Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam."— Előadás másolata:

1 Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam

2  Primer kutatás  Szekunder kutatás  A kutatások etikai kérdései

3  Mindent magunk végzünk  Konkrét céllal, első kézből származó, speciális információkat ad  Kvalitatív vagy kvantitatív  Fajtái: ◦ Kísérletek ◦ Kérdőíves vizsgálatok ◦ Terepkutatások ◦ Egyéb kutatási technikák

4  Kísérlet ◦ Természettudományokban jellemző ◦ A független tényezővel foglalkozik ◦ 2 csoport általában  Kérdőíves vizsgálat ◦ Cél: információ meghatározott csoportoktól ◦ Kutatási program ◦ Kérdőív-szerkesztési technika – kérdéstípusok, forma ◦ Fajtái: önkitöltős, kérdőív-felvételes kérdezőbiztossal, kérdőív-felvételes kérdezőbiztos nélkül

5  Terepkutatás ◦ Társadalmi jelenségek közvetlen megfigyelése ◦ 4 kutatói szerep: résztvevő, résztvevő-megfigyelő, megfigyelő-résztvevő, megfigyelő ◦ Nyílt, rejtett  Egyéb kutatási technikák ◦ Fajtái: elbeszélés, beszélgetés; személyes interjút; legfontosabb adatközlővel való beszélgetés; csoportos interjú

6  Szükséges adatok, információk vétele más forrásból  Fajtái: ◦ Belső anyagból (pl: a cég vevői adatai) ◦ Külső anyagból (pl: KSH kimutatásai)  A két típus keveredik

7  Előnyök: ◦ információk gyors megszerezhetősége ◦ alacsonyabb költségek  Hátrányok: ◦ szűrésigényes, nem speciális információ ◦ megbízhatatlanság ◦ elavultság ◦ konkurencia hozzáférhetősége

8  Szekunder: ◦ Titkosság (üzleti titok) ◦ Félremagyarázás  Primer: ◦ Önkéntes részvétel kérdése ◦ Visszaélés kérdése ◦ Tapintatosság (pl: névtelenség)

9  Dr. Majoros Pál: Kutatásmódszertan  Dr. Eszes István: Marketing alapjai (órai jegyzet)  Józsa – Piskóti – Rekettye – Veres: Döntésorientált marketing

10 Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam


Letölteni ppt "Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam."

Hasonló előadás


Google Hirdetések