Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakmai monitorozás. országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók a létrehozandó országos szakmai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakmai monitorozás. országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók a létrehozandó országos szakmai."— Előadás másolata:

1 Szakmai monitorozás

2 országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók a létrehozandó országos szakmai és módszertani központ a foglalkozási habilitációban résztvevő foglalkoztatók és szolgáltatók számára egyaránt az alternatív munkaerőpiaci szolgáltató szervezetek tevékenységéről RÉV projekt célja

3 Mérési- Értékelési és SZER Specifikációs Műhely kidolgozza az országosan egységes mérési és értékelési rendszert definiálja adattartalmat mutatókat, indikátorokat adatértékelési módszereket. Informatikai Műhely alternatív munkaerőpiaci szolgáltató szervezetek tevékenységét rögzítő és támogató informatikai rendszer fejlesztését végzi

4 Szakmai Monitoring Műhely helyzetértékelést, igényfelmérést végez kidolgozza a szakmai monitoring specifikációját elvégzi a TÁMOP A3-12/1-2 és a TÁMOP A2-12/1-2 pályázatban nyertes szervezetek helyszíni monitorozását kidolgozza a monitorozás módszerének oktatásához szükséges képzési tananyagot és dokumentációt elkészíti az átfogó monitoring jelentést.

5

6 szakmai sztenderdek az alternatív munkaerőpiaci szolgáltatás egységes szolgáltatás-módszertana az átvezetés módszertana (akkreditált foglalkoztatók tranzitáló szolgáltatásai) monitoring a szolgáltató szervezetek tevékenységéről adatokat biztosító és tevékenységüket támogató informatikai rendszer helyszíni monitorozás szakmai monitorozás eseti monitorozás belső monitoring (szervezet) értékelés ellenőrzés Az egységes mérési és értékelési rendszer eszközei

7 a szolgáltató vagy foglalkoztató szervezet tevékenységéről átfogó képet alkotni, különösen – a szervezetről – a rendelkezésre álló humánerőforrásról – az ügyfelekről (célcsoport) – a munkáltatókról – a partnerekről – a nyújtott szolgáltatásokról. Helyszíni monitorozás

8 Dokumentumok előzetes bekérése – pályázat a szakmai tervvel és a költségvetéssel együtt – a szervezet közhasznúsági jelentése 2013-ról – az egységes excel tábla március 31-i tartalommal – a szervezet által vezetett belső monitoring kimutatások – a szervezet minőségügyi dokumentumai (szabályzat, önértékelés stb.) – ESZA monitori jelentés – szervezeti adatszolgáltatás – tervezett határidő: április 4. csütörtök. Helyszíni monitorozás

9 adatok a szervezetről a projektben dolgozókról – foglalkoztatás jellege – munkatapasztalat – végzettség – a dolgozók által nyújtott szolgáltatások száma szolgáltatási típusonként adatok a partnerekről adatok az ügyfelekről adatok a munkáltatókról adatok az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásokról saját, vásárolt, ügyfél szám – kötelező elemek – opcionális elemek – szervezet specifikus elemek indikátor tábla március 31. állapot szerint Szervezeti adatszolgáltatás tartalma

10 1.Általános elemek, minden szempontrendszer esetében alkalmazzuk 1.Értékelés a téma szempontjai szerint ötfokú skálán kiemelkedő színvonalú, jó színvonalú, megfelelő, nem megfelelő, kritikus tényezők, nem fogadható el, azonnali beavatkozás 2.Javaslatok: A szolgáltató szervezet felé Az FSZK/OMK felé Szakpolitika felé A monitori jelentés tartalma

11 2.Szervezeti monitori szempontok 1.A szolgáltatási körzet helyzete, jellemzői 2.A szervezet jellemzői 3.Szolgáltatási profil és a projektben vállalt főbb szolgáltatások 4.A munkavégzés és az ügyfélfogadás feltételei Felhasznált dokumentumok: Pályázat Szakmai terv Közhasznúsági jelentés A monitori jelentés tartalma

