Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

12-13. A szponzorálás. A szponzorálás fogalma Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "12-13. A szponzorálás. A szponzorálás fogalma Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető."— Előadás másolata:

1 A szponzorálás

2 A szponzorálás fogalma Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető fél az adott tevékenységhez kapcsolódó, üzletileg kiaknázható kereskedelmi potenciálhoz jut. Pénzben vagy természetben adott befektetés valamilyen tevékenységre, amiért cserébe az invesztáló fél üzletileg kihasználható kereskedelmi potenciálhoz jut. A szponzorálás egy olyan promóciós forma, ahol a cég saját magát, termékeit egy adott tevékenységhez vagy eseményhez köti.

3 Szponzorálás nem egyenlő a mecenaturával A szponzorálás jellemzői:  üzleti viszony  együttműködés  anyagi javak  jogok, előnyök  kölcsönös előnyök

4 Szponzorálás és mecenatúra különbségei Mecenatúra  Szponzorálás - kultúra domináns- kommunikációs érdekek - ellenszolgáltatás nélküli - ellenszolgáltatással - diszkrét támogatás- megszerzett támogató - adományok, segélyek ösztöndíjak- rendezvények, kiállítások versenyek - gyenge kommunikációs jellemzők- sok, intenzív komm. jell. reklám, PR, újságok -szubjektív támogatás - professzionális tám. szerződéskötésen keresztül -(kisebb cégek) - (nagy cégek)

5 A szponzorálás területei Sport Kultúra Oktatás Egészségügy Szociális területek

6 A szponzorálás célja Termék /cég, szolgáltatás/ bevezetése Termék ismertségének növelése Bizalom növelése 1:1 szabály Hasonló, mint a reklám, vagy a PR.

7 Szponzor fajták Név szponzor Fő szponzor Mellék szponzor (arany, ezüst, bronz támogató)

8 Hogyan szponzoráljunk?  Szponzor szerepe  Szponzorált szerepe

9 Hogyan szponzoráljunk (szponzor)? Üzletpolitikai célkitűzésekből kell kiindulni Marketingstratégiai megfontolások Számításba veendő területek elemzése Konkrét célok „kijelölése” Kapcsolatfelvétel Álláspontok egyeztetése Megállapodás (szerződéskötés) Megjelenés az eseményen Eredmények, következtetések

10 A szponzorálás jogi szabályai a szponzorált műsor elején és végén fel kell tüntetni a szponzor nevét; a szponzorált műsorok tartalmát és terjedelmét a szponzor nem befolyásolja; a szponzorált programok közvetlen módon nem ösztönözhetnek vásárlásra, a műsoron belül nem hangozhatnak el reklámcélú hivatkozások a szponzor termékeire v. szolgáltatásaira; nem szponzorálhatnak olyan cégek vagy személyek, amelyek terméke vagy szolgáltatása nem reklámozható.

11 A szponzorálás előnyei olcsóbb mint az igen magas költségű hirdetés; a célcsoport pontosabban körülírható, mint egy újság olvasótábora; az események iránti érdeklődés igen magas; a szponzorált téma olyan pozitív tulajdonsággal bírhat, amellyel a szponzoráló cégek szívesen felruházzák termékeiket; adott esemény egyben alkalom is a szponzor és számára fontos emberek találkozójára


Letölteni ppt "12-13. A szponzorálás. A szponzorálás fogalma Olyan pénzben, vagy más eszközben történő befektetés valamilyen tevékenységbe, amiért cserébe a befektető."

Hasonló előadás


Google Hirdetések