Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A végtelenségig és azon is túl: A hazai turisztikai desztináció menedzsment szervezetek fenntarthatósága Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A végtelenségig és azon is túl: A hazai turisztikai desztináció menedzsment szervezetek fenntarthatósága Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi."— Előadás másolata:

1 A végtelenségig és azon is túl: A hazai turisztikai desztináció menedzsment szervezetek fenntarthatósága Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi

2 Áttekintés TDM kutatás célja TDM kutatási háttere Kérdőíves felmérés és mélyinterjúk eredményei Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 2/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

3 TDM kutatás célja Hazai TDM szervezetek tevékenységének és működési feltételeinek vizsgálata TDM-ek által megfogalmazott optimális működési feltételek és a kívánatos (szakmai) tevékenységek feltérképezése Optimális desztináció lehatárolás helyi és térségi szinten Optimális TDM piramis felépítése 3/32Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

4 TDM kutatás módszertana Online kérdőíves felmérés november - december Minden TDM szervezet részére elérhető Mélyinterjúk január - április Kiválasztási szempontok: Turisztikai régió TDM szint TDM tapasztalat 4/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

5 Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai 5/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém

6 Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai 6/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

7 Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai 7/32Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

8 Kérdőíves felmérés: résztvevők adatai 8/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

9 A felmérés eredményei 9/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések Működési feltételek Személyi feltételek Költségvetés Marketingkeret Önkormányzati hozzájárulás Tevékenységek Desztináció lehatárolás TDM piramis

10 Állandó munkatársak száma jelenleg Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 10/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

11 Állandó munkatársak optimális száma Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 11/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

12 Fluktuáció aTDM munkatársai körében Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém12/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

13 TDM munkatársak átlagbére Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 13/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

14 TDM menedzserek átlagbére Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 14/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

15 TDM-ek működési költsége jelenleg 15/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

16 Optimális működési költség Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém16/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

17 Marketingre költhető jelenlegi keret Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém17/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

18 Marketingre költhető optimális összeg Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém18/32 Kis- és közepes desztinációk Kiemelt desztinációk Marketingre költhető összeg Éves költségvetés százalékában Marketingre költhető összeg Éves költségvetés százalékában 5-15 Millió Ft18-50%50-75 Millió Ft50-75% Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

19 Önkormányzati hozzájárulás mértéke 19/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

20 Optimális önkormányzati hozzájárulás A működési költségek legalább 50%-a Idegenforgalmi adó (IFA) függvényében meghatározandó 20/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

21 Fenntarthatóság feltétele – kiszámítható önkormányzati támogatás Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 21/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

22 Fenntarthatóság – önkormányzattal kötött szerződés Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 22/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

23 Jelenlegi tevékenységek Információs iroda működtetése Adminisztráció Weboldal üzemeltetése Marketing Kutatás – vendégelégedettség mérés TDM pályázat bonyolítása 23/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

24 Jelenlegi bevételszerző tevékenységek 24/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

25 Kívánatos tevékenységek Információs iroda, információs rendszer működtetése Weboldal üzemeltetése, kiadványkészítés Termékfejlesztés Egységes arculat, erre épülő marketing Programszervezés, attrakció üzemeltetés Érdekképviselet, taglista bővítése Szemléletformálás, oktatás, képzés Kutatás, tervezés 25/32 Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

26 Desztináció lehatárolás Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 26/32 Több tényező mátrixaként értelmezendő Termékkínálat Vendégéjszaka Földrajzi elhelyezkedés Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

27 TDM célpiramis Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 27/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

28 TDM szervezetek (ki)alakulása Számos TDM pályázati forrásnak köszönhetően jött létre Az önkormányzati hozzájárulás is részben a pályázat függvénye 2012 óta nincs pályázati kiírás… Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 28/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

29 TDM szervezetek működése Alacsony és hosszú távon nem kiszámítható költségkeret A jelenleg végzett jellemző tevékenységek hagyományos Tourinform feladatok A jelenlegi működési költségek mellett nincs elég forrás marketingtevékenységekre Termék- és infrastrukturális fejlesztés csak pályázati forrásból lehetséges Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 29/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

30 TDM-ek jövője Kevesebb helyi TDM szervezet Térségi desztinációk – márkázható területek Jogi szabályozás (Turizmus törvény/TDM rendelet) nélkül a rendszer nem fenntartható Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém30/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

31 Ez nem repülés, hanem stílusos zuhanás… Országos TDM kutatás – Pannon Egyetem, Veszprém 31/32 Kutatás célja Kutatás háttere Résztvevők Eredmények Következtetések

32 Köszönjük a figyelmet! 32/32


Letölteni ppt "A végtelenségig és azon is túl: A hazai turisztikai desztináció menedzsment szervezetek fenntarthatósága Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések