Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs Berencsi Balázs GTK – GM GTK – GM ARFWIM ARFWIM.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs Berencsi Balázs GTK – GM GTK – GM ARFWIM ARFWIM."— Előadás másolata:

1 Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs Berencsi Balázs GTK – GM GTK – GM ARFWIM ARFWIM

2 Versenystratégia Vállalati stratégia fogalma: A vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg Vállalati stratégia fogalma: A vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg Meghatározásának elöfeltételei: Meghatározásának elöfeltételei: Vállalat iparágának elemzése Vállalat iparágának elemzése Versenytársak elemzése Versenytársak elemzése Piac elemzése Piac elemzése Vállalat helyzetének meghatározása az iparágban Vállalat helyzetének meghatározása az iparágban

3 Iparági fejlödés folyamatai Növekedés hosszu tavú változásai Növekedés hosszu tavú változásai Kiszolgált vásárlói szegmens változásai Kiszolgált vásárlói szegmens változásai Vásárlók tanulási folyamata Vásárlók tanulási folyamata Bizonytalanság csökkenése Bizonytalanság csökkenése Kizárólagos ismeretanyag elterjedése Kizárólagos ismeretanyag elterjedése Tapasztalat felhalmozódása Tapasztalat felhalmozódása Méret bővülése vagy zsugorodása Méret bővülése vagy zsugorodása Bemenetek és hitelköltségek változásai Bemenetek és hitelköltségek változásai Termékinnováció Termékinnováció Marketinginnováció Marketinginnováció Termelési folyamat innovációja Termelési folyamat innovációja Strukturális változások a szomszédos iparágakban Strukturális változások a szomszédos iparágakban Kormány politikájának változása Kormány politikájának változása Belépési és kilépési korlátok változása Belépési és kilépési korlátok változása

4 Iparági környezetek általános típusai  Versenystratégia kialakítása megosztott iparágakban: Milyen az iparág struktúrája és a versenytársak pozíciója? Milyen az iparág struktúrája és a versenytársak pozíciója? Miért megosztott az iparág? Miért megosztott az iparág? Leküzdhatő-e a megosztottság?Hogyan? Leküzdhatő-e a megosztottság?Hogyan? Jövedelmező-e a megosztottság leküzdése?Hogyan válasszuk meg a vállalat pozícióját ahhoz, hogy ezt megtehessük? Jövedelmező-e a megosztottság leküzdése?Hogyan válasszuk meg a vállalat pozícióját ahhoz, hogy ezt megtehessük? Ha a megosztottság elkerülhetetlen,mi a legjobb alternatíva arra, hogy megbirkózzunk vele? Ha a megosztottság elkerülhetetlen,mi a legjobb alternatíva arra, hogy megbirkózzunk vele?  Versenystratégia a keletkező iparágakban: Alapító vagy követő a vállalat Alapító vagy követő a vállalat Nyersanyagforrások,értékesítési csatornák,beszállítók meghatározása illetve kiépítése Nyersanyagforrások,értékesítési csatornák,beszállítók meghatározása illetve kiépítése Belépők figyelemmel kísérése, esetleg belépési korlátok felállítása Belépők figyelemmel kísérése, esetleg belépési korlátok felállítása Termékfejlesztés és vevőigények összehangolása Termékfejlesztés és vevőigények összehangolása

5 Iparági környezetek általános típusai  Versenystratégia érett iparágakban: Az érettségbe való átmenettel együtt járó változtatások komoly veszélyeket tartogatnak Az érettségbe való átmenettel együtt járó változtatások komoly veszélyeket tartogatnak Fegyelem növelése a szervezetben Fegyelem növelése a szervezetben Az előrejutással kapcsolatos várakozások mérséklése Az előrejutással kapcsolatos várakozások mérséklése Nagyobb figyelem az emberi tényezőkre Nagyobb figyelem az emberi tényezőkre Újracentralizálás Újracentralizálás  Versenystratégia hanyatló iparágakban: Vezető szerep Vezető szerep Piaci űrkitöltés Piaci űrkitöltés Betakarítás Betakarítás Gyors tőkekivonás Gyors tőkekivonás

6 Vállalati versenystratégia meghatározása  Álatlános versenystratégiák: Átfogó, költségvezető szerep Átfogó, költségvezető szerep Megkülönböztetés Megkülönböztetés Összpontosítás Összpontosítás  Vevőkkel és szállítókkal kapcsolatos stratégiák: A vevők kiválasztásának alapelve az, hogy infromálódni kell, és meg kell probálni annak a vevőnek eladni, aki a beszerzési szükségletei, növekedési lehetősége, strukturális helyzete, kiszolgálás költsége alapján a legkedvezőbb A vevők kiválasztásának alapelve az, hogy infromálódni kell, és meg kell probálni annak a vevőnek eladni, aki a beszerzési szükségletei, növekedési lehetősége, strukturális helyzete, kiszolgálás költsége alapján a legkedvezőbb

7 Vállalati versenystratégia meghatározása Beszerzési stratégia döntő kérdései: Beszerzési stratégia döntő kérdései: Szállítás együttesének stabilitása és versenyképessége Szállítás együttesének stabilitása és versenyképessége Vertikális integrálás optimális értéke Vertikális integrálás optimális értéke Beszerzések elosztása a nekünk megfelelő szállítók között Beszerzések elosztása a nekünk megfelelő szállítók között Maximális befolyás biztosítása a választott szállítókra Maximális befolyás biztosítása a választott szállítókra

8 Versenystratégia dimenziói Dimenziók: Dimenziók: Szakosodás Szakosodás Márkaelismertetés Márkaelismertetés Közvetett illetve közvetlen reklám Közvetett illetve közvetlen reklám Értékesitési forma megválasztása Értékesitési forma megválasztása A termék minősége A termék minősége Technologiai vezetőszerep Technologiai vezetőszerep Vertikális integrálás Vertikális integrálás Költségpozíció Költségpozíció Vevőszolgálat Vevőszolgálat Árpolitika Árpolitika Tulajdoni befolyás Tulajdoni befolyás Kapcsolat az anyavállalattal Kapcsolat az anyavállalattal A saját és a befogadó kormányzathoz való viszony A saját és a befogadó kormányzathoz való viszony

9 Információk  Vállalaton beüli információk  Konkurens vállalatok információi Nyivános Nyivános Rejtett Rejtett  Globális információk  Vállalat tevékenységét befolyásoló információk  Politikai információk  Fogyasztói, vásárlói információk

10 Összegzés A vesenystratégia meghatározás elhanyagolhatatlan egy vállalat számára.Azonban a versenystratégia elkészítése önmagában még kevés!A vállalat összes eröforrását alá kell rendelni a stratégiának melyet el kell fogadtatni a szervezet összes tagjával.A startégiának rugalmasnak kell lennie, hogy szükség esetén könnyen módosítható legyen.Ehhez az kell, hogy folyamatos információkat gyűjtsünk a piacról és a versenytársakról és ezeket beépítsük a versenystratégiánkba! A vesenystratégia meghatározás elhanyagolhatatlan egy vállalat számára.Azonban a versenystratégia elkészítése önmagában még kevés!A vállalat összes eröforrását alá kell rendelni a stratégiának melyet el kell fogadtatni a szervezet összes tagjával.A startégiának rugalmasnak kell lennie, hogy szükség esetén könnyen módosítható legyen.Ehhez az kell, hogy folyamatos információkat gyűjtsünk a piacról és a versenytársakról és ezeket beépítsük a versenystratégiánkba!


Letölteni ppt "Versenystratégia Michael E. Porter Berencsi Balázs Berencsi Balázs GTK – GM GTK – GM ARFWIM ARFWIM."

Hasonló előadás


Google Hirdetések