelően kiválasztott 52 intézmény részvételével • A kidolgozott teszteszközöknek megfelelően felkészített szakértők közreműködésével • Próba ellenőrzések az intézményekre, intézményvezetőkre és az intézmények pedagógusainak legalább 60%-ára vonatkozóan • Az ellenőrzések tapasztalatait beépítve a javaslatokba • október – április

9 A javaslat véglegesítése • A tesztelés során továbbfejlesztett koncepció megismertetése az intézményekkel, a szakmai szervezetekkel és a szaktárcával (vitaanyag) • A vitaanyag véleményeztetése az érintettekkel • A vélemények feldolgozása, szakmai konferencia előkészítése • Szakmai konferencia (2013. június) • Az egyeztetéseknek megfelelő végleges javaslatcsomag elkészítése • április – június

10 A szakértői képzés kidolgozása, képzésfejlesztés • A szaktárca által elfogadott javaslatra épülő, 30 órás szakértői képzés kidolgozása • A képzés akkreditálása az OH saját képzéseként • Tréneri képzés (2013 nyarán) • A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer működési igényeinek megfelelő számú szakértő képzése • június – folyamatosan

11 PSZE hírlevél • 2012 októberétől, havi rendszerességgel • Hírek, interjúk, a fejlesztés aktuális állapotának bemutatása • Rendezvényekkel, képzésekkel kapcsolatos információk • Feliratkozás: • október – folyamatosan

12 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8."

Hasonló előadás


Google Hirdetések