Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert 2005. október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert 2005. október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy."— Előadás másolata:

1 Pannon Helyi Termék Klaszter

2 A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy éves előkészítő munkát követően. A Klaszter a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági és kézműipari termékek összegyűjtését, hatékony előállítását, egységes arculatú megjelenítését, piacra jutásuk segítését tűzte ki célul. Az értékesítés egyik fő iránya az egyre erősödő helyi turizmus, másik a jövő kihívásainak is megfelelő internetes kereskedelem, harmadik pedig a vidéken élők saját felhasználására épülő helyi piac. Fontos célkitűzés mindezek mellett a helyi termékek előállítása révén, a helyi foglalkoztatás növelése, jövedelemszerzési lehetőségek bővítése a vidéki térségekben. Pannon Helyi Termék Klaszter

3 A Klaszter alapító tagjai: Csörötnek Község Önkormányzata Falusi turizmus Vas Megyei Szövetsége Falusi vendéglátók Vas Megyei Egyesülete Győr-Moson-Sopron Megyei Falusi Turizmus Egyesülte Hegypásztor Kör Írottkő Natúrparkért Egyesület Kemenesaljai Kistelepülésekért Kht. Kisalföldi Népművészek Egyesülete Natúrpark Térségfejlesztési Kht. Vasi Hegyhát Többcélú Kistérségi Társulás Zala Megyei Népművészeti Egyesület Zalai Borút Egyesület Zalai Falvakért Egyesület Pannon Helyi Termék Klaszter

4 I. Értékesítési csatornák aktivizálása - információnyújtás az értékesítési pontok felé - közvetlen kapcsolattartás - termékek eljuttatásának megszervezése/koordináció A klaszter keretében nyújtandó szolgáltatások II. Információnyújtás, marketing - piaci információk eljuttatása a termelők felé - promóció, reklám - védjegy/ek kialakítása - közös rendezvények szervezése III. Képzések szervezése - szakmai képzések, - tapasztalatcserék szervezése IV. Termékfejlesztés, technológia- és minőségfejlesztés - tanácsadás, szakmai munka - segítség a forrásteremtésben Pannon Helyi Termék Klaszter

5 A fejlesztési folyamat lépései 1. Adatbázis létesítése - Tájegységekre jellemző termékek - Termelők, technológiák 2. Kommunikációs anyag készítése - Reklámanyag, árkatalógus (már meglévő termékekre) - Arculati kézikönyv, védjegyek 3. Piac feltérképezése - Kereslet, kínálat meghatározás - Potenciális értékesítési pontok felmérése 4. Termékfejlesztés, képzés 5. Minőségbiztosítási rendszer bevezetése 6. Értékesítési hálózat kialakítása - Turizmushoz kapcsolódó értékesítési pontok - Bolthálózat - Web-áruház 7. Helyi szintű foglalkoztatási modellek kidolgozása Pannon Helyi Termék Klaszter

6 A Klaszter működése során különféle pályázati forrásokból kívánja célkitűzéseit megvalósítani. Ezidáig beadott pályázatok: Regionális Innovációs Ügynökség Gazdasági Versenyképesség Operatív Program INTERREG Magyarország-Szlovénia-Horvátország Pannon Helyi Termék Klaszter

7 A Klaszter menedzsment-szervezete: Hegypásztor Kör 9825 Oszkó, Molnár Antal u. 4. Kapcsolattartó: Zágorhidi Czigány Ákos Telefon: Pannon Helyi Termék Klaszter


Letölteni ppt "Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert 2005. október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy."

Hasonló előadás


Google Hirdetések