Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg 2011. Február 24. Ligeti Ádám.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg 2011. Február 24. Ligeti Ádám."— Előadás másolata:

1 Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám

2 A TDM • Alapelvek • Jó példák • Pályázati vonatkozások

3 Desztináció szintjei • Európa • Közép-Európa • Magyarország • Nyugat-Dunántúl • Zala megye • Zalaegerszegi kistérség • Zalaegerszeg

4 Desztináció marketing szintjei Magyarországon • Magyar Turizmus Zrt. • Regionális Marketing Igazgatóságok • Térségi és települési szint – eddig a legtöbb esetben nem megszervezett • TDM rendszer ezt az űrt hivatott betölteni

5 Menedzsment • Marketing kommunikáció • Front- és back office • Képzés • Tanácsadás: termékfejlesztések, pályázati lehetőségek, befektetők vonzása • Fejlesztési tanulmányok, kutatások

6 TDM dilemmák • Meddig terjed a TDMSz-ek kompetenciája? • Termékfejlesztést milyen szintig művelje a TDMSz? –Rendezvényszervezés? –Garantált programok szervezése? –Szolgáltatások kialakítása és üzemeltetése? –Utazásszervezés (jogosultsághoz kötött)? • Értékesítésbe milyen szintig folyjon bele?

7 Szervezeti vonatkozások • Egyesület vagy Nonprofit Kft.? • Operatív munkaszervezet • Gazdaszerep, felelősségvállalás • Turizmus helyi szereplőinek aktivizálása, együttműködésre ösztönzése • Komplex mini marketingszervezet: 4P • Országos és regionális szintek kompetens partnerei • Jövő kihívása a megkezdett alulról építkező TDM rendszer összekapcsolódása a regionális szinttel

8 Jó példák – Edinburgh, Frankfurt • Desztináció marketing forrásai: –Önkormányzati támogatás –Szolgáltatói hozzájárulások, tagdíjak –Szolgáltatások nyújtásából származó bevételek (elsősorban jutalék)

9 Jó példák – Balatonfüred • 2006-ban még 10 millió Ft alatti költségvetés mára évi millió Ft-ra emelkedett (pályázati tevékenységeken kívül) • Turisztikai egyesület mára a város turizmusának meghatározó szereplője • Komoly elnökségi és operatív szervezeti munka • 2010-ben a 61,4 millió Ft összértékű TDM projekthez 52,2 M Ft vissza nem térítendő támogatást nyert el • Eddig megvalósított tevékenységek: táblarendszer fejlesztése, új látogatócentrum belsőépítészeti kialakítása és informatikai megújítása, marketingkommunikáció, 3 db Touch Info berendezés felállítása, arculatterv és arculati kézikönyv, tanulmányok-kutatások • Folyamatban lévő és a jövőben megvalósítandó tevékenységek: tanulmányút szervezése Burgenlandba, angol nyelvi képzés, külföldi szakemberek térségbe hívása és tapasztalatátadása, Balatonfüred Kártya kialakítása • Készülődés újabb helyi és térségi TDM pályázatra

10 Trendek • Egyre több versenyképes kínálattal rendelkező desztináció • Desztinációk között egyre kiélezettebb verseny • Desztinációk egyre könnyebben-gyorsabban elérhetőek • Egyre gyakoribb és rövidebb utazások • Hirdetésektől-lehetőségektől hangos piac • A versenyt az dönti el, hogy mely desztináció tudja színesebben, egyedibben, figyelemfelkeltőbben megfogalmazni (pozícionálni) magát a fogyasztók tudatában

11 Zalaegerszeg Vendégéjszakák száma (KSH) Zalaegerszeg Zala megye Nyugat-Dunántúl

12 Új TDM Pályázat • Nyugat-Dunántúlon helyi keret: 450 M Ft, térségi keret: 200 M Ft (BKÜ nélkül) • Támogatható tevékenységek széles köre: termékfejlesztés, információs rendszerek, marketing, oktatás-képzés, vendégelégedettség mérés, infrastruktúra fejlesztés, eszközbeszerzés • Helyi vonatkozásban 50 millió Ft, térségi vonatkozásban 100 M Ft elnyerhető támogatás • Támogatási intenzitás: 85%

13 Köszönöm a figyelmet! Ligeti Ádám Elladam Consulting


Letölteni ppt "Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg 2011. Február 24. Ligeti Ádám."

Hasonló előadás


Google Hirdetések