12 3.Szervezet HR jellemzőinak monitori szempontjai 1.A menedzsment összetétele, működése 2.Szervezeten belüli kapcsolatok, kommunikáció, áramlás 3.Belső értékelési rendszer 4.A szakemberek száma 5.A szakemberek végzettsége 6.A szakemberek munkatapasztalata 7.A szakemberek szakértelme 8.Ellátott esetek száma – ügyfelek/munkáltatók/partnerek 9.Szakemberek leterheltsége A monitori jelentés tartalma

13 4.A Partnerek monitori szempontjai 1.A partnerségek kiterjedtsége 2.A főbb partnerekkel való kapcsolatok formája 3.A partnerek szolgáltatásai a szervezet számára 4.A partnereknek nyújtott szolgáltatások A monitori jelentés tartalma

14 4.Az ügyfelek monitori szempontjai 1.A bevont ügyfelek megfelelősége a pályázati kiírás szerint 2.A bevont ügyfelek számának alakulása A monitori jelentés tartalma

15 5.A munkáltatók monitori szempontjai 1.A szervezet munkáltatói kapcsolatainak száma 2.A kapcsolatban lévő munkáltatók 1.területi 2.szervezeti típus szerinti megoszlása 3.A feltárt álláshelyek száma 4.A betöltött álláshelyek száma 5.A sikeresen betöltött álláshelyek száma A monitori jelentés tartalma

16 6.A munkaerő-piaci szolgáltatás monitori szempontjai 1.A szervezet szolgáltatási profilja, a szolgáltatásfajták szerint 2.A szolgáltatások jellemzői – kötelező, opcionális, szervezet specifikus 3.A szolgáltatási kapacitás – saját és vásárolt 4.Ügyfélszám alakulása a szolgáltatások tekintetében 5.A sikeres közvetítések alakulása 6.Szervezet specifikus szolgáltatás jellemzői, indokoltsága 7.Kiválasztott öt ügyfél szolgáltatási dokumentációjának és elégedettségének vizsgálata 8.A szolgáltatások dokumentáltsága A monitori jelentés tartalma

17 7.A munkáltatók számára nyújtott szolgáltatások monitori szempontjai 1.Kapcsolatfelvétel és munkaerő-piaci szolgáltatás nyújtása 2.Munkáltató általános felmérése 3.Konkrét munkahely feltérképezése 4.Konkrét munkahely felkészítése a foglalkoztatásra 5.Megállapodás megkötése a munkáltatóval 6.Rendszeres kapcsolattartás 7.Szervezet specifikus szolgáltatások A monitori jelentés tartalma

18 8.A projekt előrehaladás vizsgálatának monitori szempontjai 1.Bevont személyek 2.EMT szám 3.Együttműködési megállapodás 4.Feltárt munkakörök száma A monitori jelentés tartalma

19 1.Humánerőforrás vizsgálata 1.Interjú 2.Esettanulmány 3.Dolgozói elégedettség mérés 4.Szempontok 1.Munkavégzés feltételei 2.Ügyfelekkel való tanácsadói munka Eseti monitorozás

20 2.Megváltozott munkaképességű célcsoport vizsgálata 1.Szolgáltató 1.3 ügyfél esettanulmány 2.Ügyfél elégedettség mérése 2.Foglalkoztató 1.Megfigyelő részvétel a képzésen 2.Csoportos interjú Eseti monitorozás

21 3.Kockázatelemző eseti monitorozás szempontjai 1.Külsőkockázatok 2.Belső kockázatok 1.Szervezeti kockázatok 2.Pénzügyi kockázatok 3.Menedzsment működéséből fakadó kockázatok 4.Szolgáltatáson belüli kockázatok 5.Emberi erőforrás kockázatok 3.A kockázatok valószínűségi elemzése a szervezet megítélése szerint 4.A kockázatok valószínűségi megítélése a monitor szerint 5.A kockázat bekövetkezésének csökkentése és/vagy hatásának mérséklésére tett/tervezett intézkedések Eseti monitorozás

22 Bonfig Ágnes Tel.: Köszönöm a figyelmet! Kapcsolat


Letölteni ppt "Szakmai monitorozás. országosan egységes mérési és értékelési rendszer álljon rendelkezésre a szakpolitikai döntéshozók a létrehozandó országos szakmai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések