Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens 2010. május 31.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens 2010. május 31."— Előadás másolata:

1 A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.

2 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! A tárgy helye a tanárképzésben május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Mérnöktanár-képzés Korábban egyszintű képzés: Kötelező tárgy - Didaktika III. tantárgy Kétszintű képzésben: BsC: Kötelezően választható tárgy: Méréselméleti alapok ( 3 kredit) Mérnöktanár mesterszak: Kötelező tantárgy: Mérés és minőség (3 kredit)

3 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tevékenységvizsgálat (DACUM) május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt A LEGFONTOSABB ÉRTÉKELÉSI KOMPETENCIÁK Az értékelési kompetenciák feltárása (DACUM): A pedagógiai értékelés fogalmi rendszerének szakszerű használata. Oktatási és képzési célok megfogalmazása. A tudás leírása egy taxonómia alapján. … Tudáselemekhez feladatok (feladattípusok) hozzárendelése. Feladatlap és javítókulcs megszerkesztése egy szövegszerkesztő program segítségével. … Mérési adatok számítógépes rögzítése. Egy mérés adatainak feldolgozása statisztikai szoftver segítségével. Külső mérés eredményeinek elemzése. Közreműködés az iskola belső értékelési rendszerének a tervezésében és működtetésében. …

4 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Heti program (részlet) 1.hét: A pedagógiai értékelés alapfogalmai. A pedagógiai értékelés rendszere. Tanterv és a pedagógiai értékelés. Gyakorlati feladat: Irodalomkutatás: (1) a pedagógiai értékelés fogalmának változása, (2) tantervi követelmények összegyűjtése egy kiválasztott tárgy érvényes dokumentumai alapján. Terjedelem: oldal. … 6. hét: Ellenőrzés-értékelés. Egy tanítási egység lezárása után írásbeli mérőeszköz tervezése. Tanterv, követelmény, pontosított követelmény, feladatszerkesztés. Zártvégű feladatok szerkesztése. A feladatszerkesztés tartalmi és formai követelményei. Gyakorlati feladat: A korábban kiválasztott 2 órás tanítási egységhez kapcsolódóan ellenőrző óra tervezése. Feladatlap készítése (feladatok összeállítása, javítókulcs). Egy csoport az elkészített feladatsort a gyakorlóiskolában kipróbálja (mérés). …

5 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Heti program (részlet) 14.hét: A feladatlapok (mérőeszközök) javítása, kódolása. Gyakorlati feladat: Az iskolában felhasznált mérőeszköz javítása, kódolása. Az adatok számítógépes rögzítése. Adatkonverzió: Excel – SPSS – STATISTICA rendszerek között. Statisztikai feldolgozás. A statisztikai mutatók felhasználása, elemzés, publikálás. … 15.hét: A mérések tapasztalatai. A felmerült problémák elemzése. Megoldási javaslatok. …

6 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! Tantárgyi program május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Feldolgozás megoldásai: Korábban: Előadás, gyakorlat Feladatok ZH Beszámoló, vizsga Blended-learning megoldások (átalakítás közben): Előkészítő foglalkozások (maximum 1-1 óra előadás) LMS rendszer a folyamat szervezésére (LMS - Moodle) E-learning tananyagok (tanulás előkészítése, önálló tanulás – Moodle, Coedu) Közös munka (csoportmunka) Feladatok (otthon – beadás számítógépen, javítás elektronikusan - Moodle) ZH (számítógépen - Moodle) Beszámoló (feladat megvédése, ZH áttekintése)

7 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS - Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Fontos feladat az e-learning megoldások megismertetése: Tananyag Értékelési eljárások E- megoldások a tanítási-tanulási folyamatban, stb. A rendszert a rendszerrel ismerik meg a hallgatók Tantárgy (részlet):

8 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle részlet):

9 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (ZH):

10 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle feladatbank)

11 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Tantárgy (Moodle részlet):

12 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! E-learning – LMS – Coedu - Moodle május A TÁMOP /1/C projekt A képzők képzése A TÁMOP 412 B projekt Coedu részlet (Méréselméleti alapok) Coedu: Course30-offline\index.htmlCourse30-offline\index.html Moodle részlet (Méréselméleti alapok) Moodle: EXE\gyakweb2\index.htmlEXE\gyakweb2\index.html

13 Teljes Projektazonosító Rövid projektcím Diaminta szerkesztésben kitöltendő !!! május 31. Záró dia 13 A TÁMOP 412 B projekt KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET A TÁMOP 412 B projekt


Letölteni ppt "A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens 2010. május 31."

Hasonló előadás


Google Hirdetések