Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ ÁRU Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016 azonosítószámú.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ ÁRU Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016 azonosítószámú."— Előadás másolata:

1 AZ ÁRU Készült években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP / azonosítószámú projekt keretében Kereskedelem Szakmacsoport

2 Az áru fogalma Áru minden, ami adásvétel tárgyává válik. A kereskedelmi tevékenység lényege, feladata: az áruk cseréjének lebonyolítása. Kereskedelem Szakmacsoport

3 Az áruk világának fejlődése Legfontosabb jellemzők: a termékek körének bővülése a tevékenység áruvá válása az ismeretek, adatok adásvételének megjelenése (szellemi munka fontossá válása) Kereskedelem Szakmacsoport

4 Az áruk csoportosítása 1.Az áruk tárgyiasultsága szerint: termék, szolgáltatás, információ. 2.A felhasználás célja szerint: fogyasztási cikkek, termelési eszközök. Kereskedelem Szakmacsoport

5 A termék A termékek olyan áruk, amelyek tárgyi alakot öltenek. Pl.: élelmiszerek, ruházati cikkek, anyagok, gépek Kereskedelem Szakmacsoport

6 Az információ Különleges áru, mert értékesítése után az eladója és a vevője egyaránt ismeri. Ezért sok esetben a vevő az információ kizárólagos használójává válik. A kereskedelem elsősorban a termékek adásvételével foglalkozik, de fő tevékenységének sikerességét fokozza, hogy szolgáltatást nyújt, vagy információkat ad az áruhoz. Kereskedelem Szakmacsoport

7 A szolgáltatás A szolgáltatás eladásra szánt, a vevő számára hasznos cselekvés, tevékenység. Pl.: orvos, tanár, fodrász, kozmetikus, ablaktisztító. Itt maga a tevékenység elégíti ki az igényeket. Kereskedelem Szakmacsoport

8 A fogyasztási cikkek az emberek szükségleteinek kielégítésére szolgáló áruk. Az áruk jellege szerint: élelmiszerek, vegyi áruk, ruházati áruk, műszaki cikkek. Kereskedelem Szakmacsoport A fogyasztási cikkek

9 Forgalmazásuk feltételei szerint: napi tömegcikkek: gyakran, nagy tömegben keresett áruk, melyek egyszer vagy néhányszor használhatók. (élelmiszerek, kozmetikai áruk, egészségügyi cikkek) tartós cikkek: a szokásos feltételek között számtalanszor használhatók. (ruházati áruk, műszaki- lakberendezési cikkek) luxustermékek: sajátos, különleges igényeket, kifinomult ízlés kielégítő márkás áruk. (bundák, ékszerek, illatszerek) ritkán keresett, nem keresett áruk: amelyekről a fogyasztó nem tud, vagy nem gondol a beszerzésére. (gyászruha) Kereskedelem Szakmacsoport

10 A termelési eszközök A termelési eszközök a gazdálkodáshoz (termeléshez, értékesítéshez, szolgáltatáshoz) felhasznált áruk: alapanyagok alkatrészek félkész termékek segédanyagok befektetett eszközök: hosszú ideig használható, nagy értékű termelési eszközök. Kereskedelem Szakmacsoport

11 Az áruk forgalomképessége A fogyasztási cikkeknek a vevőt érdeklő legfontosabb jellemzői: a használhatósága és az ára. Az áru forgalomképessége: az arra való alkalmassága, hogy önmagát eladja. Összetevői: -minőség -megjelenési forma -csomagolás -védjegy -ár Kereskedelem Szakmacsoport

12 A minőség = a használat szempontjából lényeges (hasznos) tulajdonságok összessége. Minőségtanúsítás, tájékoztatás a minőségről: -minőségi osztály feltüntetése -használati, kezelési útmutatók -műszaki leírások -minőségi bizonyítvány -CE jel -megfelelőségi nyilatkozat -márkanév -származási hely -szavatosság -jótállás Kereskedelem Szakmacsoport

13 Az eladhatóság fontos eszköze. Formaterv = design (dizájn) A csomagolás funkciói: -áruvédelem -figyelemfelkeltés -tájékoztatás Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás

14 Kereskedelem Szakmacsoport A megjelenési forma és a csomagolás

15 Kereskedelem Szakmacsoport

16 A védjegy = jogi védelmet élvező megkülönböztető jelzés. Lehet: -cég neve -áru fantázianeve -ábra, jel -ezek ötvözete Kereskedelem Szakmacsoport

17 Az ár Nem mindig a legolcsóbb a legkeresettebb. A termék ára akkor segíti az eladhatóságot, ha összhangban van -a hasonló színvonalú termékek árával, -a minőséggel. Kereskedelem Szakmacsoport


Letölteni ppt "AZ ÁRU Készült 2010-2011 években a Marcali, Barcs, Kadarkút, Nagyatád Szakképzés Szervezési Társulás részére a TÁMOP-2.2.3-09/1- 2009-0016 azonosítószámú."

Hasonló előadás


Google Hirdetések