Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika."— Előadás másolata:

1 Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika

2 Amiről beszélni fogunk…  Marketing terv felépítése  Piackutatás, piacelemzés  4P –Szolgáltatás –Ár –Értékesítési hely –Promóció

3 Marketing terv tartalma  Piac jellemzői  Piackutatás  Image  Megcélzott piac szegmens  Árak  Értékesítési csatornák  Promóció

4 Piacelemzés/Piackutatás  Kereslet általános jellemzői –Igényfelmérés –Értékesítési prognózisok  Termékéletciklus: bevezetés  Kockázatok, korlátok

5 SWOTErősségekGyengeségek Versenyelőnyök:-megközelíthetőség-hangulat -olcsóbb korcsolyázási/kölcsön- zési/élezési lehetőség Versenyhátrányok:-szezonalitás-konkurencia LehetőségekVeszélyek Fejlesztések: -szolgáltatás bővítés (rendezvények) Kockázatelemzés: -nem megfelelő kereslet -reklamáció (zaj)

6 Első P: Szolgáltatás I.  Szolgáltatás sajátosságai: –Szabadtéri korcsolyapálya a Dóm téren –Sport és szórakozás  Célcsoport: –Szegeden és Szeged környékén élők (korcsolyázni tudók/tanulni vágyók, sportolók, iskolák, cégek) –Turisták

7 Első P: Szolgáltatás II.  Kapcsolódó szolgáltatások: –Rendezvények –Tanfolyamok –Korcsolyakölcsönzés, -élezés –Ruhatár –Jégbár –Reklámfelület

8 Második P: Ár I.  Árpolitikai célok kialakítása: –Profit-maximalizálás –Piaci részesedés növelése –Árbevétel-maximalizálás –Minőségi árképzés –Árstabilizáció –Túlélés

9 Második P: Ár II.  Piaci bevezető ár-promóciós mix Lefölöző árstratégia Magas promóció Gyors lefölözés Behatoló árstratégia Magas promóció Gyors behatolás Lefölöző árstratégia Alacsony promóció Lassú lefölözés Behatoló árstratégia Alacsony promóció Lassú behatolás

10 Második P: Ár III.  Árképzési módszer: –Költségbázisú –Keresletbázisú –Versenytársbázisú –Többtényezős

11 Második P: Ár IV.  A kereslet árrugalmasságának mérése: –Ár 1%-os változtatása hány %-os keresletváltozást eredményez –Rugalmas vs. rugalmatlan  Versenytársak árainak, árképzésének elemzése

12 Harmadik P: Értékesítési hely I.  Szolgáltatásnyújtás helye-szempontok: –Megközelíthetőség (városközpont) –Hangulat (Dóm) –Figyelemfelhívás –Elrendezés –Szolgáltatás választék (rendezvények) –Karbantartás

13 Harmadik P: Értékesítési hely II.  Értékesítési rendszer (beszállítók, logisztika) –Költséghatékonyság Image: szolgáltatásról alkotott kedvező kép –Állandó jó minőség –Széles szolgáltatás paletta –Szolgáltatást nyújtók

14 Negyedik P: Promóció  Marketingkommunikációs mix: –Reklám (szájreklám, szórólapok, internet) –Eladásösztönzés (kedvezmények) –Közönségkapcsolatok (szponzorok reklámozása, sportesemények –Személyes eladás

15 Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka Kovács Melinda Muntean Júlia Szűcs Mónika."

Hasonló előadás


Google Hirdetések