Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)"— Előadás másolata:

1 7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)

2 90%-ban tégy jót és 10%-ban beszélj róla!

3 A PR fogalma • A PR tömegkapcsolatot, közönségkapcsolatot jelent. • Elsősorban a vállalat, vállalkozás és környezete, valamint intézményein belüli emberi kapcsolatok ápolására, alakítására szolgál, bizalomépítés, pozitív imázs kialakítása és fenntartása céljából. • A PR kétoldalú információs kapcsolat: egyrészt információ-kibocsátás, másrészt visszacsatolás a vállalat felé. • A PR a vezetésnek az a tevékenysége, melynek célja, hogy üzleti partnerei szemében a lehető legjobb kép (imázs), vélemény alakuljon ki a szervezetről.

4 PR szerepe a vállalkozások életében  A nyilvánosság pozitív hozzáállása nagyban hozzájárulhat egy vállalkozás üzleti sikereihez.  A kapcsolatszervezés célja a kölcsönös megértés elérése, a bizalom megnyerése, amely során a vállalat tájékoztat és tájékozódik is.  A legfontosabb célok: – kölcsönös megértés – bizalom megnyerése – az ismertségi fok növelése – a versenyképesség javítása – jó munkahelyi légkör kialakítása – a forgalom, nyereség fokozása.  A PR-nak csak akkor van értelme, ha folyamatos tevékenység. A PR végső célja mégiscsak a vállalat profitjának növelése.

5 A külső PR eszközei A külső PR a vállalat és a gazdasági-politikai- társadalmi környezete közti kapcsolatrendszer gondozását jelenti. 1.Vásárló, fogyasztó – vásárlókkal, fogyasztókkal való bánásmód – közvetlen levél – tájékoztatás a vállalkozás életéről a tömegtájékoztatás eszközein keresztül – kiállításokon, vásárokon való megjelenés – a fogyasztói panaszok kezelése, stb.

6 A külső PR eszközei 2.Értékesítési hálózat 3.Tömegtájékoztatási eszközök A sajtókapcsolat képezi a PR munka alapját. A média által eljuttatott közleményeket, adatokat az olvasó tényként fogadja el. Ennek eszközei: – folyamatos kapcsolattartás az újságírókkal, szerkesztőkkel – sajtótalálkozók, sajtótájékoztatók tartása – hírértékű események kihasználása, állandó és rendszeres, pontos híranyag szolgáltatása – újságírók vendégül látása – a sajtó figyelése, értékelése, dokumentálása is fontos, stb. 4.Helyi lakosság, helyi szervezetek – szponzorálás, támogatás – a lakossági panaszok hatékony intézése – programok szervezése, stb.

7 A külső PR eszközei 5.Hatóságok, állami, társadalmi szervezetek, politikai pártok – személyes kapcsolat – tájékoztató anyagok küldése – szponzorálás, támogatás, stb. 6.Szakmai személyiségek, szakmai szervezetek – informálás, kooperáció – látogatások szervezése, rendezvények lebonyolítása – részvétel a szervezetek munkájában, stb

8 A külső PR eszközei 7.Oktatási intézmények – üzemlátogatások szervezése – részvétel az iskola oktató munkájában – támogatás, stb. 8.Üzleti partnerek – tisztességes üzletvitel – tájékoztatók tartása, stb. 9.Versenytársak – tisztességes piaci verseny – segítőkészség, stb.

9 A belső PR eszközei • A belső PR a vezetés és dolgozók, valamint a szervezet egységei közötti kommunikációs kapcsolatok szervezését foglalja magába. • Ez hozzásegít a vállalat céljainak jó megismeréséhez, az azzal való azonosuláshoz. • A munkatársak fontos PR hordozók, nagyban befolyásolják a vállalkozás hírnevét. A személyzet hatékony PR munkájának előfeltétele, hogy – hatékonyan működjön a belső információs rendszer, – jó munkahelyi légkör alakuljon ki – fontos a dolgozók elégedettségének kivívása – fontos a bizalom légkörének megteremtése.

10 A belső PR eszközei, módszerei • a vezetés és a beosztottak jó viszonya • belépéskor tájékoztató anyagot kapnak a cégről • vállalati újság (információ a vállalat életéről) • hirdetőtáblák a vállalkozás telephelyein belül (érdekes tudnivalók) • személyes jellegű levél (az igazgató által aláírt névnapi üdvözlet) • dolgozói kedvezmények • a dolgozók alkalmankénti meghívása a házastársakkal együtt (közös kirándulások, rendezvények) • Open Door politika: a személyzet előtt a felettes ajtaja mindig nyitva áll • ötletláda kihelyezése • jogi tanácsadó szolgálat, stb.


Letölteni ppt "7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések