Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TERMÉKÉLETCIKLUS- KONCEPCIÓ. A termékéletciklus lényege és szakaszai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TERMÉKÉLETCIKLUS- KONCEPCIÓ. A termékéletciklus lényege és szakaszai."— Előadás másolata:

1 A TERMÉKÉLETCIKLUS- KONCEPCIÓ

2 A termékéletciklus lényege és szakaszai

3 A piaci bevezetés: E szakaszban a termék forgalma csak lassan emelkedik. A termék bevezetésének nagy költségei miatt ekkor még nincs profit. A piaci növekedés: A piac egyre inkább elfogadja a terméket, a gyors forgalomnövekedés jelentős profitot hoz. A piaci érettség: A termék eléri forgalmának maximumát. A nyereség is stabilizálódik, majd az érettség vége felé csökkenni kezd. A piaci hanyatlás: A forgalom erőteljes csökkenésével a nyereség is fokozatosan erodálódik.

4 A termékéletciklus más lehetséges formái •Növekvő-leszálló-stabilizálódó termékkarrier •Hullámos életciklus •Lépcsőzetesen emelkedő ciklus •A divat életciklusa •Stabil érettség •Állandó

5 Az ideális termékéletciklus •A termékfejlesztés szakasza rövid, a fejlesztés költségei csekélyek. •A bevezetés és a növekedés szakasza rövid. A megtérülés rövid távú. •Az érettség szakasza hosszan elnyúlik. Emiatt hosszú távon maximális a profit. •A hanyatlás lassú, a profit csak lassan csökken.

6 A kedvezőtlen termékkarrier

7 Marketingstratégiák a termék-életciklus különböző szakaszaiban - A bevezetési szakasz

8 A bevezetési szakasz •A gyors lefölözés stratégiája szerint a terméket magas áron, magas promócióval kell piacra vinni. •A lassú lefölözés stratégiája azt jelenti, hogy a terméket magas áron, alacsony promóciós szinten hozzák forgalomba. •A gyors behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, magas promócióval visszük piacra. •A lassú behatolás stratégiája szerint a terméket alacsony áron, csekély promócióval dobják piacra.

9 A növekedési szakasz Az alkalmazandó marketingstratégiák a következők lehetnek: •A cég javítja a termék minőségét, új termékjellemzőket vezet be a piacra. •Új termékváltozatokkal vagy kapcsolódó termékekkel lép piacra. •Új piaci szegmentumokba lép be. •Bővíti a termék elosztását, új csatornákba lép be. •A reklámok a figyelemfelkeltés helyett a termék megvásárlására helyezik a hangsúlyt. •Az árérzékeny vevők megnyerése érdekében árcsökkentéseket alkalmaznak.

10 Az érettség szakasza Az alkalmazandó marketingstratégiák az érettség szakaszában: •A piac bővítése a márkát használók számának emelésével •A piac bővítése a terméket már használó vevők gyakoribb fogyasztásra ösztönzésével •Termékmódosítás •A marketingmix módosítása

11 Követendő marketingstratégiák és feladatok a hanyatlás szakaszában: •A vállalat beruházásainak növelése a piaci vezető szerep megszerzése érdekében. •A korábbi beruházási szint megtartása, „hátha a forgalomcsökkenés csak átmeneti jelenség”. •A nem jövedelmező fogyasztói csoportok elhagyása, ugyanakkor a beruházások növelése a jövedelmező piaci szegmensekben (szelektív visszavonulás). •A gyenge, hanyatló termékekkel kapcsolatos költségek gyors csökkentése. •Kivonulás az iparágból a lehető leggyorsabban és a legkisebb áldozattal. A hanyatlás szakasza


Letölteni ppt "A TERMÉKÉLETCIKLUS- KONCEPCIÓ. A termékéletciklus lényege és szakaszai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések