Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Eladásösztönzés (Sales promotion) Készitette: Zeng Judit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Eladásösztönzés (Sales promotion) Készitette: Zeng Judit."— Előadás másolata:

1 Eladásösztönzés (Sales promotion) Készitette: Zeng Judit

2 Eladásösztönzés Fő céljai: Eladások nagyságának növelése Profit növelése Vásárlások számának növelése Egy vásárlóra jutó vásárlások növelése Image építése, növelése Készletek forgási sebességének növelése Értékesítési csatorna működésének támogatása Jellemzői: -Időbeni behatároltság (akciók időtartama) - Átlagostól eltérő ajánlat

3 • A sales promotion eszközei – akciók, események – tájékoztatás – POS-POP eszközök – anyagi ösztönzés SP stratégiák -Pull (húzó) a termelő a csatorna utolsó szereplőjét próbálja befolyásolni, ösztönözni a vásárlásra(pl. reklám) -Push (toló) a termelő a vele közvetlen kapcsolatban álló szereplőket (kereskedőket) próbálja meggyőzni, hogy vásárolják termékét

4 Csoportosítás Fogyasztókra ható SP módszerek:  Kuponok  Árengedmények  Akciók  Árubemutatók  Kóstolók  Minta  Visszatérítések  Törzsvásárlói kártya  Garanciára vonatkozó ajánlat  Nyereményjátékok  Csomagolás (szállítás, üzembe helyezés)  Vásárlás közbeni szolgálatok nyújtása Kereskedőkre ható módszerek:  ÁrengedménySzakmai találkozók  Ingyenes áruk, reklámajándékokJutalék  Információk nyújtásaEladótér kialakítása  Akciók, versenyekTermékbemutatók  Mennyiségi engedmény

5 Fogyasztói eladás ösztönzés

6 Vásárláshelyi reklámok A vásárlás helyéhez kapcsolódó, figyelemfelkeltő, tájékoztató, közvetlen eladásokat támogató eszközök, módszerek. POS point of sale (reklámozás az eladás helyén) POP point of purchase (reklámozás a vásárlói döntés helyén) wobbler Display padlómatrica

7 A kirakat Az üzleti elárusítóhelyek falában levő, üvegezett, szekrényszerű nyílás, amelyben árukat helyeznek el abból a célból, hogy a járókelők tájékozódhassanak az adott üzletben árusított termék fajtáiról, választékáról. Fajtái: Tecnikai szempont alapján - zárt kirakat - betekintő kirakat - a kettő kombinációja Kirakati berendezés alapján - általános kirakat - tematikus - alkalmi - áruval berendezett - áruval és dekorációval berendezett - dekorációs Funkciói:- figyelemfelkeltés - megállít - becsalogat - emlékeztet - reklámoz - városkép

8 Reklámtárgy, reklámajándék Kinek? Milyen értékben? Mikor? Hogyan? Mit? A vállalat által adott ajándék, mely magán viseli és egyben meg is valósítja a cég arculatát, kommunikációs stratégiáját, reklámkoncepcióját Funkciói: örömkeltés ismertség növelése emlékeztetés pozitív vélemény kialakítása márkahűség kialakítása Fajtái: szóróajándék reklámajándék egyedi ajándék


Letölteni ppt "Eladásösztönzés (Sales promotion) Készitette: Zeng Judit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések