Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport céljai és feladatai Kocza Mihály Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Tel: 28/ 522-918 Internet:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport céljai és feladatai Kocza Mihály Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Tel: 28/ 522-918 Internet:"— Előadás másolata:

1 A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport céljai és feladatai Kocza Mihály Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Tel: 28/ Internet:

2 A vállalkozásokkal szembeni elvárások: 1. A gazdaság élénkítése 2. A foglalkoztatás szintjének növelése  Tartós munkahelyek létrehozása  A munkaerő helyben tartása 3. Az adóbevételek növelése (helyi, állami)  közvetlenül: kkv-k befizetései  közvetve: alkalmazottak befizetései

3 A munkacsoport céljai: 1.A vállalkozások működésének támogatása; 2.A működési feltételek javítása; 3.A vállalkozások versenyképességének növelése;

4 Milyen eszközökkel érhetjük el a célokat? 1.A vállalkozások működésének támogatását: InformációnyújtássalTanácsadással Finanszírozási lehetőségekkel Képzéssel 2.A működési feltételek javítását: Infrastrukturális fejlesztésekkel Technológiai fejlesztések elősegítésével Képzett, megbízható munkaerő biztosításával 3.A versenyképesség növelését: Együttműködések kialakításával, erősítésével ( vállalkozásbarát önkormányzatok; vállalkozói együttműködések – hálózatok, klaszterek).

5 Milyen módon érhetjük el a célokat? 1.A vállalkozások problémáinak feltárására alapozottan 2.A vállalkozói szemlélet formálásával, gondolkodásmód váltással 3.A paktum-szervezeteknél rendelkezésre álló eszközök, erőforrások felhasználásával, összehangolásával

6 1. A vállalkozások tipikus problémái: „A vállalkozás sikerességéért, illetve sikertelenségéért csak és kizárólag a vállalkozás vezetője a felelős!” Külső környezeti tényezőket okolnak sikertelenségükért (Pl.: politikai, gazdasági helyzet, időjárás); Nem határozzák meg alapvető gazdasági céljaikat, stratégiájukat; Nem terv szerint dolgoznak (pénzügyi, üzleti tervek hiánya); Alapvető vállalkozói és menedzsment ismeretek, képességek, készségek hiánya; Nem ismerik vevőiket, piacaikat – gyenge marketing; Finanszírozási problémák - Forráshiány;

7 2. A vállalkozói szemlélet formálása: „A vállalkozás egy eszköz, amely segít a kitűzött célok elérésében, nem pedig egy életen át tartó rabszolgaság!” A vállalkozó legyen tisztában önmagával, erős és gyenge pontjaival, felkészültségével, lehetőségeivel és korlátaival; Legyen jól kialakított üzleti elképzelése, amely meghatározott célkitűzéseken alapul és tervekkel (stratégiai terv, üzleti és pénzügyi terv, marketing terv) alátámasztott; Megfelelő piaci szegmens, a vevők ismerete; Menedzsment szemlélet kialakítása, erősítése a helyes döntések meghozatala érdekében.

8 3. A paktum-szervezeteknél meglévő erőforrások: Képzési kapacitások; Vállalkozásfejlesztési szolgáltatások; Munkaerő-piaci foglalkoztatási támogatások; Média, nyilvánosság; Futó projektek, meglévő együttműködések, Jól felkészült, tapasztalt szakemberek.


Letölteni ppt "A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport céljai és feladatai Kocza Mihály Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány Tel: 28/ 522-918 Internet:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések