Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MARKETING. Szokásos üzleti terv fejezetei Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MARKETING. Szokásos üzleti terv fejezetei Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása)"— Előadás másolata:

1 MARKETING

2 Szokásos üzleti terv fejezetei Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása) Megvalósíthatósági tanulmány A vállalkozás tevékenységének, történetének leírása Marketing terv Termelési (működési) terv Szervezeti terv Pénzügyi terv Vezetési koncepció meghatározása Hitelkérelem (támogatási kérelem),amennyiben hitel(támogatás) a cél Bemutatkozás Kért hitel (támogatás) Hitelképesség bemutatása Fedezet

3 Marketing Kisvállalkozások legfontosabb marketingterületei 1.Célpiac kiválasztás 2.Marketing módszertan 3.Marketing eszköztár

4 Célpiac kiválasztás 1.Piacszegmentáció: • demográfiai ismérvek (nem, kor, családi állapot, foglalkozás, jövedelem, iskolázottság) • földrajzi ismérvek (város, régió, ország, éghajlat) • pszichológiai ismérvek (személyiség, márkahűség, motiváció, életstílus) 2.Célpiac kijelölése → jellemzői, igényei → piac megismerése (piackutatás) 3.Célpiaci marketingmix kialakítása

5 Marketing módszertan (piackutatás) Primer kutatásSzekunder kutatás MegkérdezésMegfigyelés Kísérlet Belső Külső Standard interjúMélyinterjú SzóbeliÍrásbeliTelefonos Internet Egyéni Csoportos

6 •Termékpolitika •Árpolitika •Értékesítési csatorna politika •Marketing kommunikáció Marketing eszköztár

7 Termékpolitika Termék: fizikai, esztétikai, szimbolikus tulajdonságok. Termék mindaz, ami a piacon figyelemfelkeltés vagy értékesítés céljából megjelenik, és szükségletet elégít ki. Termék életgörbe

8 Árpolitika Ár: Árú értéke pénzben kifejezve Alsó korlát: költségek Felső korlát: piac Speciális árak: •behatoló ár •lefölöző ár •lélektani ár •akciós ár A termék piaci pozícionálása az ár és a minőség függvényében

9 Értékesítési-csatorna politika Hogyan jut el a termék a fogyasztóig? Termelő → nagykereskedelem → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → kiskereskedelem → fogyasztó Termelő → nagykereskedelem → fogyasztó Nagykereskedelem (kiskereskedelem) → termeltetés → fogyasztó Termelő (nagykereskedelem, kiskereskedelem) → ügynök → fogyasztó

10 •Reklám •Értékesítésösztönzés (Sales promotion) •Public Relations •Személyes eladás (Personal Selling) Marketingkommunikáció (piacbefolyásolás)

11 Reklám hatásmechanizmusa: A (attention) - figyelemfelkeltés I (interest) - érdeklődés D (desire) - vágy A (action) - cselekvés Reklám Vizuális AuditívAudiovizuális - újsághirdetések - rádió - TV - szórólapok - telefon - mozi - DM (reklámlevelek) - élőbeszéd - internet - kis- és óriásplakát - hangosbemondó - kirakat - céges reklámeszközök - tűzfal - csomagolás Reklámeszközök

12 Értékesítésösztönzés 1.Vásárlók ösztönzése → újdonságbemutatás (kóstoló, ingyenes termékminta, divatbemutató, kiállítás, vásár) → ajándékok (bónusztermék, szolgáltatás) → nyereményjátékok (tombola,vonalkód, címke gyűjtés, beküldés) → kedvezmények (árengedmény, akció, egyet fizet kettőt kap) → egyéb (termékgarancia) 2. Saját értékesítőszervezet ösztönzés : → képzés → versenyek 3. Közvetítő szervezet ösztönzése: → áru elhelyezést segítő eszközök (pl: hűtővitrin) → kereskedő motiválása (ajándék,ingyenárú) → többletmunka átvállalás (hosstesek)

13 Személyes eladás Kiemelt szerepet kap az ügynök BelsőKülső ↓ ↓ Saját dolgozók- média - hatóságok - vevők - szállítók - önkormányzat - bankok - lakosság PR (Public Relations) – kapcsolatszervezés

14 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Kocsis Tibor


Letölteni ppt "MARKETING. Szokásos üzleti terv fejezetei Bevezető rész (vállalkozás bemutatása, nevek, címek stb.) Összefoglalás (A teljes üzleti terv 5-10 oldalas összefoglalása)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések