Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piacképes Üzleti terv NAGY ZSOLT ISTVÁN – SZAKTERÜLETI TANÁCSADÓ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piacképes Üzleti terv NAGY ZSOLT ISTVÁN – SZAKTERÜLETI TANÁCSADÓ."— Előadás másolata:

1 Piacképes Üzleti terv NAGY ZSOLT ISTVÁN – SZAKTERÜLETI TANÁCSADÓ

2 Üzleti terv felhasználási területei  Üzleti ötletek tesztelése, új vállalkozás indítása, és tevékenység módosítása előtt  Üzletfelek és/vagy partnerek tájékoztatása  Idegen forrás bevonásánál (hitel, támogatás, befektetők) Az üzleti terv tartalmát elsősorban a vállalkozási tevékenység határozza meg, az egyes fejezetek részletessége és mélysége pedig a vállalkozás nagyságától függ.

3 Üzleti terv készítésének sajátosságai  Nincsenek általános sémák  Alapvetően kreatív munka  Adatokból, tényekből, elemzésekből áll  De megérzéseinkre, becsléseinkre is támaszkodnunk kell Legfontosabb, hogy a végén tudjuk, hogy jó-e, megvalósítható-e az elképzelésünk! „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja milyen kikötőbe tart.”(Seneca)

4 Milyen a jó üzleti terv?  könnyen és gyorsan megtalálhatóak legyenek benne a lényeges információk (de ne csak a készítője számára)  lehetővé teszi a gyors változtatásokat, számítási próbálgatásokat (egy jól beképletezett excel tábla is tökéletes megoldás lehet)  őszintén és nyíltan sorra veszi a lehetséges kockázatokat (ne csapjuk be saját magunkat, jó ha van valaki, aki lerángat minket a földre a tervezéskor)  tartalmazzon minél több tényszerű adatot (ezek által lesz jól átlátható az üzleti modell)  legyen koherens (azaz ami szerepel a terv egyik részében, ugyanaz köszönjön vissza a másik részben is)

5 A jól kidolgozott üzleti terv előnyei  Világos cél és átgondolt cselekvési sor támogatja a munkát  Monitorozható az üzleti teljesítmény  Korrigálható, újra tervezhető a változások esetén  Hitelkérelem, forrásbevonás esetén lehet rá alapozni

6 A kulcs, az üzleti modell

7 Az üzleti terv egy lehetséges általános szerkezete 1. Címlap 2. Vezetői összefoglaló 3. A szervezet általános bemutatása 4. Iparág, piac, konkurencia elemzés 5. Termékek és szolgáltatások 6. Működési és üzemeltetési terv 7. Marketingterv 8. Az emberek és a szervezet 9. Kockázatok és kockázatkezelés 10. Pénzügyi és finanszírozási terv 11. Mellékletek

8 A terv elkészítésének lépései – I.  1. lépés: Az első lépés a bevezető oldal ( címlap ) elkészítése, amely nem igényel különösebb előkészületeket. A szükséges vállalkozási és személyes adatok ilyenkor már rendelkezésre állnak.  2. lépés:A vállalkozás és a szervezet bemutatása ( általános bemutatás ) lehet a második lépés, mely segít megfogalmazni és formába önteni (jogi, szervezeti stb.) az elképzeléseket, fejlesztési koncepciókat. Ez a lépés arra is alkalmas, hogy számba vegyük a vállalkozás erőforrásait, szellemi tőke kapacitásait, és anyagi lehetőségeit.  3. lépés: A piaci, ágazati elemzés (konkurencia és piac elemzés) alátámasztja, illetve igazolja a 4. és 5. lépésben (termelési és pénzügyi tervezés) tervezett termelési volumenek piaci realitását, fizetőképes felvevőképességét. Megalapozza az üzleti tervet.

9 A terv elkészítésének lépései – II.  4. lépés:A termelési terv elkészítése során felvázoljuk a tervezett termelési folyamatot, a szükséges műszaki megoldásokat. Ezeknek az információknak az alapján megtervezhetjük a szükséges eszközök és anyagok jegyzékét és költségét. (Természetesen ez a lépés már a tervezett termelési volumen ismeretében végezhető el, ami előzetes piaci elemzésekre támaszkodik a 3. lépésből.)  5. lépés:A vállalkozás, illetve fejlesztés koncepciójának pénzügyi elemzése, mely megmutatja, hogy a terv reális gazdasági (ökonómiai) alapokon nyugszik-e. Amennyiben a válasz igen a tervezés tovább folytatható. Érdemes megjegyezni, hogy a pénzügyi tervezés felhasználja a 2.,3. és 4. lépés adatait.

10 A terv elkészítésének lépései – III.  6. lépés:A következő lépés lehet a marketing terv elkészítése, amely bemutatja a 2. lépés (piacelemzés) által megfogalmazott értékesítési volumenek, vagy piaci pozíció, illetve értékesítési ár, stb. elérésének érdekében szükséges marketing eszközöket és tennivalókat.  7. lépés: A jó kockázatelemzés elkészítéséhez figyelembe vesszük az eddigi összes lépés és fejezet kockázati tényezőit (erősség, gyengeség, lehetőség, fenyegetettség) és elemezzük, rangsoroljuk azokat, valamint akcióprogramokat dolgozunk ki velük kapcsolatban.

11 A terv elkészítésének lépései – IV.  8. lépés:Érdemes az összefoglalással zárni az üzleti terv készítést, így az biztosan tartalmazni fogja az összes fontos és hangsúlyozni kívánt koncepciót.  9. lépés: Utolsó lépésnek hagyhatjuk a szükséges kiegészítő részek csatolását, azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy egyes igazolások beszerzése időt vesz igénybe, így ezeket a lépéseket már az elején célszerű elindítani.

12 A tervezés hibaforrásai és kezelésük  Irrealitások a bevételek, költségek tervezésénél  Külsős, a vállalkozásban nem érintett tanácsadók bevonása  Nem releváns, vagy kevés információ alapján tervezünk  Gondos és kiterjedt információgyűjtés  Inkoherencia  Pénzügyi terv és a további fejezetek párhuzamos vizsgálata

13 Iparági sajátosságok vizsgálata  a vásárlói célcsoport,  a termék/szolgáltatás életciklusa  az iparág életciklusa  a forgási sebesség és a lekötött eszközök aránya  a megújulás kényszere  a tudás- és technológiai háttér  a versenytársak száma és potenciálja  a piac földrajzi nagysága és helye  a követett üzleti szemlélet és logika  a tőke, ami a vállalkozáshoz szükséges.

14 A fejezetek kidolgozása során használható eszközök  SWOT elemzés  Piackutatás  Marketingterv  Eredményterv  Likviditás tervezés (cash-flow)  Kompetencia térképek készítése  Szervezeti ábra készítése  Fedezeti pont számítás

15 Üzleti terv a nonprofit szektorban  Mi lehet a cél? - foglalkoztatás bővítése a költség optimalizálás helyett - fenntarthatóság a profit maximalizálás helyett - konkrét, számszerű célra van szükség!  Hangsúlyos elemek - emberi erőforrások, szervezeti terv - pénzügyi terv

16 Miben tudok segíteni?  Üzleti modellek áttekintése  Üzleti modellekből üzleti terv készítésének támogatása  Üzleti tervek áttekintése  Tanácsadás az üzleti terv egyes fejezeteinek kidolgozásához

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Piacképes Üzleti terv NAGY ZSOLT ISTVÁN – SZAKTERÜLETI TANÁCSADÓ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések