Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Marketingkommunikáció Susányi Tamás V.: 1.0. 2008.04.24.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Marketingkommunikáció Susányi Tamás V.: 1.0. 2008.04.24."— Előadás másolata:

1 Marketingkommunikáció Susányi Tamás V.:

2 Marketingkommunikáció Az eladótól a vevő felé irányuló információ kibocsátás, a vevő attitűdjének, magatartásának befolyásolása, megváltoztatása érdekében. Az aktív marketingeszközök egyik eleme, a marketingmix része.

3 A kommunikáció folyamata KibocsátóKódolás Üzenet Média DekódolásBefogadó Zaj Visszacsatolás, válasz

4 Részterületek 1. Reklám, hirdetés: személytelen üzenet, amelyért a megrendelő fizet és tömegkommunikációs eszközök segítségével jut el a befogadóhoz. 2. Public Relations: nem kimondottan eladási célzatú kommunikáció főleg tömegkommunikációs eszközök felhasználásával. 3. Személyes eladás: eladási célzatú személyes kommunikáció az eladó és vásárló vagy csoportjaik között 4. Bellow-the-line (Eladásösztönzés): ami nem hirdetés, nem PR és nem személyes eladás, hanem versenyek, akciók szervezése, ingyenes minták nyújtása, közvetlen marketing (a vevőhöz személy szerint szóló és mérhető, közvetlen választ váró eszközök)

5 A kommunikációs tevékenység tervezése 1. Célközönség InformációKommunikáció piac kommunikációs profil vevők, vásárlási folyamat 2. Kommunikációs cél kognitív affektív magatartási - életgörbe - vásárlás típusa

6 4.. Csatorna személyes személytelen (médiumok) 3. Üzenet - tartalom - stílus racionális emocionális – érzelmi hatásokkal többletérték (félelemkeltés is)

7 5. költségvetés 6. kommunikációs-mix 115. hagyományos értékvezérelt hatáskülönbség - különböző kiadási szintek Az egyes csatornák kiválasztása (költségvetés) Előnyök, hátrányok mérlegelése - más bevételnövelő beruházások

8 7. eredményesség Forgalmi hatás Kommunikációs hatás (a reklámköltségvetés 1%-os emelése az értékesítést 0.2%- al növeli)

9 Reklám Legitimálja a márkát (bizalomépítés) Kreatív kifejezés (érzelmi és funkcionális előnyök) Imázsépítés (egyéni jelleg) Gazdaságos (de kisebb hatékonyságú) Értékesítés ösztönzés Hatékony (nagyobb keresleti rugalmasság) Kipróbálásra ösztönző Drága Imázscsökkentő Kulcsszavak

10 Public Relations Hitelesség Nem pontos (célpiac) Csekély költség Személyes eladás Kétirányúság Eredményes befejezés Kapcsolatok Költségesség Direkt marketing Személyre szabott Reakciót vált ki Interaktív Célzott (célpiac)

11 Kommunikációs-mix Célok és források Célpiac (méret, homogenitás) Termék Push /pull Életgörbe


Letölteni ppt "Marketingkommunikáció Susányi Tamás V.: 1.0. 2008.04.24."

Hasonló előadás


Google Hirdetések