Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. BERKES Péter egyetemi Károli Gáspár Református Egyetem marketing AMBITIOUS Group.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. BERKES Péter egyetemi Károli Gáspár Református Egyetem marketing AMBITIOUS Group."— Előadás másolata:

1 Dr. BERKES Péter egyetemi Károli Gáspár Református Egyetem marketing AMBITIOUS Group

2 - lépések a siker érdekében REKLÁMPIAC - mit kívánnak a szponzorok SZPONZORÁLÁS - miért foglalkozunk vele SIKER

3 kiválasztás menedzsmen t szakember képzés sport- diplomácia marketing sport- tudomány finanszírozás létesítmény

4 42 milliárd Ft 2011/12: 19,1 milliárd Ft 2012/13: 23,3 milliárd Ft

5 : ) ) :

6

7 A 16 NB I-es futballklub és az MLSZ 5 milliárd forint közterhet fizetett be az államkasszába „Mindezen befektetések nem elsősorban a a sport és a labdarúgás, hanem a fiatalság, és az egész társadalom érdekeit szolgálják.” (MLSZ közlemény)

8 MENNYI AZ ANNYI milyen tényezők vezetnek a szponzorációs piac csökkenéséhez?

9

10

11 minél komplexebb törekvés FOGYASZTÓ bevonása márkaélményen A legfőbb a passzívan szemlélődő keresztül.

12 NÉZZÜNK MÁSKÉPP A FOGYASZTÓRA a világ változik, Te változol vele?

13 Mondd el Mutasd meg VOND BE de a legfőbb cél

14 line TV RÁDIÓ PLAKÁT MOZI SAJTÓ INTERNET A T L B T L DIRECT. MARK SALES PROM EVENT MARK P.O.S. PR NEW MEDIA SZPONZ FREE the line…

15 - szponzorálás klasszikus

16 saját projekt - létrehozása

17 - szponzorálás média

18 - lépések a siker érdekében REKLÁMPIAC - mit kívánnak a szponzorok SZPONZORÁLÁS - miért foglalkozunk vele SIKER

19 MÓDSZER kérdőív szektor vállalat ? ? IEG/Performance Research „Sponsorship Decision-Makers Survey”

20 Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #1: DÖNTÉS A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL #1: DÖNTÉS A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉSRŐL

21 Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #2: A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA #2: A SZPONZORÁCIÓS KÖLTSÉGVETÉS ALAKULÁSA

22 Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9% Nemzetközi átlag: 17,6% Magyarország: 8-9% Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA #3: MARKETINGBŐL SZPONZORÁCIÓRA

23 Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI #4: A SZPONZORÁCIÓ LEGFONTOSABB CÉLJAI

24 Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE #5: A SZPONZORÁCIÓ HATÉKONYSÁGÁNAK MÉRÉSE

25 Célcsoport: - Kantar Media TOP 10 szektor, 40 vállalat - Válaszadó: marketing CEO, kommunikációs CEO, márkamenedzser #6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK #6: A TERVEZÉSI FOLYAMATBAN SZEREPET KAPNAK

26 - lépések a siker érdekében REKLÁMPIAC - mit kívánnak a szponzorok SZPONZORÁLÁS - miért foglalkozunk vele SIKER

27 BEFEKTETŐ KÜLDETÉSES HASZONLESŐ SZPONZOR - profilok SZPONZOR - profilok

28 A szponzorálást megelőzően meg kell határozni az együttműködés célját (pl. média jelenlét, márkaismertség növelés, hospitality, márkaimázs, reputáció, értékesítés növelés) A szerződés értékarányos ellenszolgáltatási tételek formájában jogtulajdonosi oldalról biztosítsa a szponzorcélok elérését A sikeres szponzorkommunikáció legfőbb tényezői: stratégiai orientáció, közönség aktív bevonása, hatékonyság mérése, kreatív aktiválás A szponzorációs hatást értékelni szükséges (pl. médiamonitoring, RCC-alapú reklámegyenérték számítás, célzott fogyasztói attitűd-vizsgálat, image/reputáció-tracking, stb A szponzorációs aktivitást integrált szemlélet tel kell kezelni - be kell vonni a határterületeket: értékesítés, pr A szponzorációs keretösszeg a jogok vásárlásán túl a kreatív aktivációs megoldások ra is terjedjen ki 4 5 6

29 KREATÍV aktiváció KREATÍV aktiváció Média befektetés

30 KREATÍV aktiváció KREATÍV aktiváció Helyszíni eszközök

31 Bevétel: a jogtulajdonos számára Rugalmasság: az ügynökségek számára Célzás: a szponzorok számára Kreativitás: a szponzorok számára

32 A JOGTULAJDONOS VÉSSE AZ ESZÉBE oda és azt érdemes adni, akinek és amire szüksége van…

33 A SZPONZOR VÉSSE AZ ESZÉBE a szponzoráció inkább emotív médium…

34


Letölteni ppt "Dr. BERKES Péter egyetemi Károli Gáspár Református Egyetem marketing AMBITIOUS Group."

Hasonló előadás


Google Hirdetések