Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

18. TÉTEL MUNKÁJÁBAN FONTOS SZEREPET JÁTSZIK A BIZALOM, A KOMMUNIKÁCIÓ. MUTASSA BE VÁLLALKOZÁSA PR TERÜLETEIT, CÉLJAIT, ESZKÖZEIT ÉS EZEK EREDMÉNYESSÉGÉT!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "18. TÉTEL MUNKÁJÁBAN FONTOS SZEREPET JÁTSZIK A BIZALOM, A KOMMUNIKÁCIÓ. MUTASSA BE VÁLLALKOZÁSA PR TERÜLETEIT, CÉLJAIT, ESZKÖZEIT ÉS EZEK EREDMÉNYESSÉGÉT!"— Előadás másolata:

1 18. TÉTEL MUNKÁJÁBAN FONTOS SZEREPET JÁTSZIK A BIZALOM, A KOMMUNIKÁCIÓ. MUTASSA BE VÁLLALKOZÁSA PR TERÜLETEIT, CÉLJAIT, ESZKÖZEIT ÉS EZEK EREDMÉNYESSÉGÉT! Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai 1

2 PR- közönségkapcsolatok  Fogalma: A PR olyan személyes vagy tömegkommunikációs megoldás, amelynek középpontjában egy szervezet megítélésének, imázsának javítása áll.  A PR a vállalat és a társadalmi környezete közötti kapcsolat kezeléséért felelős  A PR két nagy csoportra osztható irányultsága szerint: külső és belső PR-ra. 2

3 A Belső és külső PR feladatai, irányultságai  Szerepe a vállalaton belüli személyekkel, csoportokkal való kommunikáció  A belső PR feladata, hogy ismertesse a vállalat helyzetét, céljait az egyes célcsoportokkal.  El kell érni, hogy az egyes célcsoportok magukénak érezzék a szervezet céljait, elkötelezetté váljanak,elfogadják és kövessék a kívánt magatartásformákat.  Ha a szervezet minden tagja tudatosan képviseli a vállalati kultúra értékrendjét, a munka hatékonysága javul, és ezzel a vállalat sikeressége is.  Szerepe a vállalaton kívüli de vele kapcsolatban álló szervezetekkel, cégekkel való pozitív kapcsolattartás, amely elősegíti a vállalat pozitív imázsának kialakulását  Célcsoportjai:  Ágazati kapcsolatok – partnerek, beszállítók,  Pénzügyi kapcsolatok – hitel- és pénzintézetek, befektetők  Szakmai kapcsolatok – szakmai szervezetek, egyesületek  Kormányzati és közösségi kapcsolatok (Public Affairs) – jogalkotók, kormány, kormányzati szervek, önkormányzatok, érdekképviseletek.  Média, sajtókapcsolatok Belső PR szerepe, feladataKülső PR szerepe,feladata 3

4 A belső és a külső PR eszközrendszerei  céges újság, intranet,  - vállalati kultúra és értékrend,  - a vezetői stílus, kommunikáció, (nyitott ajtók politikája),  - a szolgálati út  - belső és külső képzések,  - céges rendezvények, pl.: juniális, gyereknap és mikulás rendezvények, karácsony,  - jutalmazási és büntetési rendszer,  - betanulási rendszer.  személyes kommunikáció eszközei (levelezés, telefon, megbeszélés),  csoportkommunikáció eszközei (rendezvények,konferenciák, előadások, vásárok, kiállítások)  a tömegkommunikáció eszközei (sajtóközlemények). Belső PRKülső PR 4

5 Fodrász vállalkozásom PR teületei  Faliújság  Csapatépítő tréningek (közös kirándulás, szakmai vagy egyéb)  Továbbképzéseken való közös részvétel  Fodrászversenyek  Helyi sajtóval való folyamatos kapcsolattartás (hirdetések, események)  Vendégekkel való kapcsolattartás (DM levél, telefon, személyes megkeresés)  Helyi önkormányzattal való kapcsolattartás Belső PRKülső PR 5

6 A PR speciális területe  Corporate Identity (CI), azaz a vállalat személyisége, az arculata  Befolyásoló elemei: - logó, - betűtípusok és színek, formák, - emblémák, grafikák. - a védjegy, amely jogi védelmet is biztosít használójának, - levélpapírok, névjegyek, írótömbök, meghívók, borítékok, mappák, stb. - bélyegzők, űrlapok, nyomtatványok, - kiadványok, - csomagolás, - vállalati gépjárművek feliratozása, egységes megjelenése, - egyenruhák, formaruhák, munka és védőruházat, - ajándéktárgyak, naptárak, mappák, tollak, kulcstartók, stb. 6

7 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Forrás: Czéhmester Eszter Marketing és PR ismeretek 7


Letölteni ppt "18. TÉTEL MUNKÁJÁBAN FONTOS SZEREPET JÁTSZIK A BIZALOM, A KOMMUNIKÁCIÓ. MUTASSA BE VÁLLALKOZÁSA PR TERÜLETEIT, CÉLJAIT, ESZKÖZEIT ÉS EZEK EREDMÉNYESSÉGÉT!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések