Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Joó Imre Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete Megtakarításokról közérthetően mindenkinek 2010. június 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Joó Imre Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete Megtakarításokról közérthetően mindenkinek 2010. június 4."— Előadás másolata:

1 Dr. Joó Imre Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete Megtakarításokról közérthetően mindenkinek június 4.

2 FOME célkitűzései fogyasztók tájékoztatása információs kampányok szervezése és tanácsadás a fogyasztóvédelmi oktatás magyarországi megvalósítása Az egyesülési jog mindenkit megillető alapvető szabadságjog (1989. évi II. tv.)

3 Problémafelvetések Európai Unió jogalkotási folyamatainak tükrében felvetődő kérdések: Túlmisztifikált B2C reláció? Információs aszimmetria és a tökéletlen piaci verseny anomáliái? Minimum vagy maximum harmonizáció? Fehér Könyv a pénzügyi szolgáltatásokra vonatkozó szakpolitikáról ( ): A keresleti oldal erősítése és a helyes befektetési döntések elősegítése érdekében … elő kell segíteni, hogy a fogyasztók megismerjék a pénzügyi termékeket.

4 Megtakarítási iskola pályázati program A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete az általa kiszabott bírságokból befolyt összeg terhére, a hatályos jogszabályok alapján nyilvános pályázatot hirdetett. Ez a kiadvány a nyilvános pályázaton támogatást nyert el. A "Megtakarítási iskola" projekt keretében a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete egy olyan fenntartható rendszer létrehozását célozta meg, amely a kialakított szolgáltatások folyamatos üzemeltetését teszi lehetővé.

5 A Megtakarítási Iskola célja Egy olyan önálló, on-line ügyfélszolgálati és fórum rendszert is magában foglaló honlap kialakítása és működtetése, amely alapszintű, közérthető pénzügyi ismereteket nyújt a fogyasztói társadalom valamennyi rétege számára, ezáltal a tudatos fogyasztói attitűd kialakulását elősegítve.

6 Miért újszerű? Tudatos fogyasztói önképzést segíti, lépésről lépésre oktatva A fogyasztók létrehozhatják saját virtuális „oktató füzeteiket” Gazdálkodás a mindennapokban: mindennapi gazdálkodás tudatos szervezésének elősegítése a háztartások megtakarítási lehetőségének növelésére Játékos tanulás (Spórolj és nyerj – kié lesz az 50 ezer Ft?): Játékok révén növeli a társadalmi interakciót

7 Kiemelt funkció: Megtakarítás lépésről lépésre Kialakításra került egy több lépésben a fogyasztó megtakarítási döntéseinek meghozatalát elősegítő felület, amelynek keretében a javasolt megtakarítási forma kiválasztásában kérdések segítségével orientálja és oktatja a honlap az érdeklődő fogyasztókat.

8 Együttműködések keretei az állami és a civilszféra partneri együttműködése előremutató partnerség a vállalkozások és társadalmi szerveztek között állami szervek és vállalkozások együttműködése Három terület:

9 Együttműködések tartalmi elemei Szükséges elemekLehetséges elemek Közös nyilvánosság (lakossági tájékoztatók közvetítése, változások megfelelő kommunikációja) Lakossági tanácsadás (fogyasztói bizalom növelése, illetve megfelelő „előszűrés”, hiszen a per nem jó senkinek) Független és pártatlan partnerség (szerepek megőrzése mellett is lehet közös a cél) Új tájékoztatási megoldások közös keresése (hatékonyabb a tájékoztatás, ha szélesebb körű társadalmi bázisokon nyugszik) Szakmai háttéranyagok megosztása (más perspektívából a panaszok értékelése is más lehet, így átfogóbb ügyfélképet adhat) Tudatos fogyasztói attitűd kialakításának hangsúlyozása szakmai fórumokon (közös célok hatékonyabban kommunikálhatóak a jogalkotó irányába is egységes fellépés esetén) Nem gazdasági célú reklámtevékenység (át kell értékelni a célokat, a jövőbeli „fogyasztás” érdekében) Pénzügyi oktatás iskolákban (az oktatásnak az általános iskolától a szakemberképzésig minden területre ki kell terjednie)

10


Letölteni ppt "Dr. Joó Imre Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesülete Megtakarításokról közérthetően mindenkinek 2010. június 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések