Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 07. 10. 1 Értékesítési csatornák Készítette / Author: Tuska Katalin.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 07. 10. 1 Értékesítési csatornák Készítette / Author: Tuska Katalin."— Előadás másolata:

1 Értékesítési csatornák Készítette / Author: Tuska Katalin

2 A disztribúciós hálózat Disztribúció = elosztás Estünkben az előállított termékek elosztását jelenti a Termelőtől a Fogyasztóig A rendszer feladata a logisztika 6M elvének betartása: Megfelelő anyag (információ) Megfelelő költségen Megfelelő minőségben Megfelelő mennyiségben Megfelelő időben Megfelelő helyen legyen Fő cél: A teljes folyamat optimális (hatékony) működtetése

3 Közvetlen / direkt elosztás I. Készletezési pont beiktatása nélkül valósul meg az áru eljuttatása a termelőtől a felhasználóig. Jellemzői: Gyors és megbízható szállítási módot igényel Akkor gazdaságos, ha a rendelési tételek nagyok Különösen alkalmas érzékeny és drága árukra, mert az árukezelések száma minimális Jó, lehetőleg elektronikus információs kapcsolatot igényel a gyártó és a vevő között Az áru készletezési költségei alacsonyak

4 Közvetlen / direkt elosztás II. Előnyei: rövid átfutási idő egy-vagy több tárolási-rakodási ciklus költségének megspórolása közvetlen kapcsolat a termelő és fogyasztó között Hátránya: kis rendelési tétel esetén nem célszerű alkalmazni az egységnyi (tonna, darab) árura eső magas költségek miatt. Ez JIT (éppen időben) rendszerrel küszöbölhető ki.

5 Közvetlen / direkt elosztás III

6 6 Közvetett / lépcsős elosztás I. Az elosztás során legalább egy, vagy több készletezési pont (szervezet) épül be az elosztási folyamatba. Jellemzői: Az áru eljutási útja a termelőtől a fogyasztóig hosszabb ideig tart, mert a rendszerben köztes raktárak is vannak. Ugyanakkor a rendelés teljesítésének ideje a közvetlen rendszernél is kisebb lehet, hiszen a regionális raktárak közelebb vannak a fogyasztókhoz. A raktározási költségek nagyobbak. A termelők és a raktárak közötti szállítás a nagy tételnagyság miatt olcsóbb. A rendszerben lévő készlet mennyisége nagyobb, mint a direkt rendszerben, és ezért a készletezési költségek is magasabbak.

7 Közvetett / lépcsős elosztás II. Előnyei: A nagy tétel miatt alacsonyabb szállítási költség Gyorsabb kiszolgálást biztosító készlet Hátrányai: Magasabb tárolási költség Hosszabb áru-továbbítási idő a Termelőtől-Fogyasztóig terjedő folyamatban

8 Közvetett / lépcsős elosztás III

9 9 Rugalmas elosztási rendszer Feladata: Az áruk (kész- és félkész termékek, alkatrészek stb.) elosztásának tervezése, szervezése, irányítása és ellenőrzése a termelő üzem készáru raktárától a felhasználókig.

10 Értékesítési csatornák Definíció: egymással szoros kapcsolatban lévő olyan szervezetek összessége, amelyek részt vesznek abban a folyamatban, amely a terméket, vagy szolgáltatást elérhetővé teszi a felhasználó, a fogyasztó számára.

11 Termék útja

12 Értékesítési csatornák alaptípusai az értékesítési út hossza szerint (a) Klasszikus út: Termelő- Nagykereskedő- Kiskereskedő- Fogyasztó (b) Tranzit út: Termelő- (Nagykereskedő)- Kiskereskedő- Fogyasztó (c) Demigrosz út: Termelő- Nagykereskedő- Kiskereskedő, vagy Fogyasztó (d) Művi út: Termelő- Kiskereskedő- Fogyasztó (e) Közvetlen út: Termelő- Fogyasztó (f) Ügynöki rendszer: Termelő- Ügynök- Fogyasztó

13 Értékesítési csatornák alaptípusai az értékesítési út szélessége szerint Az értékesítési út szélességét az határozza meg, hogy 1-1 szinten hány viszonteladót kapcsolunk be az adott termék forgalmazásába. Lehetséges, hogy minden viszonteladót bekapcsolunk az értékesítésbe, vagy válogatunk a szóba jöhetők között. Ezen kívül az is lehet, hogy csak korlátozott számú kereskedő kap jogot a termék értékesítésére

14 Értékesítési csatornák alaptípusai az értékesítési csatorna szereplői szerint I. (a)Nagykereskedők Főbb típusai: Áru-nagykereskedők (az áru tulajdonukba kerül) Brókerek és ügynökök (az áru nem kerül a tulajdonukba) Gyártók és kiskereskedő egységeik Egyéb nagykereskedelem (pl. mezőgazdasági termékbegyűjtők)

15 Értékesítési csatornák alaptípusai az értékesítési csatorna szereplői szerint II. (b) Kiskereskedők Formái: Bolti kiskereskedelem: - Szaküzletek - Áruházak - Szupermarketek - Hipermarketek - Raktáráruházak Bolt nélküli kereskedelem: - Direktmarketing - Közvetlen eladás (háztól-házig, házi beszerzési összejövetelek)

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "2014. 07. 10. 1 Értékesítési csatornák Készítette / Author: Tuska Katalin."

Hasonló előadás


Google Hirdetések