Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, 2012. január 19.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, 2012. január 19."— Előadás másolata:

1 2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, január 19.

2 HITA •A Nemzeti Külgazdasági Hivatalt (HITA – Hungarian Investment and Trade Agency) a Magyar Kormány hozta létre a 265/2010. (XI.19.) sz. rendeletével, •a Hivatal január 1-jén kezdte meg működését a Nemzetgazdasági Miniszter irányítása alatt, önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szervként, •fő tevékenysége: kereskedelemfejlesztés és befektetésösztönzés •létszáma: 155 fő •Budapesti székhelyű hivatal, országos lefedettséggel.

3 HITA szolgáltatásai Befektetésösztönzés Együttműködés külföldi cégek magyarországi befektetéseinek megvalósításában- (projektkezelés, befektetési támogatások, magyar beszállítók) Üzletfejlesztés A magyar kis- és középvállalkozások külgazdasági tevékenységének támogatása, exportfejlesztés, tanácsadás

4 Hazai és nemzetközi hálózat Belföldi regionális hálózat •Országos lefedettség •Helyi szintű tevékenységet biztosítása: igényfelmérés, tanácsadás, információszolgáltatás. •Regionális rendezvények •Széleskörű kapcsolat a helyi hatóságokkal, önkormányzatokkal, szakmai és civil szervezetekkel, vállalkozásokkal, vállalkozói szervezetekkel, médiával. KGSZ hálózat koordinálása •Adott reláció gazdasági információinak gyűjtése és közzététele •50 országban, 65 állomáshelyen •Helyi ismeretek, információk közvetítése, segítségnyújtás •Helyi rendezvények (multiszektorális, GVB-k melletti üzleti programok stb.)

5 A pályázat célja •A vállalkozások minél szélesebb rétegének az elérése, külpiaci tevékenységének előmozdítása, magyar termékek és szolgáltatások külpiaci értékesítésének elősegítése, •KKV-k részarányának növelése a magyar exportban, •külpiaci megjelenést elősegítő kereskedelem-fejlesztési akciók, marketingeszközök költségeinek támogatása, •Célcsoport: elsősorban a már exportáló vagy exportálni kívánó magyar KKV szektor.

6 Jogszabályi háttér, forrás •33/2011. (VIII. 31.) NGM rendelet, •EB december 15-i 1998/2006/EK rendelete a Szerződés 87. és 88. cikkének a de minimis támogatásokra való alkalmazásáról (max EUR/ három pénzügyi év) •Forrás: nemzetközi befektetéseket támogató célelőirányzat. •Keretösszeg: 380 millió Ft. •Támogatott programok: június 30-ig megkezdett akciók. •Pályázatok benyújthatók: december 15-től március 15-ig folyamatosan.

7 Közreműködő szervezet •Rendeletben kijelölt közreműködő szervezet. •Feladatai: –pályázatok befogadása, –pályázatok formai, jogosultsági és teljességi ellenőrzése, –szerződések előkészítése aláírásra, –teljesítések pénzügyi ellenőrzése.

8 Támogatás formája •tevékenység/program megvalósulása előtt igényelhető, •vissza nem térítendő, •utólagos finanszírozású. Pályázók köre •Mikro, kis- és középvállalkozások, egyéni vállalkozók, egyesületek, szövetkezetek (feltétel: egy lezárt üzleti év), •klaszterek, szakmai alapon szerveződő szövetségek, Magyar Kereskedelmi és Iparkamara és annak területi szervezetei. Alapfeltétel: idegen nyelvű honlap

9 Jogcímek •A - Külföldi kiállításon való részvétel hazai előállítású termékkel, illetve szolgáltatással •B - Nemzetközi szervezeti tagdíj •C - Cégprezentáció, önálló áru- vagy divatbemutató szervezése külpiacon •D - Külpiacon létesítendő iroda, bemutatóterem éves bérleti díja •E - Megfelelőség-tanúsítási eljárás •F - Konkrét árucsoportra és/vagy adott célországra, vagy régióra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítása

10 A - Külföldi kiállításon való részvétel hazai előállítású termékkel, illetve szolgáltatással

11 B - Nemzetközi szervezeti tagdíj •Benyújtáskor: az adott relációban működő magyar külképviselet támogató levele.

12 C - Cégprezentáció, önálló áru- vagy divatbemutató szervezése külpiacon

13 D - Külpiacon létesítendő iroda, bemutatóterem éves bérleti díja •Az iroda, bemutatóterem csak marketing célokra szolgálhat, melyben közvetlen értékesítés nem történhet! •Benyújtáskor: az adott relációban működő magyar külképviselet illetékesének támogató levele.

14 E - Megfelelőség-tanúsítási eljárás •Benyújtáskor: az adott relációban működő magyar külképviselet támogató levele

15 F - Konkrét árucsoportra és/vagy adott célországra, vagy régióra vonatkozó, komplex marketingterv megvalósítása

16 Folyamat Pályázat benyújtása ig (MAG Zrt.-hez) Formai, jogosultsági és teljességi ellenőrzés (MAG Zrt.) Szakmai ellenőrzés, bírálat, javaslat előterjesztés (HITA) Miniszteri döntés (NGM) Szerződéskötés (MAG Zrt., HITA) Tevékenység, program megvalósulása Elszámolás benyújtása akció megvalósítását követő 30 napon belül Elszámolás szakmai ellenőrzése (HITA) Elszámolás pénzügyi ellenőrzése (MAG Zrt.) Támogatások kifizetése (HITA)

17 Kérdések? Információ:


Letölteni ppt "2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Bács Edit osztályvezető Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály Szeged, 2012. január 19."

Hasonló előadás


Google Hirdetések