Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A verseny - a piac alkotója. Verseny = két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A verseny - a piac alkotója. Verseny = két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége."— Előadás másolata:

1 A verseny - a piac alkotója

2 Verseny = két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége.

3 VERSENY TIPUSOK - a piacon jelenlévő kínálati szereplők száma szerint: 2. tökéletlen verseny 1. tökéletes verseny Duopólium Monopólium Monopolisztikus piac Oligopólium Monopszon Oligopszon:

4 A piacon jelenlévő kínálati szereplők száma szerint:  tökéletes verseny : sok eladó és sok vevő van jelen, hasonló termékekkel, árakkal. Egyikük sem domináns. A piaci be- és kilépés gyors és könnyű. Nincs korlát, a piaci ár a domináns.

5  tökéletlen verseny:  Monopólium: egy jelentős szereplő van a piacon, vagy az eladás, vagy a kereslet oldaláról uralva az adott területet, diktálva a feltételeket. A többi résztvevő kiszolgáltatott helyzetben van.  Duopólium: két jelentős, erős piaci tényező van jelen kínálati oldalról, a kettőjük harca biztosítja a versenyt (Coca és Pepsi Cola).  Oligopólium: néhány szereplős, zárt piac, kiegyensúlyozott lépések jellemzik, minden szereplő részéről a minőségre törekedve.

6  Monopolisztikus piac: a piacon néhány nagy, domináns cég van jelen kínálati oldalról, ezek mellett azonban nagyon sok dinamikus, kreatív kisebb cég is helyet foglal, és alakítja a piac összképét  Monopszon: egy vevő  Oligopszon: néhány vevő

7 igények kielégitése szerint: termelői szempont – 1. közvetlen verseny– a termelők ugyan olyan igényeknek, hasonló vagy azonos termékekkel- szolgáltatésokkal elégitenek ki  márka verseny  iparági levő verseny 2. közvetett verseny Formális Nemi ( generikus )

8  Adatgyűjtés a versenyzőkről: Hely szerint: A.Belső - a vállalat saját személyzetétöl: adatok a rendelésekröl, aladásokról, stb A.Külső- Információ források  informális – a vállalat eladói, területi képviselők, akik a célpiac vásárlóival veszik fel a kapcsolatot  formális: általános üzleti adatforrások, tájékoztató kiadványok, címjegyzékek (céges), szakbibliográfiák, nem állami statisztikai adatok, állami, intézményi, kormányzati kiadványok, népszámlálás adatai, statisztikai adatokat közlő kiadványok

9 Versenyelemzés  Öt fő kérdés: Kik a versenytársak? Mik a céljaik Mi a stratégiájuk? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra? Melyik versenytársat támadjuk és melyiket elkerüljük ?


Letölteni ppt "A verseny - a piac alkotója. Verseny = két vagy több szereplő egymással szembeni előnyszerzésre irányuló, adott szabályok közt zajló tevékenysége."

Hasonló előadás


Google Hirdetések