Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés."— Előadás másolata:

1 Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés

2 E-learning: a tanulás új útja E-learningHagyományos képzés az oktatás régi modelljeaz oktatás új modellje

3 Hagyományos oktatásE-learning képzés A tanításra koncentrál.A tanulást segíti.  Adott időközönként konzultációkra kell járni.  Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni.  Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal.  A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.  Nem kell konzultációkra járni.  Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni.  A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól.  Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára.

4 Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez? idő a tanulásra számítógép Internet kapcsolat szorgalom  nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés  havi 1-2 óra internetezés elegendő az elektronikus tanulási útmutatók használatához a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz

5 Követelményrendszer Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. (A segédlet internetes keretrendszerben érhető el, Internet nélkül is használható.) A segédlet tartalma:

6 Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag Milyen segítséget kapnak a hallgatók?

7 A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén.

8 A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A hallgatók (tantárgytól függően) zárt és nyílt végű feladatokat oldanak meg. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsgák legfontosabb jellemzői

9 Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy  a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon,  oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.  figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel,  a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje,

10  probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!)  figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.  a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy

11 Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata Elérhetőség: felhasználó-névjelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok utolsó hat számjegye (pl )

12 A Felnőttképzési Központ honlapja: A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

13 A Felnőttképzési Központ honlapja: A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

14 Az egyetem egyik előadóterme a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján: az e-learninges hallgatók konzultációs napján:

15 e-learning vizsgán:hagyományos vizsgán: Hallgatók vizsga közben

16 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!


Letölteni ppt "Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések