Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Eladásösztönzés (Sales promotion)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Eladásösztönzés (Sales promotion)"— Előadás másolata:

1 Eladásösztönzés (Sales promotion)
Készitette: Zeng Judit

2 Eladásösztönzés Fogalma: Olyan piacbefolyásoló módszerek összessége, amelyek közvetlenül próbálják meg ösztönözni a fogyasztót, vagy a kereskedőt a vásárlásra. Jellemzői: Időbeni behatároltság (akciók időtartama) - Átlagostól eltérő ajánlat Fő céljai: Eladások nagyságának növelése Profit növelése Vásárlások számának növelése Egy vásárlóra jutó vásárlások növelése Image építése, növelése Készletek forgási sebességének növelése Értékesítési csatorna működésének támogatása

3 A sales promotion eszközei
akciók, események tájékoztatás POS-POP eszközök anyagi ösztönzés SP stratégiák Pull (húzó) a termelő a csatorna utolsó szereplőjét próbálja befolyásolni, ösztönözni a vásárlásra(pl. reklám) Push (toló) a termelő a vele közvetlen kapcsolatban álló szereplőket (kereskedőket) próbálja meggyőzni, hogy vásárolják termékét

4 Csoportosítás Fogyasztókra ható SP módszerek:
Kuponok Árengedmények Akciók Árubemutatók Kóstolók Minta Visszatérítések Törzsvásárlói kártya Garanciára vonatkozó ajánlat Nyereményjátékok Csomagolás (szállítás, üzembe helyezés) Vásárlás közbeni szolgálatok nyújtása Kereskedőkre ható módszerek: Árengedmény Szakmai találkozók Ingyenes áruk, reklámajándékok Jutalék Információk nyújtása Eladótér kialakítása Akciók, versenyek Termékbemutatók Mennyiségi engedmény

5 Fogyasztói eladás ösztönzés

6 Vásárláshelyi reklámok
A vásárlás helyéhez kapcsolódó, figyelemfelkeltő, tájékoztató, közvetlen eladásokat támogató eszközök, módszerek. POS point of sale (reklámozás az eladás helyén) POP point of purchase (reklámozás a vásárlói döntés helyén) wobbler padlómatrica Display

7 A kirakat Az üzleti elárusítóhelyek falában levő, üvegezett, szekrényszerű nyílás, amelyben árukat helyeznek el abból a célból, hogy a járókelők tájékozódhassanak az adott üzletben árusított termék fajtáiról, választékáról. Fajtái: Tecnikai szempont alapján - zárt kirakat - betekintő kirakat - a kettő kombinációja Kirakati berendezés alapján - általános kirakat - tematikus - alkalmi - áruval berendezett - áruval és dekorációval berendezett - dekorációs Funkciói: - figyelemfelkeltés - megállít - becsalogat - emlékeztet - reklámoz - városkép

8 Reklámtárgy, reklámajándék Kinek? Milyen értékben? Mikor? Hogyan? Mit?
A vállalat által adott ajándék, mely magán viseli és egyben meg is valósítja a cég arculatát, kommunikációs stratégiáját, reklámkoncepcióját Funkciói: örömkeltés ismertség növelése emlékeztetés pozitív vélemény kialakítása márkahűség kialakítása Fajtái: szóróajándék reklámajándék egyedi ajándék


Letölteni ppt "Eladásösztönzés (Sales promotion)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések