Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP-5.3.8-11/A1-2012-0001.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP-5.3.8-11/A1-2012-0001."— Előadás másolata:

1 TÁMOP /A

2 Az átvezetés szolgáltatás - módszertan bemutatása
TÁMOP /A Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési és szolgáltatásfejlesztési modellprogram” című kiemelt projekt Az átvezetés szolgáltatás - módszertan bemutatása Előadó: Füzessy Józsefné vezető szakértő április 29. Danubius Hotel Gellért

3 TÁMOP /A Az Átvezetés szolgáltatás-módszertan kidolgozásának célja: a tranzit foglalkoztatásban dolgozó megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerőpiacra történő átvezetésének segítése

4 A szolgáltatás célcsoportjai:
TÁMOP /A A szolgáltatás célcsoportjai: az akkreditált munkahelyeken tranzit foglalkoztatás keretében foglalkoztatott munkavállalók (döntően a B1és C1 kategória); akkreditált foglalkoztatók; nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatók

5 A fejlesztés során hat szolgáltatást dolgoztak ki a szakemberek:
TÁMOP /A A fejlesztés során hat szolgáltatást dolgoztak ki a szakemberek: Kapcsolatfelvétel tájékoztatás; Profilok készítése; Nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatás előkészítése; Felkészítés a nyílt munkaerő-piacra történő kilépésre; Átvezetés a nyílt munkaerő-piacra; Intenzív munkahelyi támogatás és utókövetés

6 Az egyes szolgáltatásokat tovább bontották:
TÁMOP /A Az egyes szolgáltatásokat tovább bontották: az akkreditált foglalkoztatónak, a megváltozott munkaképességű ügyfélnek, és a nyílt munkaerő-piaci munkáltatónak szóló szolgáltatási elemekre.

7 TÁMOP /A Kik végezhetik a szolgáltatásokat? A szolgáltatásokat a foglalkozási rehabilitációs szolgáltató és/vagy az akkreditált foglalkoztató szakemberei egyaránt végezhetik.

8 TÁMOP /A A szolgáltatás dokumentációja A dokumentáció, az adatlapok vezetése a szolgáltatásnyújtás alapfeltétele, azonban a formája és tartalma ajánlatnak tekinthető.

9 Kapcsolatfelvétel, tájékoztatás
TÁMOP /A Kapcsolatfelvétel, tájékoztatás A szolgáltatási folyamat szereplői – akkreditált foglalkoztató, ügyfél, nyíltmunkaerő-piaci munkáltató, egyéb partnerek – kapcsolatba lépnek egymással, és együttműködési szándékukat fejezik ki, amely írásban is rögzítésre kerülhet.

10 Az akkreditált foglalkoztatókkal való kapcsolatfelvétel tevékenységei:
TÁMOP /A Az akkreditált foglalkoztatókkal való kapcsolatfelvétel tevékenységei: tájékozódás a térség aktuális munkaerő-piaci helyzetéről, akkreditált foglalkoztatóiról akkreditált foglalkoztatók személyes felkeresése szándéknyilatkozat aláírása

11 Az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvétel tevékenységei:
TÁMOP /A Az ügyfelekkel történő kapcsolatfelvétel tevékenységei: az érintett munkavállalók tájékoztatása ügyfelek dokumentációjának áttekintése, az ügyfelek kiválasztása személyes kapcsolatfelvétel az ügyféllel az ügyfél szolgáltatási folyamatba való bekerülése

12 A nyílt munkaerő-piaci munkáltatókkal való
TÁMOP /A A nyílt munkaerő-piaci munkáltatókkal való kapcsolatfelvétel tevékenységei: tájékozódás a térség munkáltatóiról munkáltatói lista elkészítése kapcsolatfelvétel és személyes találkozó munkáltatókkal megállapodás a további együttműködésről

13 A partnerekkel való kapcsolatfelvétel tevékenységei:
TÁMOP /A A partnerekkel való kapcsolatfelvétel tevékenységei: a térségben található intézmények és egyéb szervezetek számbavétele a partnerek személyes felkeresése az együttműködés területeinek egyeztetése szándéknyilatkozat a további együttműködésről

14 TÁMOP /A 2. Profilok elkészítése A munkavállalóról, az akkreditált foglalkoztatóról és a nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatást vállaló munkáltatóról információk összegyűjtése, amelyek elősegítik a nyílt munkaerő-piaci kivezetést.

15 Az akkreditált foglalkoztatói profil elkészítésének tevékenységei:
TÁMOP /A Az akkreditált foglalkoztatói profil elkészítésének tevékenységei: az akkreditált foglalkoztató általános adatainak összegyűjtése, elemzése a tranzitfoglalkoztatás felmérése a telephelyek felmérése az akkreditált foglalkoztató profiljának elkészítése

16 Az ügyfélprofil elkészítésének tevékenységei: dokumentumelemzés
TÁMOP /A Az ügyfélprofil elkészítésének tevékenységei: dokumentumelemzés személyes interjú készítése konzultáció szakemberekkel, speciális vizsgálatok igénybevétele összefoglaló vélemény, ügyfélprofil készítése

17 A nyílt munkaerő-piaci munkáltatói profil
TÁMOP /A A nyílt munkaerő-piaci munkáltatói profil elkészítésének tevékenységei: általános felmérés dokumentumban rögzítés lehetséges munkakörök feltérképezése

18 TÁMOP /A 3. Nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatás előkészítése Kiválasztásra és megajánlásra kerülnek azok a szolgáltatási elemek, amelyek segítik a nyílt munkaerő-piaci kihelyezés előkészítését.

19 Az akkreditált foglalkoztatónak nyújtott szolgáltatások:
TÁMOP /A Az akkreditált foglalkoztatónak nyújtott szolgáltatások: szolgáltatási kosár összeállítása a profil alapján konzultáció az átvezetéshez kapcsolódó együttműködés tartalmáról, megvalósításáról együttműködési megállapodás előkészítése és megkötése a szolgáltató és az akkreditált foglalkoztató között

20 Egyéni Munkavállalási Terv elkészítése
TÁMOP /A Az ügyfél nyílt munkaerő-piaci foglalkoztatását előkészítő tevékenységek: az ügyfél szükségleteire, igényeire épülő szolgáltatások meghatározása, szolgáltatási kosár megajánlása Egyéni Munkavállalási Terv elkészítése Együttműködési Megállapodás aláírása

21 A nyílt munkaerő-piaci munkáltatók számára ajánlott szolgáltatások:
TÁMOP /A A nyílt munkaerő-piaci munkáltatók számára ajánlott szolgáltatások: akadálymentesítési tanácsadás jogi tanácsadás érzékenyítő tréning munkáltatói workshop

22 4. Felkészítés a nyílt munkaerő-piacra történő kilépésre
TÁMOP /A 4. Felkészítés a nyílt munkaerő-piacra történő kilépésre az akkreditált foglalkoztatók felkészítése, hogy átvezetést eredményesen, a gazdasági érdekeikkel összeegyeztethetően tudják biztosítani a munkavállaló munkaalkalmasságának fejlesztése az Egyéni Munkavállalási terv alapján a nyílt munkaerő-piaci munkáltatónál a konkrét munkahely felmérése

23 Az akkreditált foglalkoztató felkészítésének tevékenységei:
TÁMOP /A Az akkreditált foglalkoztató felkészítésének tevékenységei: érzékenyítő, motivációs tréningek szervezése tapasztalatszerző workshop megszervezése munkaerőigényre vonatkozó információnyújtás

24 Az ügyfél felkészítése a nyílt munkaerő-piaci munkavállalásra:
TÁMOP /A Az ügyfél felkészítése a nyílt munkaerő-piaci munkavállalásra: az Egyéni Munkavállalási Terv kivitelezése, az ügyfél felkészítése

25 a kiválasztott munkahely/munkakörnyezet feltérképezése
TÁMOP /A Nyílt munkaerő-piaci munkáltató részére nyújtott szolgáltatás – Konkrét munkahely felmérése: a kiválasztott munkahely/munkakörnyezet feltérképezése a kiválasztott munkakör elemzése

26 5. Átvezetés a nyílt munkaerőpiacra:
TÁMOP /A 5. Átvezetés a nyílt munkaerőpiacra: lezárul az ügyfél foglalkoztatása az akkreditált foglalkoztatónál az ügyfél felkészült a nyílt munkaerő-piaci munkavállalásra

27 Az átvezetés akkreditált foglalkoztatói folyamatainak tevékenységei:
TÁMOP /A Az átvezetés akkreditált foglalkoztatói folyamatainak tevékenységei: az akkreditált foglalkoztató tájékoztatása konzultáció munkaviszony megszüntetése RSZSZ tájékoztatása a tranzitfoglalkoztatás befejezéséről

28 Az átvezetés ügyfélfolyamatának tevékenységei: Munkaközvetítés:
TÁMOP /A Az átvezetés ügyfélfolyamatának tevékenységei: Munkaközvetítés: tájékoztatás konkrét álláslehetőségről a felvételi eljárás támogatása Munkaszerződés megkötésének támogatása.

29 Az átvezetés folyamatai a nyílt munkaerő-piaci munkáltató számára:
TÁMOP /A Az átvezetés folyamatai a nyílt munkaerő-piaci munkáltató számára: tájékoztatás – ügyfelek bemutatása a felvételi eljárás támogatása

30 TÁMOP /A 6. Intenzív munkahelyi támogatás és utókövetés: A szolgáltatási folyamat utolsó szakaszában az ügyfél intenzív munkahelyi támogatása és az utókövetés zajlik.

31 Az ügyfél intenzív munkahelyi támogatása és utókövetése:
TÁMOP /A Az ügyfél intenzív munkahelyi támogatása és utókövetése: Az ügyfél intenzív munkahelyi támogatásának biztosítása a munkahelyre való eljutás támogatása a munkahely fizikai környezet megismerése a munkafolyamat betanítása stb. II . Utókövetés rendszeres konzultáció a munkáltatóval

32 A munkáltató intenzív támogatása,utókövetés tevékenységei:
TÁMOP /A A munkáltató intenzív támogatása,utókövetés tevékenységei: Az intenzív munkahelyi támogatás biztosítása a munkatársak csoportos érzékenyítése munkatársak egyéni támogatása II . Utókövetés rendszeres konzultáció a munkáltatóval

33 Köszönöm a figyelmet! Füzessy Józsefné vezető szakértő
TÁMOP /A Köszönöm a figyelmet! Füzessy Józsefné vezető szakértő


Letölteni ppt "TÁMOP-5.3.8-11/A1-2012-0001."

Hasonló előadás


Google Hirdetések