Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer Maus Pál szakmai vezető TÁMOP-3.1.8 Oktatási HivatalBudapest, 2014. 03. 12.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer Maus Pál szakmai vezető TÁMOP-3.1.8 Oktatási HivatalBudapest, 2014. 03. 12."— Előadás másolata:

1 Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer Maus Pál szakmai vezető TÁMOP Oktatási HivatalBudapest,

2 A minőségfejlesztés alapja az EU szerint Az Európai Parlament és az Európai Unió Tanácsa 2001 februárjában elkészült a tagországoknak tett ajánlása “Európai együttműködés az iskolai oktatás minőségének értékelésében“ (2001/166/ EC): • A külső értékelés fejlesztése annak érdekében, hogy az módszertani segítséget nyújtson az iskolai önértékelés számára és olyan külső képet nyújtson az iskolának, amely bátorítja a folyamatos fejlesztést, biztosítva azt, hogy ez ne szorítkozzék egyszerűen csak adminisztratív ellenőrzésre.

3 A megújuló köznevelés értékelési keretrendszere Minősítés Tanfelügyelet Önértékelés Pedagógus, vezető, intézmény értékelése saját célok mentén. Pedagógus értékelése külső elvárások mentén. Pedagógus, vezető, intézmény értékelése saját célok mentén.

4 Pedagógusminősítés Minősítés Pedagógus- kompetenciák, indikátorok Önértékelés Tanfelügyelet Óralátogatás Portfólió

5 Önértékelés Kiemelkedő és fejlesztendő területek, A minősítésbe beszámítandó pontszám Pedagógus- kompetenciák, Indikátorok Intézményveze tőkkel, intézményekkel szembeni elvárások Elégedettségmérés Interjúk Óralátogatás Dokumentumelemzés Az intézményi céloknak megfelelő elvárások

6 Tanfelügyelet Kiemelkedő és fejlesztendő területek, A minősítésbe beszámítandó pontszám Pedagógus- kompetenciák, Indikátorok Intézményveze tőkkel, intézményekkel szembeni elvárások Önértékelés Interjúk Óralátogatás Dokumentumelemzés Az intézményi céloknak megfelelő elvárások

7 A tanfelügyeleti standardok felépítése Pedagógus A pedagógus kompetenciák- kal megegyező területek (8 terület) Az értékelési területeket alábontó szempontok Az értékelési szempontoknak megfelelő eszközrendszer VezetőA vezetői kompetenciák- kal megegyező területek (5 terület) Az értékelési területeket alábontó szempontok Az értékelési szempontoknak megfelelő eszközrendszer IntézményAz intézményi működés területei (7 terület) Az értékelési területeket alábontó szempontok Az értékelési szempontoknak megfelelő eszközrendszer

8 A tanfelügyelet eszközrendszere: PedagógusVezetőIntézmény Dokumentumelemzés • Korábbi értékelések • Tervezési és értékelési dokumentumok • Tanulói produktumok • Egyéb • Korábbi értékelések • Vezetői pályázat • Intézményi alapdokumentumok • Korábbi értékelések • Intézményi alapdokumentumok • Mérési eredmények. Megfigyelés • Óra/foglalkozás- látogatás • A pedagógiai munkához szükséges infrastruktúra vizsgálata Interjú • a pedagógussal • a vezetővel • a fenntartó képviselőjével • a vezetőtársakkal, a munkaközösség-vezetőkkel. • fenntartóval • intézményvezetővel • munkaközösség - vezetőkkel • a pedagógusok képviselőivel • a szülők képviselőivel. Kérdőív • elégedettségmérés eredménye: - pedagógusok - szülők • elégedettségmérés eredménye: - pedagógusok - szülők - tanulók.

9 Az önértékelés, a tanfelügyelet és a pedagógusminősítés főbb kapcsolódási pontjai: • közös értékelési területek és minőségstandardok; • összehangolt értékelési módszertan; • közös szakértői bázis; • összehangolt jogszabályi háttér; • párhuzamos fejlődési utak. Közös cél – közös szakmai háttér

10 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer Maus Pál szakmai vezető TÁMOP-3.1.8 Oktatási HivatalBudapest, 2014. 03. 12."

Hasonló előadás


Google Hirdetések