Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Teszt Eladási hely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Teszt Eladási hely."— Előadás másolata:

1 Teszt Eladási hely

2 A disztribúció a) azt a folyamatot jelenti, mely során a termékek eljutnak a termelőtől a fogyasztóig b) olyan kiskereskedő, aki egy bizonyos termék vagy termékcsalád eladását az ellátóval kötött megállapodás alapján végzi c) sportversenyből való kizárás d) egyik válasz sem helyes

3 A logisztika a) a logikus gondolkodás tudománya
b) a termék fizikai mozgatásához kapcsolódó, feladatok összehangolása c) fuvarozási, raktározási, árumozgatási feladatok összessége d) a b és c válasz is helyes

4 3. Tranzakciós funkciók a) az üzletkötéssel kapcsolatos feladatok
b) piaci erőviszonyok határozzák meg, hogy melyeket vállalja fel az eladó és melyeket a vevő c) szállítás, fuvarozás d) közvetlen ellenszolgáltatás nélküli jövedelemjuttatás

5 4. Az értékesítést elősegítő feladatok
a) tartalmazzák a pénzügyi kondíciók kialakítását, az eladás utáni szolgáltatást, informálást b) tartalmazza a vevőszolgálatot, a garanciát és az alkatrész-utánpótlást c) a piaci erőviszonyok határozzák meg, hogy melyeket vállalja fel az eladó és melyeket a vevő d) mindegyik válasz helyes

6 5. Az értékesítési út hossza azt jelenti, hogy
a) egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolunk be az értékesítési folyamatba b) hány kilométer van a termelő telephelye és a kereskedő üzlethelyisége között c) hány napba telik az áru eljuttatása a fogyasztóhoz d) az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig

7 6. Az értékesítési út szélessége azt jelenti, hogy
a) egy-egy szinten hány közvetítőt kapcsolunk be az értékesítési folyamatba b) az értékesítés során hány szinten keresztül jut el a termék a termelőtől a fogyasztóig c) milyen választékot tart a kereskedő d) egyik válasz sem helyes

8 7. A franchise lényege, hogy
a) a rendszergazda a piacon már bevezetett komplex rendszerét márkanév használattal meghatározott időre átadja b) franchise-díjat kell érte fizetni c) az átvevő számára előny, hogy lehetővé teszi a piacra való bekerülést d) mindegyik válasz helyes

9 8. Intenzív értékesítés esetén
a) a gyártó a termékei értékesítéséhez korlátozott számú üzletet használ fel b) a termelő minden lehetséges közvetítőt alkalmaz, aki vállalkozik az áru értékesítésére c) az árut csak néhány helyen lehet megvásárolni d) az árut különleges körülmények között értékesítik

10 9. A szelektív értékesítés során
a) a vállalat valamilyen szempont alapján válogat a lehetséges viszonteladók között b) az értékesítési csatorna kiválasztását indokolhatja a termék jellege c) csak a legjobb üzleteket választja ki a gyártó d) mindhárom válasz helyes

11 Igaz – Hamis Eladási hely

12 Közvetlen értékesítés során az ügynök otthonában keresi fel az ügyfelet.
Az MLM értékesítés során a tag csak a saját értékesítése után kap jutalékot. A mobilkereskedő mobiltelefonok értékesítésével foglalkozik. Az elektronikus kereskedelemmel csak erre szakosodott cégek foglalkoznak. Az automata értékesítés hátránya csak a gépek meghibásodásából adódik. Igaz Hamis Hamis Hamis Hamis

13 Igaz Hamis Hamis Igaz Igaz
A csomagküldő áruházak katalógus alapján értékesítik termékeiket. A DM ( a névre szóló reklámlevél) sikere a helyesen kiválasztott címlistán múlik. A pull stratégia során a termelő a kereskedőt veszi célba reklámjaival. A push stratégia esetén a termelő különböző eszközökkel ösztönzi a kereskedelmi lánc tagjait. A gravity stratégia során csak az első láncszemig kísérik figyelemmel az árut. Igaz Hamis Hamis Igaz Igaz

14 Egészítsd ki a következő hiányos mondatokat!

15 Nagykereskedők csoportjai
polcfeltőltő A olyan nagy kereskedő, aki vállalja, hogy az üzletekben a számára kijelölt polcokat rendszeresen feltölti áruval. Gyakran finanszírozza a kiskereskedő készleteit is, és ha az áru eladhatatlannak bizonyul, visszavásárolja a kiskereskedőtől. A a megvásárolt terméket – fizikai birtokbavétel nélkül - a termelőtől vagy más nagykereskedőtől közvetlenül a vevőhöz diszponálja. Az olyan kereskedők, akik a nemzetközi kereskedelemben látnak el tranzakciós funkciókat, előkészítik és feldolgozzák az ehhez szükséges különféle dokumentációkat tranzitáló kereskedő export- és importügynökségek

16 Nagykereskedők csoportjai
„fizess és vidd” A lényege, hogy a nagykereskedő nem vállal szállítást és nem nyújt hitelt, olyan önkiszolgáló raktárról van szó, amelyből a végső fogyasztó is vásárolhat. A olyan nagykereskedők, akik jutalékért üzleteket, szerződéseket hoznak létre. Az olyan közvetítők, akik az áruk beszerzését és értékesítését más számlájára jutalék ellenében végzik. brókerek ügynökök

17 Nagykereskedők csoportjai
bizományos kereskedő A raktározással és készletezéssel is foglalkozik, de mások számlájára dolgozik, kockázatot nem vállal. A a termelő alkalmazásában lévő személy, akinek feladata a kereskedő munkájának hatékonyabbá tétele azáltal, hogy a kóstoltatások megszervezését, a hostessek betanítását végzi, a márkapultok megfelelő helyen történő elhelyezését, azok friss áruval való szabályos feltöltésének menetét felügyeli merchandiser


Letölteni ppt "Teszt Eladási hely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések