Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb."— Előadás másolata:

1 1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb vendég - nincs image, nincs terv a csökkenő vendéglétszám ellensúlyozására - Tourinform iroda helyzete: non-profit tevékenység térségi feladatok – települési finanszírozás Együttműködés csírája:

2 - elégtelen marketingmunka - a térség vállalkozói önállóan jelennek meg a piacon - a kisvállalkozások nem tudnak önállóan megjelenni a piacon Az együttműködés kerete: - kevés az invitatív anyag - egyenként sem az önkormányzatok, sem a vállalkozók nem sikeresek a piacon

3 2. Konkrét eredmények ismertetése  eleinte 7, majd 11 önkormányzat együttműködése  11, majd hamarosan 23 vállalkozás csatlakozik  jelenleg 12 önkormányzat, több mint 40 vállalkozás és 4 civil szervezet partnere a Kht-nak

4  megjelenik az első térségi invitatív kiadvány, és mellékleteként a partnerek közös szálláskatalógusa  - 23 idegenforgalmi vásáron vesz a Kht részt, elkészülnek az első tematikus térségi térképek  - közös honlap ötletének felvetődése 2004

5 2005  megjelenik a West-Balaton Travel Magazin  Elkészül a west-balaton.hu weboldal első változata  Szolgáltatási csomagok, a vállalkozói bevétel 16 millió Ft-ra ugrik  térségi információs térkép településtérképekkel, kerékpáros túratérkép, gyalogtúratérkép

6 2006  megjelenik a Travel Magazin 2. kiadása, tükörszerkesztéssel, Hévíz és Balaton címlappal  13 település, több mint 40 vállalkozás  Új weboldal – már on-line szállásfoglalással  42 vásári részvétel, saját önálló pulton, attrakciókkal – belföldi, német, lengyel, szlovák, cseh, dán, holland, belga, és angol vásárok

7  A vásárokon népitánc, bor- pálinka- és ételkóstoltatás  évente 12-15 study tour  vállalkozók ingyenes, vagy kedvezményes szolgáltatásokkal segítik a tanulmányutak sikerét

8 2007  már teljes körű együttműködés a Balatoni Regionális Turisztikai Irodával  Új invitatív kiadvány, kerékpáros térkép  turisztikailag fontos rendezvények szervezése, támogatása  Vásárok, study tourok  folyamatos filmkészítés  térségi DVD

9 A szervezet tevékenységei  üzleti terv, vagy gazdálkodási terv készítése  tagság szervezése  szervezetfejlesztés  a marketingterv megvalósítása  vállalkozási tevékenység

10 A szervezet létrejötte  egyesület, vagy a non-profit jellegű gazdasági társaság?  „térségben gondolkodás”  Tourinform iroda mint munkaszervezet integrálódott a Kht-ba  Társasági Szerződés aláírására 2000-ben  szindikátusi szerződés, alapítók évente a minimum törzstőkéjének megfelelő összeget fizetnek be

11 5. Tagok  önkormányzatok  vállalkozók  civil szervezetek (turisztikai egyesületek)

12 Finanszírozási struktúra  Keszthely város a beszedett idegenforgalmi adó 10 %-a + Tourinform működésére 5 millió forint  Alapító tagoknak a szindikátusi szerződés alapján

13 2003. I. reform  önkormányzatok az állandó lakosság arányában 150-Ft/fő kvóta alapján  vállalkozói csomagok  Alap  Bővített  Profi az önkormányzati befizetések  működésre a vállalkozói befizetések  marketingmunkára

14 2007. II. reform  mindenkire érvényes a díjfizetési rendszer  a legfontosabb – önkéntes alapon működik  A vállalkozók alapdíjat fizetnek, a szolgáltatások szabadon választhatók  Önkormányzatok - díjfizetés alapja a beszedett IFA (korrigálva az állandó lakosokkal)

15 A bevételek megoszlása  Keszthely önkormányzat tagdíj hozzájárulása 5 %  Keszthely Tourinform iroda hozzájárulása: 15 %  Keszthely település marketing: 15 %  térség vállalkozóinak tagdíj hozzájárulása 5 %  települések civil szervezeteinek hozzájárulása 5 %  tagönkormányzatok tagdíj hozzájárulása 7 %  szponzoroktól és pályázatokból 13 %  saját üzleti tevékenység eredménye 35 %

