Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketing fejlődése és szerepe. AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketing fejlődése és szerepe. AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos."— Előadás másolata:

1 A marketing fejlődése és szerepe

2 AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos egyensúly kínálati piac kínálat > kereslet A fejlesztés iránya: termésátlag- és/vagy kapacitás növelés a minőség és az ellátottság javítása termékhasznosság növelés, ár- és/vagy költségcsökkentés A termékstratégia:mennyiségiminőségiválasztéki A szemlélet:termeléscentrikustermékcentrikusfogyasztócentrikus A tevékenység jellege: KÖZELLÁTÁS (elosztás, hiánygazdálkodás) KERESKEDELEM (lebonyolító kereskedelem) MARKETING (piac- és termelésszervezés)

3 A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 1. A termelési koncepció: •A termelési koncepció szerint a fogyasztók az olcsó és széles körben hozzáférhető termékeket részesítik előnyben. A termelésorientált szervezetek menedzserei a fő hangsúlyt a magas szintű termelékenységre és a széles elosztásra helyezik.

4 A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI 2. A termékkoncepció: •A termékkoncepció szerint a fogyasztók a legjobb minőségű, teljesítményű és tulajdonságú termékeket részesítik előnyben. A termékorientációjú szervezetek menedzserei energiájukat minőségi termékek előállítására és azok folyamatos tökéletesítésére összpontosítják.

5 ” Honnan is tudhatná a vásárlóközönség, hogy milyen terméket szeretne, amíg mi ki nem találtuk ? ” Marketing rövidlátás

6 A VÁLLALATI PIACORIENTÁCIÓ TÍPUSAI. Az értékesítési koncepció: 3. Az értékesítési koncepció: •Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó ha magára hagyják általában nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A vállalatnak emiatt rámenős értékesítési és reklámtevékenységet kell folytatnia.

7 Azt akarják eladni, amit előállítanak, ahelyett, hogy azt állítanák elő, amit el tudnak adni. A marketingnek viszont az a célja, hogy az értékesítés már feleslegessé váljon.

8 A marketingkoncepció: 4. A marketingkoncepció: •A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa az, hogy meg kell határozni a célpiacok szükségleteit és igényeit, s ezeket a konkurrenciánál hatásosabban és hatékonyabban kell kielégíteni.

9 ”Ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!” Az értékesítés az eladó, a marketing a vevő szükségleteire összpontosít. Az értékesítés fő törekvése a termék készpénzzé konvertálása, a marketingé viszont a fogyasztói szükségletek kielégítése.

10 Fogyasztócentrikus nemigen Konkurencia centrikus nemtermékorientációfogyasztóorientáció igen konkurencia- orientáció marketingorientáció

11 Marketingszemlélet a kereskedelemben Külső piaci információk beszerzése Piaci célok Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre- hajtás Feed-back PiackutatásFő célRészcélokPiacbefolyásoló eszközök 4 P

12 Marketingszemlélet a kereskedelemben - nyaralás Külső piaci információk beszerzése Piaci célok Üzleti stratégia Taktikai lépések Végre- hajtás Feed-back Haverok jól nyaraltak Irány nyaralni! PiackutatásFő célRészcélok I ESP HR GR Autó Repülő Vonat Stoppolás Ausztrián Szlovénián Horvátországon

13 Piacok kiválasztása 1. •Milyen piacon dolgozzunk? –Termelői piac –Viszonteladói piac –Fogyasztói piac –Közületi piac

14 Piacok kiválasztása 2. •Hány piacon dolgozzunk? –Sok piac –Kevés piac

15 Piacok kiválasztása 3. •Melyik piacon dolgozzunk? –Eltérő igények –Globális termékek „Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan!”

16

17 Hogyan „kereskedjünk”? •Saját nevükben, saját számlájukra és kockázatukra –Viszonteladók •Saját nevükben, de megbízójuk számlájára és kockázatára –Bizományosok •Megbízójuk nevében, számlájára és kockázatára –Ügynökök •Más nevében, kockázatára, de saját számlára –Csalók Kereskedőtípusok

18 A közvetítők funkciói •A gyártók és a fogyasztók igényeinek összehangolása •A hatékonyság növelése •Az elérhetőség javítása •Szakértői szolgáltatások biztosítása

19 A disztribúciós csatornák típusai a fogyasztási cikkek piacán •Gyártó közvetlenül a fogyasztónak •Gyártó – kiskereskedő – fogyasztó •Gyártó – nagykereskedő – kiskereskedő – fogyasztó •Gyártó – ügynök – nagykereskedő – kiskereskedő – fogyasztó


Letölteni ppt "A marketing fejlődése és szerepe. AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA Az ellátás szintje: hiány (keresleti piac) kereslet > kínálat viszonylagos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések