Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában Dobránszky Sándor Ady Endre Gimnázium Ady Endre Secondary School Debrecen.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában Dobránszky Sándor Ady Endre Gimnázium Ady Endre Secondary School Debrecen."— Előadás másolata:

1 Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában Dobránszky Sándor Ady Endre Gimnázium Ady Endre Secondary School Debrecen

2 Kapcsolódás a „jó gyakorlatokhoz” •HEFOP pályázatban bevont pedagógus •TÁMOP pályázatban szaktanácsadói munka (5 területen) összesen 6 feladat-ellátási helyen •Referencia intézményi szolgáltatásra készülő intézmény képviselője •„Jó gyakorlat” kidolgozója, átadója •Előminősített referenciaintézmény képviselője •TÁMOP pályázatban IKT fejlesztőműhely munkájában előadó

3 TÁMOP 3.1.4: a „jó gyakorlat” kényszere C 1.1. Kötelezően megvalósítandó tevékenységek: Az intézmények közötti horizontális tanulás elősegítése érdekében, a feladat-ellátási hely sajátosságainak megfelelő, a tervezett fejlesztésekhez illeszkedő, már kifejlesztett, kipróbált és jól bevált pedagógiai módszerek, eljárások megismerése, adaptációja ("jó gyakorlatok átvétele"). Intézmények közötti szakmai együttműködések, referencia intézményekkel való együttműködés kialakítása, a pedagógusok horizontális együttműködési, tanulási lehetőségeinek megteremtése, referenciahelyi szolgáltatások igénybe vétele (pl. a pedagógiai eljárást már sikerrel alkalmazó intézményben tanóra-látogatási alkalmak szervezése a jó gyakorlatot adaptáló intézmény pedagógusainak, pedagógusok közötti szakmai konzultáció, tapasztalatcsere megvalósítása). (Az NFT1 keretében kifejlesztett jó gyakorlatok megismerhetők a www. educatio.hu honlapokon, illetve ilyen szolgáltatásokat nyújtanak a referencia-intézmények, de más, a feladatellátási hely pályázatának szakmai tartalmához illeszkedő, jó gyakorlatok megismerése és átvétele is tervezhető (pl. nemzetközi jó gyakorlat). Az egyes "jó gyakorlatok" kiválasztása az intézményi folyamat-szaktanácsadó, valamint az adott régió hálózatkoordinációs központja segítségével történik.)

4 További lehetőségek… C Egyéb támogatható tevékenységek a megvalósítással kapcsolatban: További „Jó gyakorlatok átvétele”, adaptációja, hálózati tanulás a referencia intézményektől.

5 Bekapcsolódás a tanulói laptop programba A TIOP pályázatba való bekapcsolódás feltételei: A tanulói laptop-programot sikerrel alkalmazó intézményektől „jó gyakorlat” átvétele (referenciaintézményi szolgáltatás)

6 De mi az a „jó gyakorlat”??? A közoktatás fejlesztésére vonatkozóan a "Jó gyakorlat" olyan –innovatív folyamat, –módszer, –cselekvés és –eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban és működésében megtapasztalható. Több éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható, fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a továbbiakban a felhasználók által is elismert szolgáltatásként képes működni. A "Jó gyakorlat" tehát adott szakmai kritériumoknak (NAT, ONAP stb.) megfelelő innováció, oktatási, pedagógiai gyakorlat, amely az intézmény fejlesztőmunkáját az osztálytermi, illetve egyéni fejlesztési szintig pozitívan befolyásolja. A gyakorlatban: az átadó intézmény igazgatója nyilatkozik róla és az átvevő intézmény ezt a nyilatkozatot elfogadja.

7 A folyamat… •„Jó gyakorlat” előkészítése, mi tekinthető jó gyakorlatnak •Megállapodások a szaktanárokkal a kidolgozásról: A „jó gyakorlat” dokumentációjának előkészítése, adatlap feltöltése a szolgáltatói kosárba •Formai, szakmai ellenőrzés, publikáció •PR tevékenység, érdeklődések fogadása, egyeztetés •Szolgáltatási szerződések megkötése •Megállapodások a szaktanárokkal a jó gyakorlatok átadására •Az átadások lebonyolítása, teljesítési igazolások •Pénzügyi elszámolás

8 Jó gyakorlataink •A Taninform iskolai adminisztrációs rendszer (elektronikus naplózás) bevezetése az iskolákban  •Élményközpontú módszerek a szövegértés-szövegalkotás tanításában  •"Olvass többet!" irodalmi vetélkedő  •Kooperatív tanulás és IKT eszközök a tanórákon  •Irodalomtanítás képzőművészet segítségével  •Mestermunka óra  •Motiváló filmidézetek az osztályfőnöki munkában, magyarórán és média órán  •Könyvtárhasználat korszerű oktatása •Képzőművészeti játékok rajzórán •Óra eleji tréninggyakorlatok magyarórán •Az ókori Egyiptom - IKT-alapú tevékenységközpontú történelemtanítás a magyar-angol két tanítási nyelvű tagozaton

9 Eredményeink •Országosan az elsők között 11 db feltöltött „jó gyakorlat” 8 kollégától •Népszerűsítő bemutató a Nyugat-Magyarországi régióban •Országszerte (Szentendrétől Márokpapiig) összesen 19 szolgáltatási szerződés •7 kolléga 5 „jó gyakorlata” •Összesen 7,5 milliós intézményi bevétel, melyből a kollégák munkáját a szerződéses összegek 60 %-ával tudtuk elismerni! •Előminősített referenciaintézmény lettünk 3 területen •Sok tapasztalatot szereztünk, jó kapcsolatokat alakítottunk ki más intézményekkel •Várjuk a TÁMOP es pályázat megjelenését

10 Tapasztalatok •A késedelem káoszt és károkat okozott •Megfelelés a tanulói laptop programnak? •A szolgáltatói kosárban csupán formai ellenőrzés, egyébként az sem… •Know how: szellemi termék tulajdonjoga, kereskedelme (alapító okirat) •Előkészítés ingyen, lemond a szellemi tulajdonról az intézmény javára •Népszerűsítés, szervezés, adminisztráció komoly feladat (mindez a tanév végén) •Külön megbízás a tanároknak az átadásról •Pénzügyi elszámolás: a pályázó fenntartó, átadó intézményt fenntartó és a gazdasági egység háromszögében

11 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Jó gyakorlatok és átadásuk, átvételük az iskolában Dobránszky Sándor Ady Endre Gimnázium Ady Endre Secondary School Debrecen."

Hasonló előadás


Google Hirdetések