16 A költségek összetétele  Működési költségek összesen: 35 %  bérek és közterheik: 23 %  megbízási díjak: 2 %  irodahelység fenntartás: 10% (rezsi, telefon, internet stb.)  Szakmai munka költségei: 65 %

17 Legnagyobb kihívások – főbb buktatók  A munkaszervezet kérdése Tourinform  Kht.  Üzleti terv (marketing és pénzügyi terv)  Egyesület, vagy gazdasági társaság? - Település szinten egyesület - Térségi szinten gazdasági társaság

18 - meghatározáa Észak - Dél, Nyugat - Eredendően nem földrajzi fogalom - 70 –es 80-as években tömeges építkezés - Keszthely és környéke Veszprém megyéhez tartozik - 80-as évek vízminőségi problémái - Rendszerváltás sem hoz változást - A balaton 3 részre szakad - Siófok „beach érzés”, Balatonfüred elegáns nyaralás, - Nyugat-Balaton? Nyugat-Balaton

19 Tourinform 1993 óta  Idegenforgalmi hivatalok megszűnése,  Magyar Turizmus Rt. – Tourinform irodák  Keszthelyi Tourinform a 3. az országban  finanszírozás - több önkormányzat területét fedi le, de Keszthely a fő fenntartó  vállalkozók bevonása miként lehetséges

20 90-es évek közepe:  hagyományos balatoni üdülés vonzereje csökken / ennek 3 oka  aktív üdülés forma előtérbe kerülése világszerte  háttértelepülések felértékelődése: régió természetes csírái  gyógyturizmus előretörése: csatlakozás a régióhoz

21 Háttértelepülések + Balaton + gyógyfürdők: Háttértelepülések + Balaton + gyógyfürdők:  Határát nem a politika határozza meg  Aktív turizmus területei  alternatív üdülőhelyek,  több generációs üdülőhelyek, stb  Közös idegenforgalmi szervezet létrehozása  7 önkormányzat ( 3 balatoni, 3 háttértelepülés, 1 gyógyfürdő)  10 vállalkozó  a Tourinform megtartásával megalakítja a KHT-t

22 Mit nyújt az önkormányzatok részére  - térségi invitatív anyagok készítése (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok)  - tematikus kiadványok (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos)  - turisztikai vásárok, személyes részvétel lehetősége  - térségi turisztikai weboldal működtetése (www.west-balaton.hu) (www.west-balaton.hu)  - térségi pr cikkek a szaksajtóban  - study tourok szervezése

23 Mit nyújt a vállalkozók részére  térségi szálláskatalógus készítése (Travel Magazin) (Travel Magazin)  idegenforgalmi vásárokon a vállalkozók képviselete  személyes részvételi lehetőség  study tourok szervezése – : részletes bemutatkozás  vállalkozói ajánlatok megjelentetése belföldi és külföldi médiákban, szaksajtóban külföldi médiákban, szaksajtóban  igény szerinti megjelenés a honlapon

24 Mit nyújt az önkormányzatok részére  - térségi invitatív anyagok készítése (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok) (prospektusok, térképek, egyéb szóróanyagok)  - tematikus kiadványok (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos) (műemlékek, túraútvonalak, lovas, kerékpáros, bakancsos)  - turisztikai vásárok, személyes részvétel lehetősége  - térségi turisztikai weboldal működtetése (www.west-balaton.hu) (www.west-balaton.hu)  - térségi pr cikkek a szaksajtóban  - study tourok szervezése

25 Mit nyújt a vállalkozók részére  térségi szálláskatalógus készítése (Travel Magazin) (Travel Magazin)  idegenforgalmi vásárokon a vállalkozók képviselete  személyes részvételi lehetőség  study tourok szervezése – : részletes bemutatkozás  vállalkozói ajánlatok megjelentetése belföldi és külföldi médiákban, szaksajtóban külföldi médiákban, szaksajtóban  igény szerinti megjelenés a honlapon


Letölteni ppt "1. Helyi kihívások, amelyek elindították a folyamatot… - Nyugat –Balatoni kistérség mostohahelyzete a Balaton régióban - vízminőségi problémák miatt kevesebb."

Hasonló előadás


Google Hirdetések