Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TÁMOP 3.2.2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4.1.2./B projekttel Csizmazia Sándorné s zakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TÁMOP 3.2.2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4.1.2./B projekttel Csizmazia Sándorné s zakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János."— Előadás másolata:

1 A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP /B projekttel Csizmazia Sándorné s zakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János Általános Iskola és AMI Pécs,

2 TÁMOP projekt A projekt címe: Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás Nyertesek: Mind a 7 régióban egy-egy koordinációs központ

3 TÁMOP országos lefedettség

4 A regionális koordinációs központok (RHK) működése Az RHK egy közvetítő csatorna 3 szereplő között: – A központi oktatásirányítás és az intézményi pályázatok között. –A szakmai szolgáltatást nyújtók és az intézmények ( fenntartók) között. Alapvető cél: az intézményi fejlesztések szakmai támogatása

5 Stratégiai célok A hálózati tanulás szintereinek kialakítása,fejlesztése, referenciaintézményi hálózat létrehozása, fejlesztése A régió intézményei önfejlesztő mechanizmusának kialakítása és támogatása – modellé formálása Regionális közoktatási intézmények hálózatba szervezése, kistérségi lefedettség biztosítása Hálózatok közötti szakmai, rendezvények szervezése, kapcsolat biztosítása Intézmények szakmai támogatása és fejlesztéskoordináció Fejlesztési folyamat nyomon követése és a hálózat működésének minőségbiztosítása

6 A TÁMOP és a TÁMOP 3-as prioritáshoz tartozó projektek kapcsolata

7 Fejlesztéskoordinációs hálózat kiemelt program régió régió régió régió régió régió régió Régióközi koordináció Specifikációk Hálózati tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Felkészítési portfólió Referencia-intézmények típusai: Integráció Inklúzió Kompetencia- fejlesztés Alternatív pedagógiák Komprehenzív iskola Új típusú gyakorlóhelyek

8 A megvalósítás területei - alprojektek 1. Referencia intézményi rendszer kialakítása, hálózatba szervezése 2. Szakmai szolgáltatók hálózatba szervezése 3. Intézmények szakmai támogatása - a hálózati tanulás megalapozása 4. Fejlesztéskoordináció –+1.Disszemináció –+2.Információmenedzsment 5. Információmenedzsment működtetése

9 Az alprojektekhez kapcsolódó feladatok (példák) Intézményi Jó gyakorlatok gyűjtése, ajánlása; az átadás koordinálása A referencia intézményi hálózat kialakítása régiónként, közreműködés a minősítési folyamatban A referencia intézmények mint kistérségi pontok Fejlesztő – és szakmai műhelyek működtetése Disszemináció:információs napok, workshopok, konferenciák szervezése Információmenedzsment: adatbázis készítése - a régió közoktatási fejlesztéseiről, fejlesztési szükségleteiről A régiós fejlesztések írásos dokumentálása – tanulmányok készítése

10 Jó gyakorlat – fogalmi meghatározása Olyan innovatív folyamat,cselekvés,módszer, eszközhasználat együttese, amely az intézményi gyakorlatban megtapasztalható Legalább 2 éve sikeresen és hatékonyan alkalmazott, kipróbált, ezért eredményesen adaptálható, fenntartható,fejleszthető, dokumentálható. Az átvett innováció a felhasználók által elismert szolgáltatásként képes működni.

11 Nyilvános jó gyakorlatok

12 A referencia-intézmény definíciója Egyedi, más intézmény számára is példaértékű működésében koherens gyermekközpontú pedagógiai,szervezeti innovációval, gyakorlattal rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény

13 A potenciális referencia - intézmények minősítése Kritérium: egy központilag kidolgozott standardnak való megfelelés Bármely közoktatási intézmény számára lehetőség Feltétel: –rendelkezzen legalább 2 jó gyakorlattal (Szolgáltatói kosár) – standardnak való megfelelés

14 Referenciaterületek Kompetencia alapú nevelési, oktatási program Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes gyógypedagógiai módszertani intézmény IKT technológiák alkalmazása példaértékű Kistérségi együttműködésben mintaértékű Művészeti nevelés terén kompetencia alapú program Tehetséggondozó program Ökoiskola Múzeumpedagógiai program Reformpedagógiák valamelyikét képviselő Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely – bármely referencia területhez kapcsolódóan

15 Közös pontok Partner intézmény- Referencia intézmény – új típusú gyakorlóhely Mentorok

16 Közös pontok Gyakorlóhelyi mentor – felkészítési követelmények, kompetenciák Gyakorlóhely kiválasztása, a jelöltek delegálása

17 Köszönöm a figyelmet! Csizmazia Sándorné Pécs,


Letölteni ppt "A TÁMOP 3.2.2 projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4.1.2./B projekttel Csizmazia Sándorné s zakmai vezető Dél-dunántúli RHK Garay János."

Hasonló előadás


Google Hirdetések