Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DPR kommunikáció alapelvei dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DPR kommunikáció alapelvei dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."— Előadás másolata:

1 DPR kommunikáció alapelvei dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.

2 DPR kommunikáció Tájékoztatási feladat: •eredményes kommunikáció az érintett célközönség csoportok felé, •a különböző szereplők fontosságának átgondolása, •a hangsúlyok újradefiniálása.

3 Kommunikációs feladatok Minél szélesebb kör számára nyújt hasznos információt a pályakövetési adatbázis, annál inkább biztosítható, hogy az érintett csoportok előnyként értékeljék, hogy csatlakoznak a rendszerhez.

4 Kommunikációs típusok I. A kutatásokat (a kérdőív kiküldést) megelőző kommunikáció 1. Hallgatók 2. Végzett hallgatók

5 Eredményeket bemutató kommunikáció 1. Belső nyilvánosság: az intézményi szereplők meghatározott körének biztosítja az adatok elérését, megismerését. Cél: FEJLESZTÉS 2. Teljes nyilvánosság: minden érdeklődő számára elérhetővé tenni a kommunikációs csatornákon az információkat. Cél: NYILVÁNOSSÁG, MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓS CÉL Kommunikációs típusok II.

6 DPR kommunikáció Kiindulópontok: •Intézményen belüli együttműködés, központ és kar együttműködése •Szervezeti kérdések •Pénzügyi háttér •Tervszerű munka – folyamat (gyakorlat- orientáció)

7 DPR kommunikáció A DPR kommunikáció kialakítása sokrétű feladat. •A cél az összhang, a harmónia, az egymásra épülés elérése, az intézményi célokat, specialitásokat figyelembe vevő kommunikáció. •Tervezés - marketingszemléletű gondolkodásmód.

8 A kommunikációs tervet befolyásoló tényezők •A felsőoktatási környezet, •az ágazati szervezetek céljai, elvárásai, •a munkaerőpiac változásai, •az intézményi specifikumok, •a DPR eredményei, •a célcsoportok sajátosságai, a jellemzők alakulása, •az intézményi stratégiák, •a menedzsment elvárásai, •a pénzügyi háttér, valamint •a kommunikációt koordináló szervezetek szakmai háttere.

9 Kommunikációs terv szakaszok SzakaszokRövid leírás Vezetői összefoglaló A terv rövid összefoglalója 1.Helyzetértékelés Külső és belső környezet elemzése, piaci előrejelzés 2.Cél A terv céljainak összefoglaló bemutatatása, konkrét kommunikációs célok összefoglaló bemutatása 3.Intézményen belüli együttműködés Többkarú intézmények esetében a központi és kari együttműködés definiálása 4.Célközönség A célközönség meghatározása, főbb jellemzők, információs igények definiálása 5.Arculati standardok Intézményi DPR alapstandardok, stílus meghatározása 6.Üzenet A célokkal összhangban a DPR eredmények alapján a konkrét üzenet megfogalmazása 8.Médiamix Főbb kommunikációs csatornák, belső és külső eszközök meghatározása, rövid leírása 9.Feladatterv, időterv, költségterv készítése Részletes feladatleírás, időzítés, költségvetés készítése 10.Hatékonyságmérés A kommunikáció hatékonyság mérésére szolgáló módszerek, mutatók leírása, időzítése 11.Ellenőrzés, visszacsatolás, módosítás Beszámolók készítése az eredményekről, vezetői prezentációk 12.A megvalósítás feltételei Szervezeti (kari és központi együttműködés), szakmai szempontok

10 Kiemelt kommunikációs területek  Célcsoportok  Kommunikációs csatornák, eszközök

11 Főbb célcsoportok KözvetlenKözvetett 1.Intézményi munkatársak (oktatók, adminisztratív munkatársak, stb.) 2.Hallgatói csoportok 3.Munkaerő-piaci szereplők 4.Oktatási ágazat szereplői és háttérszervezetek 1.Egyéb szakmai és érdekképviseleti szervezetek, hatóságok 2.Társintézmények 3.Társadalomkutatók 4.Sajtóképviselők 5.Társadalom, lakosság

12 Kommunikációs eszközök Az eszközkombináció alkalmazása függ: •a kommunikációs céltól, •a célközönségtől, •a pénzügyi feltételektől, •a szervezeti sajátosságoktól, valamint •a kapcsolatrendszertől is.

13 Főbb kommunikációs eszközök KategóriaBelsőKülső Főbb eszközök  Összefoglaló, kutatási tanulmány  Belső hírlevél  Levelezőlisták, hírek  Intranet – tartalommenedzsment  Bel- és kültéri reklámeszközök, hirdetések  Intézményi újság, televízió, rádió megjelenések  Vezetői fórumokon prezentációk, beszámolók  Szakmai workshop-ok, szakmai nap, konferencia  Tréningek frontoffice kollégáknak  Nyomtatott és online tájékoztató füzet, igényes kiadvány  Online és nyomtatott hírlevél  Online és nyomtatott névre szóló levél  Intézményi portál  DPR portál  Bel- és kültéri reklámeszközök, hirdetések  Intézményi újság, televízió, rádió megjelenések  Online és offline hirdetések, pr megjelenések  Sajtóanyagok, sajtóesemények  Szakmai workshop-ok, szakmai nap, konferencia  Hallgatói események  További érintett partnerek számára találkozók, események  Reklámtárgyak

14 1.Sajtókommunikáció lehetőségei (tudományos sajtó, tömegmédiumok) 2.Intézményi DPR honlap 3.Online és nyomtatott kiadványok tervezése, arculat 4.Speciális események dolgozóknak, hallgatóknak, szakmai kör számára 5.Alternatív marketing eszközök alkalmazása elsősorban a hallgatói csoportok felé Kiemelt témák, előadások

15 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! További információ:


Letölteni ppt "DPR kommunikáció alapelvei dr. Kuráth Gabriella marketingvezető, PTE DPR Szakmai Nap, 2010. április 15."

Hasonló előadás


Google Hirdetések