Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lobbizás az egészségügyben Kurucz Beáta. Rossz szakmai image oka I) A hír természete: •Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk •A jól elvégzett,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lobbizás az egészségügyben Kurucz Beáta. Rossz szakmai image oka I) A hír természete: •Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk •A jól elvégzett,"— Előadás másolata:

1 Lobbizás az egészségügyben Kurucz Beáta

2 Rossz szakmai image oka I) A hír természete: •Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk •A jól elvégzett, korrekt szakmai munka nem bír hír értékkel

3 Rossz szakmai image oka II) Lobbizás szintjei: •„Kéz-kezet-mos” szint ≠ nem szakmai munka •Szakmai munka (pl. első NFT esete az egészségüggyel)

4 Mi a lobbizás? Legitim érdekérvényesítés

5 El nem ismertség oka •Önerőből történő megoldás keresés hagyománya

6 Lobbizás is szakma •Valamely szakterület alapos ismerete (pl. egészségügy, környezetvédelem, informatika…) •Döntéshozatali intézmény rendszer ismerete •Közhatalmi intézmény rendszer ismerete •Jogi ismeretek •Pszichológiai készségek •Kommunikáció, PR

7 Lobbizás és kommunikáció •PR és kommunikációs szakterületen is adódik olyan feladat, amikor a döntéshozót kell meggyőzni •Lobbizás eszköztára alkalmazza a korszerű PR és kommunikációs eszközöket is

8 A közös cél •A képviselt érdek érvényre juttatása •Meggyőzés

9 Lobbizás célterületei •Közkapcsolatok •Kormányzati kapcsolatok •Vállalati kapcsolatok •Közösségi kapcsolatok •Külkapcsolatok

10 A lobbizás célcsoportjai •Parlamenti képviselő (hazai és EU Parlament) •Kormányzati emberek •Kormányzati szervek tisztviselői •Végrehajtó szervek tisztségviselői •Önkormányzatok –Képviselő –Tisztviselő •Üzleti szféra emberei (befektetők, pénzügyi szféra…) •Tudományos intézetek vezetői, szakemberei •Érdekképviseletek vezetői •Lobbista kollégák

11 Célszemély megválasztása •Alapszabály: minden ügy sérti valakinek az érdekét •Nem feltétlenül kell magas pozíciójú személynél indítani az ügyet •Alsóbb szinten kevesebb és/vagy kisebb érdeket sértünk •Az alsóbb szintek a felsőbb szintek kiszolgálói •Az alulról indított ügy beépülhet egy szakmai logikai láncba

12 Célszemély érdeklődése •Döntéshozóknak és döntés befolyásolóknak is fontos a hiteles információ a valós világról •Minél túlterheltebbek a döntésben érintettek, annál szűkebbek az információs csatornáik •Hiteles, korrekt, megbízható információ

13 A lobbi üzenet jellemzői •A lobbi cél elérését erősítse •Célcsoportra szabott •Célcsoport érdekeivel egyező, azt hangoztató •Egyértelmű

14 Egyértelműség •Alapvető követelmény •Akinél lobbizok, nem fogja kitalálni helyettem, hogy mit akarok •A lobbizás művészete: akinél lobbizok magáénak érzi az ügyet

15 Alapvetések •Kormányzati és végrehajtási szféra: –Egyéni ügyből közügy •Önkormányzati szféra: –Sokféle hátterű ember (jog, tanár, újságíró…) –Rendkívül erős politikai kötődés

16 Motiváció •Motiválni nehéz: közvetlen személyes előnyök •Saját szakmai sikereként kommunikálja •Választások után munka lehetőség •… •Nem csak anyagi előny

17 Lobbi fázisok •Téma szakmai elemezése •Célcsoport és célszemély elemzés •Téma életciklus elemzés •Akció terv •Időtáv meghatározása (hosszú)

18 Lobbizni szabályozás-érzékeny területen érdemes •Élelmiszer ipar •Gyógyszeripar •Környezetvédelem •Energetika •Informatika •Dohányipar •…

19 Szabályozás érzékeny terület az egészségügy Aktuális aspektusok: •Parlamenti választások •EU as költségvetési időszak •Egyéb alapok

20 EU és egészségügy • as időszakra: 657,55 miárd Ft

21 „Egy jellemzően nem etikus környezetben nagyon nehéz etikusnak maradni”

22 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Lobbizás az egészségügyben Kurucz Beáta. Rossz szakmai image oka I) A hír természete: •Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk •A jól elvégzett,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések