Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika"— Előadás másolata:

1 B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika

2 A nagyvállatok szerepe azért jelenetős az E-kereskedelemben, mert:
Befektetéseik hamarabb megtérülnek, nagyobb anyagi lehetőségeik, a hagyományos kereskedelemben már elértek egy pozícióz, van ismertségük, logisztikai hátterük, illetve az egyéb, PR, marketing tevékenységeik.

3 E-kereskedelem fogalma
„Az üzleti folyamatok Internetes technológiákon alapuló támogatása.”

4 E-kereskedelem fogalma
Üzleti folyamat, amely… során a résztvevő felek elektronikusan (is) érintkeznek, segítik a felek tevékenységét egymáséhoz illeszteni, segítik a felek közötti távolsági és időbeli korlátokat átlépni.

5 E-kereskedelem fogalma
Új piac, amely… fokozatosan magába foglal minden hagyományos piaci szereplőt, átformálja a kereskedelem és a vállalatok közötti üzletkötés minden folyamatát.

6 „a tartalom és a kereskedelem egy kattintásra legyen”
Általános szabály: „a tartalom és a kereskedelem egy kattintásra legyen”

7 Az e-kereskedelem feltételei
fejlett Internet technológia fejlett logisztika pénzügyi feltételek fejlett biztonsági rendszerek adatbiztonság személy azonosítás (digitális aláírás, biometria) jogi szabályozás

8 Az Internetes kereskedelemnek két alapvető formáját különböztetjük meg:
Business-to-business (B2B) Vállalatok közötti kereskedelem Business-to-consumer (B2C) Kereskedő és vásárló közötti kereskedelem

9 E-kereskedelmi rendszer

10 Mi a probléma? kiszállításkor a vevő jelenléte nem garantált („vissza a feladóhoz” ) az „utolsó száz méter” problémája, és a raktározás és készletgazdálkodás  megoldás a logisztikai cégekkel kötött stratégiai szövetség lebonyolítása Interneten keresztül, ill. mobiltelefonnal (SMS)

11

12 E-logisztika fogalma Az e-logisztika azoknak az anyagoknak, termékeknek, szolgáltatásoknak és információknak az áramlását megvalósító és irányító összefoglaló funkcióit foglalja magában, melyek hatékonyan veszik igénybe az internet és az elektronikus hálózatok adta lehetőségeket.

13 Az e-logisztika legfőbb előnye
gyors vevőkiszolgálás vevő-kiszolgálási szint emelése képes csökkenteni a felhalmozódott készleteket is

14 Kihívások a logisztikai szolgáltatóknak
az elektronikus azonosító és nyilvántartó rendszer kiterjesztése, a logisztikai feladatok és az on-line irányítási rendszerek integrálása, egyedi konfigurációk kezelése, kezelési, rendelési tételek egyre kisebbek, de a kiszolgálási idő csökken, a hagyományos logisztikai feladatok egyre inkább a hagyományos műszakidőn kívülre szerveződnek

15 Újabb elvárások a logisztikai rendszer felé
a vállalat sokkal több információt tesz hozzáférhetővé a vállalaton belül és azon kívül egyaránt, szervezeti hatékonyság teljes körű növelésére, és racionalizálására van szükség, szállító és a vevő közötti lépések száma csökken, a„rendelésre gyártás” kiépítéséhez a készletek és folyamatok „szinkronizálására” van szükség, egyre kisebb széria nagyságra van szükség (a logisztika teljes mértékben ehhez kell, hogy igazodjon),

16 Újabb elvárások a logisztikai rendszer felé
moduláris termékdefiniálás, és moduláris elemekre épülő termelés-szervezés kiépítése, mely lehetővé teszi az „egyediesítést”, iparági standardok felértékelődése (a moduláris tervezés, a Just in Time rendszerek és a testreszabás következtében), a hagyományos logisztikai feladatok outsourcing-ja következtében a belső tevékenységek valóban egyszerűbbé válnak, azonban az e-logisztika és annak informatikai rendszere jelentősen, átalakul, összetettebbé válik. Ehhez az irányító és kommunikációs rendszerek hatékony összekapcsolására van szükség.

17 Internetes források: http://elib.kkf.hu/edip/D_12268.pdf


Letölteni ppt "B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika"

Hasonló előadás


Google Hirdetések