Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat Témavezetők: Tatár Emese, Dr. Pitlik László 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat Témavezetők: Tatár Emese, Dr. Pitlik László 1."— Előadás másolata:

1 Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat Témavezetők: Tatár Emese, Dr. Pitlik László 1

2 TARTALOMJEGYZÉK 1. Kutatás célja 2. Kérdések megfogalmazása 3. Kutatási módszerek 4. Eredmények 5. Szakmai javaslatok 6. Összegzés 2

3 KUTATÁS CÉLJA  A Hélia téves erőforrás- allokációinak csökkentése  Nyereség növelése  Versenyképesség növelése 3

4 KÉRDÉSEK MEGFOGALMAZÁSA  A Hotel Hélia a Danubius szállodaláncon belüli ranglétráján hol helyezkedik el?  Mennyire versenyképes a konkurens Danubius szállodákkal szemben?  Milyen fejlesztésekkel növelhető a szálloda nyeresége, és versenyképessége?  Mely területeken vannak téves erőforrás- allokációk, és hogyan lehet ezeket csökkenteni? 4

5 KUTATÁS MÓDSZEREI  Kvantitatív: számszerű adatokkal, eredmények és döntési javaslatok segítése érdekében  Kvalitatív: a nem számszerűsíthető tényezők kutatása, ember mint mérőeszköz  Mélyinterjúk  Személyes beszélgetések az alkalmazottakkal, vendégekkel egyaránt  Kutatásom kiegészült belső és külső környezeti elemzésekkel 5

6 KVANTITATÍV KUTATÁS 1. Kompetitív - benchmarking elemzés: „Ki a legsikeresebb a vállalaton belül?” 2. Dinamikus SWOT- elemzés  Excel-kimutatások  MY-X FREE online elemző rendszer  Szekunder vállalati adatok alapján 6

7 KVALITATÍV KUTATÁSOK 1. Fogyasztói igények hiányosságai :  Cél a panaszok felmérése 2. Munkaerő-gazdálkodás kérdései:  „Megéri - e a külsős munkaerőt foglalkoztatni?”  „Van e különbség a kölcsönzött és állandó munkaerő teljesítménye között?”  Cél a rejtett hibák kiszűrése, az alkalmazottak nulla hibázásának elérése 3. SWOT- elemzés( minőségi jellemzők alapján) 7

8 KUTATÁS EREDMÉNYEI 1. Vállalaton belül a rangsorban a Hélia 2. helyezett 2. Top 3-as kategóriába tartozik 3. Versenyképessége csökken 4. Gyengeség : a bér- és járulék kategória 5. Fenyegetés: a gyógyászat, és a vendéglátás területén 8

9 KUTATÁS EREDMÉNYEI Leggyakoribb vendég panaszok:  légkondicionálási hiba  WIFI használat hibás működése  fizetős parkoló plusz költsége  gyógy és - külsős vendégek keveredése  gyógy – és konferenciavendégek keveredése  külsős munkaerő teljesítménye alacsonyabb 9

10 SZAKMAI JAVASLATOK 1. Stabil növekedés elérése szobaárak növelésével, üzleti fogyasztókra való koncentrálásával 2. Munkaerő-gazdálkodás átgondolása, alkalmazottak 0 hiba eléréséhez rendszeres belső auditálás 3. Légkondicionálás fejlesztése vendégek megtartása okából 4. Parkolási rendszer átalakítása 5. V.I.P. vendégek számára külön raktár kifogástalan minőségű tartozékokkal 10

11 SZAKMAI JAVASLATOK 6. Pesti oldalra tetőkertek kialakítása 7. Szeparálják el a gyógy és business vendégeket 8. Szálló vendégek számára nevezzenek ki egy állandó munkatársat, aki csak velük törődik 9. Családos vendégek számára szobákba készítsenek be játszósarkot 10. Új csomag kialakítása 11. Költségcsökkentési okokból megfontolandó a napelembe való beruházás 11

12 ÖSSZEGZÉS A szálloda felé tett szakmai javaslataim visszhangja figyelemfelkeltést, és egyben pozitív érdeklődési képet mutatott. 12

13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! 13


Letölteni ppt "Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat Témavezetők: Tatár Emese, Dr. Pitlik László 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések