Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Termék és márka politika Dr. Kopcsay László. 2 Termék: mindaz, ami eladható. A termékérték összetevői: Áru, szolgáltatás, eszmei érték. A termék hasznossága:

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Termék és márka politika Dr. Kopcsay László. 2 Termék: mindaz, ami eladható. A termékérték összetevői: Áru, szolgáltatás, eszmei érték. A termék hasznossága:"— Előadás másolata:

1 1 Termék és márka politika Dr. Kopcsay László

2 2 Termék: mindaz, ami eladható. A termékérték összetevői: Áru, szolgáltatás, eszmei érték. A termék hasznossága: Alaphasznosság, elvárt termék, kiterjesztett termék

3 3 Szakcikk Ritkán vásárolt, széles választékkal rendelkező áruk Gyorsan forgó tömegcikk FMCG Nagy kínálat, gyors forgási sebesség A fogyasztók jól informáltak, gyakran és rendszeresen, de kis energiaráfordítással vásárolják Luxustermék Magas presztízs értékű és árú, egyedi jellemzőkkel rendelkező termékek Impulzustermék Olyan termékek, melyek vásárlását előre nem tervezte a vevő, csak a pillanatnyi benyomás hatására döntötte el. 1. Fogyasztási javak

4 4 Alapanyagok: nyersanyagok, energiahordozók, alkatrészek, félkész termékek Tőke (beruházási) javak: Épületek, közlekedési infrastruktúra, termelőüzemek, gépek Segédanyagok, üzemelési szolgáltatások: fogyóeszközök, a fenntartás és javítás eszközei Politika, település, non profit 2. Termelési eszközök 3. Szolgáltatások Nem fizikai természetű probléma megoldás 4. Egyéb

5 5 Egyedi termékjellemzők Minőségszint Stílus - Formaterv (design) Csomagolás Termék életciklus - Terméktulajdonságok Kapcsolódó szolgáltatás Termékmix politika Márkastratégia Termékvonal döntések Portfólió elemzés

6 6 Új funkciók Környezetbarát csomagolás Integrációs szabályok betartása Hagyományos funkciók Áru védelme Biztonságos tárolás Gazdaságos szállítás Költségtakarékosság Marketing funkciók Előírt kötelező információk Marketing információk Néma eladó funkció csomagolási design Megkülönböztethetőség Impulzus vásárlásra ösztönzés

7 7 Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás

8 8 Nincsenek versenytársak A termelési- és logisztikai költség magas, a meglévő kapacitásokat ki kell építeni, de még nem lehet gazdaságosan kihasználni Kevés a közvetítők száma, s csak nagy költséggel növelhető, fontos a közvetítők ösztönzése A marketingkommunikációnak a megismertetésre és kipróbálásra kell törekednie A piacra lépés időpontja és a pozicionálási stratégia piaci szempontok alapján alakítható ki A szakasz végig veszteséges, óriási a kockázat

9 9 Belső motívumok Növekedés biztosítása Nyereség biztosítása Versenyképesség javítása Kockázat csökkentése Külső motívumok Piaci telítettség Igazodás a struktúra változáshoz Konjuktúra Szezonális ingadozás kiegyenlítése A termékfejlesztés fázisai  Piackutatás, fejlesztés  Termékötlet  Gazdaságossági analízis  Termékfejlesztés  Tesztelés, fogyasztói vizsgálat  Piaci bevezetés

10 10 Gyors lefölözés -magas ár, magas promóció -a piac nem tud róla, s meg tudja fizetni -presztízs termékek Lassú lefölözés -magas ár, alacsony promóció -a piac tud róla, s meg tudja fizetni -nincs verseny, legnagyobb haszon Gyors behatolás -alacsony ár, magas promóció -ár érzékeny vevő, nagy piac, erős verseny -legkisebb haszon, tömegáruk Lassú behatolás -alacsony ár, alacsony promóció -ár érzékeny piac, szegények stratégiája -nagy piac, de csak piaci rés

11 11 Növekszik az eladás mennyisége, csökken az önköltség, javul a kapacitás kihasználás Nő a közvetítők száma, csökken a logisztikai költség A veszteség fokozatosan csökken, majd a fedezeti pont elérése után nyereség keletkezik A marketingkommunikáció célja az első vásárlás Termék módosításra vagy differenciálásra van lehetőség Megjelennek a versenytársak, versenyhelyzet alakul ki

12 12 Erős a versenyhelyzet, telített a piac Számolni kell a kereskedelmi márkák megjelenésével Az optimális sorozatnagyság elérése miatt a költségek csökkenthetőek A termék nyereséges, de az eladásösztönzés kényszere miatt a nyereség csökken A keletkező profit lehetőséget nyújt új termék fejlesztésére A terméktulajdonságok korszerűsítésével meghosszabbítható az életszakasz Felértékelődik a kapcsolódó szolgáltatások szerepe

13 13 Csökken a piaci igény, s az eladás volumene, növekszik az önköltség A nyereség egyre kisebb, majd a forgalmazás veszteségessé válik Kevesebb a közvetítő és a versenytárs Kommunikációra, vásárlás ösztönzésre már nem költenek Új stratégia kell: kilépés, újrapozícionálás vagy szinten tartás

14 14 Szinten tartás Garanciális okok Humánpolitika Nosztalgia Magas kilépési korlát Egyediség igénye Termék-mix politika • Újrapozícionálás Egy termék versenyképességének visszanyerése a marketing-mix elemeinek átalakításával vagy új célpiacon való értékesítéssel Újrapozícionálási stratégiák Imázs újrapozícionálásVáltozatlan termék, régi piac Termék újrapozícionálásMegújuló termék, régi piac Immateriális újrapozícionálásVáltozatlan termék, új piac Teljes újrapozícionálásMegújuló termék, új piac

15 15 Egy név, kifejezés, jel, szimbólum, design vagy ezek kombinációja. Célja, hogy adott termékcsoportot azonosítson és megkülönböztessen versenytársaitól. A márka grafikai megjelenítése. MÁRKA LOGÓ VÉDJEGY A márka jogi oltalmat, törvényes védelmet élvező része.

16 16 Márkatermék Marketing költség csökkenthető A vállalat alkuereje nő Magasabb ár Bővítési lehetőség Védelem az árversenyben Hosszabb termékélet Márka nélküli termék Alacsonyabb termelési költség Nagyobb rugalmasság Nem veszélyeztethető a márkaérték Alacsony ár, kisebb haszon Bizonytalan versenyképesség Rövidebb termékélet

17 17 TERMELŐI KERESKEDELMI A termelő saját márkát alkot, fejleszt, menedzsel. A márka imázsa a termelőhöz kötődik. Magas presztízsérték A márkát a kereskedő hozza létre, s bármely termelővel legyártatja. A márka imázsa a kereskedőhöz kötődik. Alacsony fogyasztói ár NON BRAND Márka nélküli „fehér” termékek

18 18 Egymással szoros kapcsolatban lévő termékek csoportja. Adott termelő teljes kínálata, a termékvonalak összessége. • szélesség: hány termékvonal • hosszúság: hány termékegység • mélység: hány változat (méret, csomagolás) • konzisztencia: termékvonalak kötődése

19 19 SZTÁROKKÉRDŐJELEK FEJŐS TEHENEK SEREGHAJTÓK Piaci növekedés üteme alacsonymagas alacsony magas Relatív piaci részesedés

20 20


Letölteni ppt "1 Termék és márka politika Dr. Kopcsay László. 2 Termék: mindaz, ami eladható. A termékérték összetevői: Áru, szolgáltatás, eszmei érték. A termék hasznossága:"

Hasonló előadás


Google Hirdetések