Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Lobbizás az egészségügyben

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Lobbizás az egészségügyben"— Előadás másolata:

1 Lobbizás az egészségügyben
Kurucz Beáta

2 Rossz szakmai image oka I)
A hír természete: Médiákból már csak a botrányos ügyekről értesülünk A jól elvégzett, korrekt szakmai munka nem bír hír értékkel

3 Rossz szakmai image oka II)
Lobbizás szintjei: „Kéz-kezet-mos” szint ≠ nem szakmai munka Szakmai munka (pl. első NFT esete az egészségüggyel)

4 Mi a lobbizás? Legitim érdekérvényesítés

5 El nem ismertség oka Önerőből történő megoldás keresés hagyománya

6 Lobbizás is szakma Valamely szakterület alapos ismerete (pl. egészségügy, környezetvédelem, informatika…) Döntéshozatali intézmény rendszer ismerete Közhatalmi intézmény rendszer ismerete Jogi ismeretek Pszichológiai készségek Kommunikáció, PR

7 Lobbizás és kommunikáció
PR és kommunikációs szakterületen is adódik olyan feladat, amikor a döntéshozót kell meggyőzni Lobbizás eszköztára alkalmazza a korszerű PR és kommunikációs eszközöket is

8 A közös cél A képviselt érdek érvényre juttatása Meggyőzés

9 Lobbizás célterületei
Közkapcsolatok Kormányzati kapcsolatok Vállalati kapcsolatok Közösségi kapcsolatok Külkapcsolatok

10 A lobbizás célcsoportjai
Parlamenti képviselő (hazai és EU Parlament) Kormányzati emberek Kormányzati szervek tisztviselői Végrehajtó szervek tisztségviselői Önkormányzatok Képviselő Tisztviselő Üzleti szféra emberei (befektetők, pénzügyi szféra…) Tudományos intézetek vezetői, szakemberei Érdekképviseletek vezetői Lobbista kollégák

11 Célszemély megválasztása
Alapszabály: minden ügy sérti valakinek az érdekét Nem feltétlenül kell magas pozíciójú személynél indítani az ügyet Alsóbb szinten kevesebb és/vagy kisebb érdeket sértünk Az alsóbb szintek a felsőbb szintek kiszolgálói Az alulról indított ügy beépülhet egy szakmai logikai láncba

12 Célszemély érdeklődése
Döntéshozóknak és döntés befolyásolóknak is fontos a hiteles információ a valós világról Minél túlterheltebbek a döntésben érintettek, annál szűkebbek az információs csatornáik Hiteles, korrekt, megbízható információ

13 A lobbi üzenet jellemzői
A lobbi cél elérését erősítse Célcsoportra szabott Célcsoport érdekeivel egyező, azt hangoztató Egyértelmű

14 Egyértelműség Alapvető követelmény
Akinél lobbizok, nem fogja kitalálni helyettem, hogy mit akarok A lobbizás művészete: akinél lobbizok magáénak érzi az ügyet

15 Alapvetések Kormányzati és végrehajtási szféra: Önkormányzati szféra:
Egyéni ügyből közügy Önkormányzati szféra: Sokféle hátterű ember (jog, tanár, újságíró…) Rendkívül erős politikai kötődés

16 Motiváció Motiválni nehéz: közvetlen személyes előnyök
Saját szakmai sikereként kommunikálja Választások után munka lehetőség Nem csak anyagi előny

17 Lobbi fázisok Téma szakmai elemezése Célcsoport és célszemély elemzés
Téma életciklus elemzés Akció terv Időtáv meghatározása (hosszú)

18 Lobbizni szabályozás-érzékeny területen érdemes
Élelmiszer ipar Gyógyszeripar Környezetvédelem Energetika Informatika Dohányipar

19 Szabályozás érzékeny terület az egészségügy
Aktuális aspektusok: Parlamenti választások EU as költségvetési időszak Egyéb alapok

20 EU és egészségügy as időszakra: 657,55 miárd Ft

21 „Egy jellemzően nem etikus környezetben nagyon nehéz etikusnak maradni”

22 Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Lobbizás az egészségügyben"

Hasonló előadás


Google Hirdetések