Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes"— Előadás másolata:

1 Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes A kompetenciafejlesztés mentori támogatása

2 TÁMOP századi közoktatás - fejlesztés, koordináció

3 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” A programterv fejlesztési környezete és belső logikája Helyünk az UMFT konstrukciók kapcsolatrendszerében A program struktúrája: a kilenc pillér A négy közoktatási pillér tevékenységeinek áttekintése

4 Intézmény, Pedagógus, Gyermek, tanuló regionális hálózat Pályázat Akkredit. OKM Educatio Kht., OFI Az ÚMFT közoktatás-fejlesztési konstrukciói Helyzet- elemzés XXX KépzésXx MentorálásXXX IPR-SNIXX Hálózati tanulás XX Program- csomagok XX Folyamat- tannácsad. XX Jó gyakorlatok XXX Önfejleszt.X Egységes iskola X Térségi együttm. XX ÉrtékelésXX Pályázat Szakértő minősítés Referencia intézm. kiemelt program: szolgáltatói kosár (tartalom) Ped tov képz Eltérő okt ig SNI, EGYMI Központi programok: ; 3.3.1…

5 1. Fejlesztéskoordinációs hálózat 2. Tartalomfejlesztés 3. Módszertani megújulás 4. SNI egyenlő hozzáférés 5. eTanulás, digitális pedagógia 6. Versenyképesség és esély K+F 7. Hatékonyság K+F 8. Tudásmenedzsment K+F 9. Informatikai támogatás 21. századi közoktatás

6 1. Fejlesztéskoordinációs hálózat EDUCATIO régió régió régió régió régió régió régió Régióközi koordináció Specifikációk Pályázati nyomonkövető rendszer Horizontális tanulás Referenciahely felkészítés Szolgáltatói kosár Jó gyakorlatok közzététele… Felkészítési portfólió Referencia-intézmények Integráció Inklúzió Kompetencia -fejlesztés Alternatív pedagógiák Egységes iskola Gyakorlóhelyek…

7 A TÁMOP Szolgáltatói kosár HelyzetelemzésXX KépzésXx MentorálásX IPR-SNIXX Hálózati tanulásXX ProgramcsomagokXX Folyamat-tanácsadás Jó gyakorlatokXXX Önfejlesztés Egységes iskolaX Térségi együttműködésX ÉrtékelésXX Tartalmaira ezernél több iskola pályázik a projekt időszakában E tartalmak folyamatosan kiegészülnek, frissülnek A fejlesztéskoordináció feladata: előkészíteni az induló állapotot - tervezés biztosítani a szolgáltatások elérhetőségét - hálózat beépíteni az új tartalmakat – pillérek, konstrukciók koordinálni a pályázók munkáját - hálózat támogatni a stratégiát – szakmai nyomonkövető

8 A hálózat

9 2. pillér Tartalomfejlesztés és koordináció

10 TAMOP Tartalomfejlesztés megújult formája Új szereplők Új források Új termékek Új termékminősítő rendszer Új piaci viszonyok TAMOP 3.1.1

11 A 3. „módszertani megújulás” pillér kapcsolódásai Fejlesztéskoordináció Szolgáltatói kosár Referencia intézmények képzési portfóliója Hiányterületek SNISNI Pedagógiai, módszertani jó gyakorlatok

12 4. pillér: A sajátos nevelési igényű gyermekek oktatási szolgáltatásokhoz való egyenlő hozzáférését biztosító tevékenységek A 4. pillér horizontális programjai 1. Hálózati tevékenységek 2. Tartalomfejlesztés támogatása 3. A pedagógiai és módszertani megújulás támogatása 4. E- learning

13

14 Helyzetelemzés, folyamattanácsadás Esélyegyenlőségi helyzetelemzés és intézkedési terv Ha a település valamely intézményében a hh arány 40% felett van, kötelező. Komplex helyzetelemzési tanácsadás – kötelező Helyzetelemzés a kompetenciafejlesztés gyakorlata és szükségletei szempontjából; tanácsadás a választandó programcsomagok összeállításához, a kapcsolódó módszertani képzésekhez. Az oktatásszervezési eljárások vizsgálata az egyenlő hozzáférés és a fenntarthatóság biztosítása szempontjából. A pályázati program szakmai ellenjegyzése. IKT tanácsadói helyzetelemzés – kötelező. Az IKT stratégia vizsgálata, tanácsadás alakításához, a pályázati célokhoz illesztéséhez. Folyamattanácsadói támogatás – kötelező. A vezető, fenntartó támogatása a pályázati célok elérése és a fenntarthatóság biztosítása érdekében. Segíti az egyenlő hozzáférés és kompetenciafejlesztés szervezeti kultúrájának kialakulását, intézményesülését. IKT folyamattanácsadás- iskolák és kollégiumok számára kötelező

15 A három mentor IPR módszertani mentor Ha a település valamely intézményében a hh arány 40% felett van, ott kötelező. Célja, hogy a tanultak az iskola/feladatellátási hely oktatásszervezési eljárásaiban, értékelési rendszerében fenntarthatóan hasznosuljanak. Kompetenciaterületi mentor A kompetenciaterületekhez, azokon belül a pályázatban megjelölt életkori szakaszokhoz kifejlesztett tanácsadási tevékenység. Igénybevétele a programok és kapcsolódó programcsomagok bevezetését, adaptációját végző pedagógusok mindegyike számára kötelező. IKT mentor Az IKT programcsomagok bevezetését, adaptációját végző pedagógusok midegyike számára kötelező.

16 Eszközök A kompetencia alapú oktatási programok tanári segédletei Segédletek, feladatlapok, kézikönyvek, elektronikus adathordozók évfolyamonként, kompetenciaterületenként. Legalább 6, legfeljebb 10 tanító pedagógus számára, vagy legalább 3, legfeljebb 6 kollégiumi nevelő pedagógus igényeit tekintetbe véve. Tanulói modulfüzetek, segédletek Az iskola számára két kötelező és legalább egy választható kompetenciaterületi program alkalmazása szükséges. Kötelező bevezetni legalább egy-egy tanulócsoportban "Szövegértés-szövegalkotás", valamint "Matematika" teljes tanórai lefedettséget biztosító programot. Egyéb eszközi elemek Szertári demonstrációs eszközi elemek, kellékek, mérő, értékelő és digitális taneszközök

17 Jó munkát kívánok mindannyiunknak! Puskás Aurél


Letölteni ppt "Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes"

Hasonló előadás


Google Hirdetések