Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Piackutatás. Marketingkutatás Megfelelő piaci információ Relevancia, teljesség MegbízhatóságIdőszerűségMérhetőség A vevőorientáció hatékony megvalósításának.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Piackutatás. Marketingkutatás Megfelelő piaci információ Relevancia, teljesség MegbízhatóságIdőszerűségMérhetőség A vevőorientáció hatékony megvalósításának."— Előadás másolata:

1 Piackutatás

2 Marketingkutatás Megfelelő piaci információ Relevancia, teljesség MegbízhatóságIdőszerűségMérhetőség A vevőorientáció hatékony megvalósításának eszköze

3 alkalmazkodjon a kutatási célhoz (verifikálás, feltárás, megértés) alkalmazkodjon a témához (megkérdezés módjai, elemzési módszerek) biztosítsa az eredmények realitását (források, mintavétel, elemzési módszerek) alkalmazza a tudományos ismereteket (elemzési módszertan) a módszerek épüljenek egymásra a módszerek legyenek összhangban a tárgyi és személyi feltételekkel Piackutató módszerekkel szembeni elvárások

4 PIACKUTATÁS Terület szerint külföldi belföldi Kutatást végzők szerint Vállalati saját Gyakoriság szerint eseti folyamatos A kutatás alanyai szerint fogyasztói vállalati szakértői

5 Piackutatás Adatok jellege szerint objektív szubjektív Az információszerzés módja szerint szekunder primer Időtartam szerint A kutatás iránya szerint vertikális horizontális Az információ jellegzetessége szerint kvantitatív kvalitatív

6 Kutatás tervezése Kutatási probléma meghatározása Kutatás végrehajtása Kutatási cél Kutatási költségek Kutatási módszerek Kutatási feladatok Tárgyi, személyi feltételek Időtartam, határidők

7 Információszerzés módja szerint Primer: amikor sokfajta módszerrel, elsődlegesen az adott témában informálódunk és vonunk le következtetéseket Secunder: az adatokat egyszer valamilyen más célra elkészítették és felhasználták, az adott kutatás során pedig már másodszor (vagy sokadszor) újra felhasználják.

8 Primer és szekunder kutatás összehasonlítása Az adatgyűjtésPrimer adatokSzekunder adatok CéljaAdott problémaMás probléma FolyamataNagyon összetettGyors és könnyű KöltségeMagasViszonylag alacsony IdőtartamaHosszúRövid

9 Szekunder kutatás módszerei

10  A kutatási probléma jobb megértése és a cél hatékonyabb meghatározása  Téma és költségfüggősége miatt  Rutin problémák megoldása, aktuális és valós kutatási eredmények miatt Alkalmazása Segítséget nyújt:  A probléma beazonosításában  A probléma jobb meghatározásában  A hipotézis felállításában  A kutatás tervezésében  A primer kutatás irányának és módszerének meghatározásában  Korlátozott hasznosíthatóság az eltérő kutatási cél miatt  Korlátozott hasznosíthatóság az információk aktualitása miatt  Az információk pontosságának, mértékegységének problémái ElőnyeiHátrányai

11 Szekunder információk csoportosítása Belső adatok Felhasználásra kész adatok További feldolgozást igénylő adatok Külső adatok Nyomtatott adatok Számítógépes adatbázisok Szindikált szolgáltatások kérdőíves inf. panel inf. szkenner inf.

12 Szekunder információk 1. Külső (hazai intézményi) információk: Gazdaságpolitikai információk Kereskedelempolitikai adatok Országos intézmények adatai ( Tudományos intézetek, egyetemek, főiskolák információi Szakkönyvtárak állománya Piac- és marketingkutató intézetek eredményei

13 Szekunder információk 2. Belföldről elérhető külföldi információs anyagok: Országos műszaki információs központ és könyvtár (céginformációk, ajánlati adatbázisok, a világ üzleti hírei, vámstatiszitkai adatok, gazdasági elemzések stb.) Szabadalom és védjegykutatási adatok Az ENSZ szervezeteinek (IMF,IBRD, FAO stb. kiadványai, statisztikai adatai AZ EU szervezeteinek adatai Az OECD kiadványok

14 Szekunder információk 3. Külföldről beszerezhető külföldi információs anyagok: Nagybankok információi A nemzeti és nemzetközi piac és kapcsolatok információi Külföldi lapok, szaklapok információi Reklámügynökségek adatai a célpiacokról

15 Szekunder információk 4. Vállalati belső információs anyagok. Levelezések Hatósági előírások Prospektusok Napi-, hetilapok, Belső kiadványok, periodikák Ajánlatkérések Jelentések, vállalati értekezletek jegyzőkönyvei stb. „íróasztal kutatás” Azt kell tudnunk, hogy mit nem tudunk.

16 Primer kutatás módszerei

17 Megkérdezés Primer kutatási módszerek Megfigyelés Kísérlet

18 Tárgyak, események, emberi magatartás jellemzők szisztematikus rögzítése Nincs személyes kommunikáció Tervezést, előkészítést igényel Viszonylag gyors Viszonylag alacsony költség Valós, megtörtént eseményeket tár fel Okok, attitűdök feltárására nem alkalmas Általában a megkérdezéssel együtt alkalmazható Megfigyelés Jellemzői Típusai Strukturált (tárgyának, módszerének részletes meghatározása) Strukturálatlan (rugalmas, kiegészíthető, kiterjeszthető megfigyelés) Rejtett megfigyelés (természetes viselkedés) Nyílt megfigyelés (eltérő kutatói álláspontok, megfigyelési effektus

19 A kutató a tényleges magatartást, jelenséget, vagy tárgyat figyeli meg Alkalmazása fontos és elterjedt Főbb területei: - eladók, vevők magatartása - választék, árak, vásárlási körülmények - áruelhelyezés, berendezések elhelyezése, - polctükör - POS, POP eszközök Személyes megfigyelés

20 Műszeres megfigyelés  kiküszöböli a személyes megfigyelés problémáit  objektív  változatos technikai háttér(kamera, diktafon, zajmérő, nézettségmérő, stb).  alkalmazási területei: - eladók, vevők magatartása - média-analízis

21 Megkérdezés Jellemzői Strukturált adatgyűjtés Közvetlen, vagy közvetett kutatás Változatos módszerek és technikák Tények, jelenségek, vélemények, motivációk, attitűdök elemzésére is alkalmas Felhasználása széleskörű, de téma és technikafüggő Módszerei Kérdőívek kitöltése alapján  Telefonos  Személyes  Postai  Elektronikus Megkérdezés gyakorisága alapján  Egyszeri  Ismételt (panel esetén)

22 Kérdőív Kérdőív szerkesztésének folyamata Szükséges információk meghatározása Megkérdezési módszer kiválasztása Egyes kérdések tartalmának meghatározása Kérdések megfogalmazása Kérdések sorrendjének meghatározása Kérdőív formájának meghatározása Kérdőív elkészítése Próbakérdezés Kérdőív véglegesítése

23 Kísérlet


Letölteni ppt "Piackutatás. Marketingkutatás Megfelelő piaci információ Relevancia, teljesség MegbízhatóságIdőszerűségMérhetőség A vevőorientáció hatékony megvalósításának."

Hasonló előadás


Google Hirdetések