Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat."— Előadás másolata:

1 A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat Pécs,

2 A MERIKAI MAGÁNEGYETEM lakosú városban (izolált a várostól) A kampusz jól koncentrált település: (minden sétatávolságra) Könyvesbolt Fodrászat Bank 3 étkezésre alkalmas hely 2

3 BSB K FT. Az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős szervezet KÁVÉHÁZ: Reggeli, ebéd, vacsora MENZA: Büfé rendszerű (igényesebb szolgáltatás) GRILLEZŐ 3

4 F ELMÉRÉS A hallgatók nem elégedettek a BSB szolgáltatásaival OKAI: Nem megfelelő ételválaszték A menzák szolgáltatási ideje és gyorsasága A hallgatók 84%-a rendelkezik autóval A hallgatók 62%-ának van hűtőszekrénye vagy mikrohullámú sütője Gyakran rendelnek ételeket a városból 4

5 PIZZÁVAL BŐVÍTIK A TERMÉKKÍNÁLATOT A meglévő munkaállomány továbbképzése Házhozszállítás (kerékpárral) Telefonos rendelés A kereslet nőtt  újabb bővítés Nem elégséges a pizza készítő kapacitás Nőttek a kiszállítási idők Csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés 5

6 A PIZZA FORGALOM ELKEZDETT TETŐZNI Megváltozott kereslet: Megnövekedett az olyan pizzavariációk iránti igény, melyek nem szerepelnek a menüben Pizza specialitások 6

7 Ú J DIÁKCENTRUM AZ EGYETEM TERÜLETÉN Helyet biztosít egy új menzaudvarnak is Dunkin’ Donut Taco Bell Pizza Hut Más típusú ételkínálat + gyorsétkeztetés  növekszik a verseny !!! 7

8 A TERMÉK ÉLETÚTJA: 1.Termék/ szolgáltatás tervezés / fejlesztés 2.Piaci bevezetés 3.Növekedés 4.Érettség 5.Hanyatlás A különböző szakaszokban más és más stratégiát kell követni !!! 8

9 1. T ERMÉKFEJLESZTÉS : Gyakorisága és minősége szoros összefüggésben van a vállalakozás eredményességével A fogyasztói ízlés, igény változásának követése Felmérés: A valós fogyasztói igények és a piaci trendek alakulását vizsgálta A hallgatók nem elégedettek a szolgáltatásokkal  P izzával bővítik a grillező termékkínálatát 9

10 2. P IACI BEVEZETÉS : Ekkor találkoznak a fogyasztók tömegesen először a termékkel Kiderül, hogy valóban a piaci igényeket fejezi-e ki a termék Fogyasztói felmérések:  A fogyasztók különösen elégedettek a gyors szolgáltatással és az ésszerűen alacsony árral 10

11 3. N ÖVEKEDÉS : Emelkedett a forgalom és a nyereség A mennyiségi növekedés minőségi változásokat igényel a vállalatvezetési kultúrában Olyan operatív folyamatot kell kialakítani, amely kezelni tudja a növekvő igényt 11

12 4. É RETTSÉG Növekszik a volumen, csökkenni kezd a profit Cél: a termelékenység növelése, a ktg-ek csökkentése A folyamatos fejlesztésen van a hangsúly Termékdifferenciáció Előtérbe kerülnek az egyéniesített megoldások Egyre népszerűbb a csoportos összejövetelekre történő pizza rendelés A pizza forgalom elkezdett tetőzni Megváltozott kereslet 12

13 5. H ANYATLÁS : Befejeződik a termék életútja Csökken a profit és a forgalom volumene Az árcsökkentés a legegyszerűbb versenyeszköz Jelentős költségmegtakarítást kell elérni  fennmaradás feltétele 13

14 V ERSENYKÉPESSÉG ÉS VERSENYELŐNY Versenyelőny birtoklása valamilyen területen versenyképességet jelent, amelynek legáltalánosabb dimenziói: 1. Költség 2. Minőség 3. Idő 4. Flexibilitás 14

15 1. A BSB- NEK VAN - E VERSENYELŐNYE ? Van!  hiszen a BSB az egyetem menzaszolgáltatásáért felelős egyetlen szervezet 15

16 A kampuszon belül csak a BSB nyújt menzai szolgáltatásokat, de ez már a versenytársak kampuszon való megjelenése előtt sem volt elég  a hallgatók által fogyasztott ételek jelentős részét nem a BSB egységeiben vásárolták Felmérte a fogyasztói igényeket, és az eredményekre válaszolva alakították ki a pizzázót 2. K EZDETBEN T ÖRÖK HOGY VERSENYZETT A KÜLSŐKKEL ?? M IRE HELYEZTE VERSENYELŐNYÉT ? 16

17 Új menzaudvar megjelenése: (Dunkin’ Donut, Taco Bell, Pizza Hut)  más típusú ételkínálat és a gyorsétkeztetés miatt növekszik a verseny !!! K övetni kell a fogyasztói igényeket A zzal kell versenyezni, amiben BSB Kft. jobb, mint a leendő vetélytársai (ár?, idő?, flexibilitás?) Házhozszállítás 3. A MENZA UDVAR MEGJELENÉSÉVEL MIRE KELL HELYEZNI A VERSENYELŐNYÉT ? 17

18 4. H A MEGVÁLTOZTATNÁ A VERSENY - PRIORITÁSOKAT, MILYEN HATÁSSAL LESZ EZ A TERMELÉSI FOLYAMATRA ?? A változtatás szükséges: Kiindulva a tapasztalatokból Proaktív szemléletmód Versenyprioritás: HÁZHOZSZÁLLÍTÁS  Termelési folyamat átalakítása A pizzakészítő kapacitás növelése 18

19 5. M IKÉNT ALAKÍTANÁ KI ÚJ TERMELÉSI VERSENYSTRATÉGIÁJÁT ? A kiszállítást hangsúlyozzuk kiszállítási idő csökkentése A termékkínálat kibővítése új pizzavariációkkal a Pizza Hut kínálatából kiindulva kialakítani azt (direkt konfrontáció kerülése) Csoportos kedvezmények 19


Letölteni ppt "A PIZZAHÁBORÚ AZ EGYETEMRE JÖN Készítette: Békési Ágnes, Horváth Gábor, Lenger Alexandra, Lovász Imre, Németh Gabriella PTE-KTK, Termelésmenedzsment gyakorlat."

Hasonló előadás


Google Hirdetések