Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN"— Előadás másolata:

1 I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
eem 1.

2 1. A tárgy célja Az emberi erőforrás menedzsment tárgy azokat az iskolákat, elméleteket és módszereket mutatja be, amelyek a munkaszervezetekben dolgozó emberek hatékony vezetését, irányítását lehetővé teszik eem 1.

3 2. A humán erőforrások jelentősége
eem 1.

4 Az intellektuális tőke összetevői
Vállalkozás tőkéje Pénzügyi tőke Intellektuális tőke Szellemi tevékenységek+tudás+képesség Kapcsolati tőke Szervezeti tőke Humán tőke eem 1.

5 A humán tőke A szervezet tagjainak az a képessége, hogy tevékenységük révén dologi és eszmei vagyont képesek létrehozni. Elemei: A munkával kapcsolatos tudás, tapasztalat Képzettségi szint, amely a jelenlegi teljesítőképességet és a jövőbeni tanulási képességet befolyásolja eem 1.

6 A humán tőke elmei Az emberek szervezettel kapcsolatos tudása
Az egyéni kompetenciák (illetékesség, jogosultság, szakértelem) Az alkalmazottak és a menedzserek innovációs képessége és hajlandósága Az emberek munkamorálja és munkával kapcsolatos beállítódásai eem 1.

7 Az erőforrások 4M modellje
Emberi erőforrások (man) M1 Pénz (money) Vezetés M3 Gyártási módszerek (manufact.) M4 Piac (market) eem 1.

8 3. Az emberi erőforrás Emberi erőforrás: a vállalatnál alkalmazott munkavállalóknak a munkavégzéshez szükséges képességeik, szakismeretük és a munkamegosztásban elfoglalt helyük szerint strukturált összessége. A munkaerővel azonos értelemben használjuk. Munkavállaló: a vállalattal díjazás ellenében történő munkavégzésre megállapodást kötött természetes személy. eem 1.

9 Az emberi erőforrás speciális jellege
Általános tulajdonságok: Adott kapacitással és teljesítmény kínálattal rendelkezik Megszerzésük a piacon keresztül történik Árát a keresleti és kínálati viszonyok befolyásolják eem 1.

10 Az EE speciális tulajdonságai
Nem fogy el a felhasználás során, tartós (hosszú távon fennmarad, teljesítő képessége fokozható) Nem raktározható (a kapacitás, amit nem használtunk fel elvész) Innovatív, képes megújulni Döntéseket hoz (mobilitás, teljesítmény) Nem tulajdona a vállalatnak eem 1.

11 4. Az EEM fogalma Az emberi erőforrás menedzsment: a menedzsment azon területe, amely az emberekkel, mint a szervezet alapvető (stratégiai) erőforrásával foglalkozik. Célja az emberi erőforrás hatékony felhasználása a szervezeti és az egyéni célok magas szintű megvalósítása érdekében. A személyügyi menedzsment szerepfelfogása az, hogy támogatást nyújtson a menedzsmentnek a megfelelő munkaerő biztosítása révén a szervezeti célok eléréséhez. Tevékenységét a hatékonyság és a humánum szem előtt tartásával végzi. eem 1.

12 5. Az EEM modellje Összefoglalja azokat a legfontosabb tényezőket, tevékenységeket és eredményeket, amelyek az emberi erőforrás menedzsmentben meghatározó szerepet játszanak eem 1.

13 eem 1.

14 közötti összhang megteremtése
Az EEM alapfeladata Munkakör Munkavállaló közötti összhang megteremtése eem 1.


Letölteni ppt "I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések