Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium 2010.02.10. Ismétlés, alapok, folyamatok.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium 2010.02.10. Ismétlés, alapok, folyamatok."— Előadás másolata:

1

2 Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium Ismétlés, alapok, folyamatok

3 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 3

4 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Alapok  Értékteremtő folyamat  Termelés  Logisztika Venter Lóránt

5 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 5 Értékteremtő folyamat  Erőforrások beszerzése, kezelése és felhasználása abból a célból, hogy a fogyasztónak, illetve a vevőnek értéket állítsunk elő

6 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 6 Az értékteremtő folyamat elemei  Termelés: a rendelkezésre álló erőforrások egy részének felhasználásával más erőforrásokon tartós változásokat végrehajtva új javakat hozunk létre  (Szolgáltatás)  Logisztika: biztosítja, hogy az üzleti folyamatok zavartalan lebonyolításához szükséges termékek a megfelelő helyen, időpontban, mennyiségben, minőségben és választékban álljanak rendelkezésre

7 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Alapok  Értékteremtő folyamat  Termelés  Logisztika Venter Lóránt

8 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 8 Vállalati értékteremtő folyamat

9 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Alapok  Az értékteremtő folyamatok építőkövei Venter Lóránt

10 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Alapok  Ellátási lánc  Logisztikai szolgáltató Közvetlen beszállító Központi vállalat Közvetlen vevő Végső beszállító Logisztikai szolgáltató Végső vevő Venter Lóránt

11 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 11 Logisztikai szolgáltató  Olyan külső szolgáltató, amely a megbízó vállalat logisztikai folyamatát, illetve annak egyes részfolyamatait átvállalja, végzi.  „Venni vagy gyártani” - döntés  3PL (third-party logistics provider): az ellátási lánc egyes szakaszait menedzseli  4PL (fourth-party logistics provider): a teljes ellátási láncot menedzseli

12 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 12 Az értékteremtés részfolyamatai  (1) Tervezési feladatok – hosszú távra –Termékmix –Marketingcsatorna –Disztribúciós struktúra –Létesítményelhelyezés –Rendelésre gyártás / készletre gyártás stb.  (2) Megvalósítási / kivitelezési feladatok – közép- és rövid távra

13 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 13 A vevőkiszolgálási folyamat  A logisztika konkrét megvalósulási, kivitelezési folyamata  A logisztikai rendszer mindhárom alrendszerében végbemegy  Nyomásos / húzásos rendszer

14 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 14 A vevőkiszolgálási folyamat menete

15 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 15 Termelő / szolgáltató vállalatok  „Termelési” és értékesítési logisztika vevőkiszolgálási folyamata kevésbé válik szét  Az értékesítési logisztikánál a vevőkiszolgálás nem tartalmazza a raktározást és a készletezést  Általában hiányzik a szállítás is, hiszen a fogyasztó többnyire jelen van az értékteremtő folyamatban  A rendelésre gyártás esetében is igaz az első két megállapítás!

16 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Vállalati folyamatok  Folyamat  Valós értékhozzáadó folyamat  A transzformációs folyamat felbontása –Végzett munka fajtája alapján –Szervezeti határhoz való viszony alapján (funkcionális- keresztfunkcionális) –A folyamatok összetettsége szerint (vállalati komplex – üzleti- fő- rész- tevékenység- művelet) –A folyamatok jelentősége szerint (alapvető - támogató Venter Lóránt

17 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék 17 Folyamatábrázolás  Általánosan elfogadott jelrendszer: Venter Lóránt

18 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék 18 Folyamatábrázolás típusai 1)A fő folyamatelemek feltérképezésére és ábrázolására koncentráló technikák: •Blokkdiagram •Felülről lefelé haladó ábrázolási technika  decimális számozási rendszert használja 2)A folyamatok részletes ábrázolását célzó technika •Funkcionális vagy időosztásos folyamattérkép 3)Speciális folyamatábrázolási technikák Venter Lóránt

19 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék 19 Folyamatábrázolási technikák (1)  Blokkdiagram:  Felülről lefelé haladó folyamatábrázolás: Venter Lóránt

20 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék 20 Folyamatábrázolási technikák (2)  Funkcionális és időbeosztásos folyamattérkép: Venter Lóránt

21 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 21 Folyamatábrázolási technikák (3)  Az alfolyamatok részletes bemutatása:

22 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 22 Speciális folyamatábrázolási technikák Projektmenedzsment ábrázolási technikák:  Gantt diagram : •A projekt során végrehajtandó tevékenységek összefüggéseit egy időtengelyen ábrázolja •Meghatározható az egyes tevékenységek kezdési és befejezési ideje, a teljes projekt átfutási ideje •Hátránya, hogy a projekt változásai nehezen követhetőek nyomon rajta  új rajzot kell készíteni •A műveletek egymásra gyakorolt hatása nem egyértelműen meghatározható

23 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 23 Projektmenedzsment ábrázolási technikák (1)  Gantt diagram: A feladat B feladat C feladat D feladat E feladat F feladat

24 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 24 Projektmenedzsment ábrázolási technikák (2)  Függőségi diagram : (függőségi háló) •Összetettebb projektekre, tevékenységek közötti összefüggések megragadására alkalmas •Kör: az egyes tevékenységek jelölésére szolgál •Nyíl: a tevékenységek közötti összefüggéseket mutatja •ES: legkorábbi kezdési idő (early start) •LS: legkésőbbi kezdési idő (late start) •EF: legkorábbi befejezési idő (early finish) •LF: legkésőbbi befejezési idő (late finish) •Az esetleges változások hatásai könnyen feltárhatók

25 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 25 Projektmenedzsment ábrázolási technikák (2)  Függőségi diagram:

26 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék 26 Szolgáltatások folyamatábrázolási technikája  Blueprint : (szolgáltatási alaprajz) •Az ügyfél és az ügyfél-kiszolgálási folyamatban részt vevő alkalmazottak tevékenységei egyaránt szerepelnek •A szolgáltató tevékenységeit két dimenzióban taglalja: - a tevékenységeket balról jobbra, időben sorrendben tünteti fel - a tevékenységek mélységi tagolása is megfigyelhető •A folyamatban részt vevő emberek közötti kapcsolat azonosítása kitüntetett vonalak mentén történik •Kapcsolat vonala •Láthatóság vonala •Belső kapcsolat vonala •Kivitelezés vonala Venter Lóránt

27 Logisztika és Ellátási Lánc Menedzsment Tanszék Venter Lóránt 27 A Magyar Telecom ügyfélkiszolgálási rendszere


Letölteni ppt "Tevékenységmenedzsment 1. szeminárium 2010.02.10. Ismétlés, alapok, folyamatok."

Hasonló előadás


Google Hirdetések