Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes."— Előadás másolata:

1 A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes

2 A kutatás előzményei • On-line kérdőíves felmérés szeptember 9-16 között • 30 működési tapasztalattal rendelkező helyi TDM szervezet megkeresése • 26 értékelhető válasz (87%) • Jelentős turisztikai desztinációk szervezeti nem válaszoltak a megkeresésre

3 A kutatás témakörei • Helyi TDM szervezetek – földrajzi elhelyezkedése – működési formája – megalakulás ideje

4

5

6 A TDM szervezet működési formája

7 A TDM szervezet megalakulásának éve

8 Vállalkozó szellem, piacorientáltság • 3,75-ös átlag

9 Vállalkozói szellem mérése • TDM szervezetek konkrét tevékenysége • A tevékenységek prioritásai • A pénzügyi gazdálkodás súlypontjai

10 TDM tevékenységekSzervezetek Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a marketingmunkában 25 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 25 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 24 Ajándéktárgyak, könyvek árusítása 23 Tourinform iroda működtetése 23 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 22 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 22 Konkrét részvétel a desztinációban megvalósuló turisztikai fejlesztési projektekben (marketing, tanácsadás, kommunikácó) 21 Tanácsadás, pályázatírás, szakértői munka 16 Idegenvezetés, túravezetés 13 Egyéb 11 Szálláshely közvetítés jutalék fejében 8

11 Egyéb tevékenységek • jegy- és újságértékesítés • szakmai képzések • saját garantált programok • túraközpont hálózat kialakítása • ingyenes szálláshely közvetítés • kártyarendszer működtetése • régiós buszjárat működtetése

12 Jövőbeli elképzelések 1, A TDM szervezet saját hatáskörén belül megvalósítható, alapvető célja a közvetlen bevételszerzés • ajándékbolt működtetés, helyi termékek árusítása • kerékpárkölcsönzés • idegenvezetés • túravezetés • valutaváltás • kisvasút üzemeltetés

13 Jövőbeli elképzelések 2, A desztináció konkrét és közvetlen értékesítését célozza • utazásszervezés- és közvetítés • szállásközvetítés jutalékért

14 Jövőbeli elképzelések 3, A desztináció közvetett értékesítését szolgálja • túraközpont hálózat fejlesztés (pl. bor) • Tourinform iroda működtetése • pályázatírás és kommunikációs feladatok elvégzése a tagok részére • marketing kampányok lebonyolítása • törzsvendég program • web2 fejlesztések • mobil telefonra történő alkalmazások bevezetése, üzemeltetése

15 Jövőbeli elképzelések 4, A desztináció egységét és arculatát erősíti • a szervezet és környezete közötti kapcsolat fejlesztése • kommunikáció fejlesztése • minőségbiztosítás • városszépítő, parkfenntartó tevékenység

16 A kutatás témakörei • Tevékenységek finanszírozása, költségvetés • Tevékenységek ‘ár-érték’ aránya

17 TDM szervezet finanszírozása • a tagok (s ezek közt az önkormányzatok) befizetései • a TDM szervezet saját vállalkozási bevételei • a pályázati (jellemzően TDM pályázat) források

18 TDM szervezetek pályázaton nyert forrásai

19 TDM szervezetek költségvetése a pályázati forrás nélkül

20 ‘Ár-érték’ arány – mire költenének leginkább (1) és legkevésbé (7) HelyezésPontok Saját bevételszerző tevékenység előkészítése, a feltételek kialakítása (idegenvezetés, kölcsönzés, ajándékbolt stb) 175 Saját turisztikai honlap működtetése, e-Marketing 275 Tourinform iroda működtetése 381 Turisztikai információs rendszer fejlesztése (táblák, térképek, touch info) 4100 Önálló turisztikai arculat kidolgozása és alkalmazása a helyi marketingmunkában 5123 Turizmus szakmai képviselete, érdekképviselet a desztinációban 6136 Desztinációval kapcsolatos kutatások és felmérések (vendégkör elemzés, imázs kutatás) 7138

21 A kutatás témakörei • TDM szemléletmód: – leginkább a turisztikai vállalkozások, a kínálati elemek fejlesztésében érdekelt (88,5%) – célja a turisztikai imázs erősítése belföldön (84,6%) – akkor sikeres, ha az adott desztinációban nő a vendégéjszakák száma (84,6%) – elsősorban a tulajdonosi / tagsági köre felé felel (80,8%) – vezetőjét érdemes inkább a profitorientált világból választani (80%) – fenntartásában a bevételszerző lehetőségeket prioritásként kell kezelni (78,5%)

22 Összegző gondolatok • a szervezetek alapműködésének biztosítása nem függhet az egyéb bevételszerző tevékenységtől, hiszen ez esetben a vezető energiáját a szervezet életben tartása köti le • a tevékenységek között érdemes lesz szelektálni: kevesebb, de jobb hatékonyságú (jobban mérhető) tevékenység hosszú távon növeli az eredményességet • a desztináció közvetlen értékesítésének kérdését megnyugtató módon rendezni kell.

23 A teljes elemzési anyagot az utolsó simítások után szívesen rendelkezésre bocsátjuk minden kedves érdeklődőnek! Köszönjük a részvételt és a figyelmet!


Letölteni ppt "A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések