Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

6. A mellékelt kutatási jelentés alapján ismertesse annak szerepét a piackutatásban! Mutassa be szerkezetét, legjellemzőbb tartalmi elemeit! Vizsgálja.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "6. A mellékelt kutatási jelentés alapján ismertesse annak szerepét a piackutatásban! Mutassa be szerkezetét, legjellemzőbb tartalmi elemeit! Vizsgálja."— Előadás másolata:

1 6. A mellékelt kutatási jelentés alapján ismertesse annak szerepét a piackutatásban! Mutassa be szerkezetét, legjellemzőbb tartalmi elemeit! Vizsgálja meg, hogy a mellékelt dokumentum megfelel-e a kutatási jelentéssel szemben támasztott követelményeknek! Készítette: Magyar Orsolya

2 A piackutatás lényege, folyamata A piackutatás : vállalati marketing eredményes felhasználásához szükséges információk  felkutatása  rendszerezése  szelektálása  értékelése.

3 A piackutatás lényege, folyamata Marketingkutatás Piaci aktivitás Árkutatás Elosztáskutatás Reklámkutatás Vállalaton belüli kutatások -költségelemzés -kapacitásprogram -reklámprobléma Értékesítési piac Piaci potenciál Értékesítési potenciál Piaci volumen Beszerzési piac Munkaerőpiac Tőkepiac Nyersanyagpiac Piackutatás

4 A piackutatás folyamata 1. A probléma és a kutatás tárgyának meghatározása, pontosítása, aprólékos kibontása 2. A kutatási terv elkészítése 3. Az adatok megszerzése, összegyűjtése 4. Az adatok ellenőrzése, kiegészítése, elemzése, értékelése 5. Megállapítások tétele, javaslatok, prognózis készítése.

5 A probléma megfogalmazása, pontosítása, aprólékos kibontása  A kutatás elhatározását mindig valamilyen aktuális probléma felmerülése, valamint annak megoldására való törekvés jellemzi. (csökken a forgalom, új terméket akarunk bevezetni stb.).  A problémából kiindulva kell a pontos piackutatási célt meghatározni. Ez nagyon fontos feladat, mert meghatározza a kutatás módjait és költségeit.

6 A kutatási terv előkészítése, felépítése A rendelkezésre álló idő és pénzügyi keret függvényében elkészítjük a kutatási tervet. Ebben az alábbi kérdésekre kell választ adni:  Miért, mi célból történik a kutatás?  A célban megfogalmazott kérdéseket milyen konkrét feladattá alakítjuk át?  Hipotézis - mit vár a megrendelő a kutatástól?  Honnan szerezzük be az információkat?  Kiket fogunk megkérdezni?  Milyen mintavételt alkalmazunk?  Hogyan, milyen módszerrel vizsgáljuk?  Milyen kutatási segédanyagokat használunk?  Kik a vizsgálat felelősei? (munkatársak, szakértők, egyéb résztvevők)  Mennyibe fog kerülni a kutatás?  Mi a kutatás határideje?

7 A vizsgálat végrehajtása  A kutatási terv jóváhagyása után megkezdődhet a vizsgálat szervezése. Ennek során megtörténik a kérdőívek szerkesztése, sokszorosítása, a kérdezőbiztosok betanítása. Az adatok begyűjtése után az információkat feldolgozzák, táblázatokba, grafikonokba rendezik, majd az eredményeket szövegesen is elemzik.

8 Az eredmények összegzése  A kutatási eredményeket a kutatási zárójelentésben foglaljuk össze. A tudományos igényű kutatási beszámolókban fel kell tüntetni a meghatározó módszertani elemeket is, például, hogy milyen módszerrel történt a mintavétel, milyen az eredmények megbízhatósága stb.

9 Az eredmények felhasználása, visszacsatolás  A megállapításokat a legfontosabb marketing döntések szerint kell felsorakoztatni. A cél, hogy csökkenjen a döntéshozók bizonytalansága és a kutatás eredményeként választási lehetőségeket lehessen felvázolni.

10 A kutatási jelentés szerepe a piackutatás folyamatában  Primer információ gyűjtése

11 A kutatási jelentések jellemző szerkezeti felépítése  Kísérőlevél  Címoldal  Tartalomjegyzék  Bevezetés  Vezetői összefoglaló  Módszertan  Kutatás eredményei  Következtetések  Javaslatok

12 A táblázatok, grafikonok szerepe a kutatási jelentésben  Szemléletesség  Leolvasható adatok  Átlátható  Értelmezhető  Eltéréseket jól mutatja

13 A melléklet vizsgálata az elméletben tanultak és a fenti szempontok alapján


Letölteni ppt "6. A mellékelt kutatási jelentés alapján ismertesse annak szerepét a piackutatásban! Mutassa be szerkezetét, legjellemzőbb tartalmi elemeit! Vizsgálja."

Hasonló előadás


Google Hirdetések